Valet i Skottland imorgon,
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Valet i Skottland imorgon,

    kanske inte många här som bryr sig, men jag är väldigt spänd. Vad tror ni? Jag tror, och hoppas, att det blir nej.
  2. 1
    Valet i Skottland imorgon, kanske inte många här som bryr sig, men jag är väldigt spänd. Vad tror ni? Jag tror, och hoppas, att det blir nej.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Jag hoppas att det blir så som majoriteten skottar vill ha det.
  4. 2
    Jag hoppas att det blir så som majoriteten skottar vill ha det.
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Då är du strålande nöjd över Sveriges resultat också förmodar jag.
  6. 3
    Då är du strålande nöjd över Sveriges resultat också förmodar jag.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Nej, definitivt inte, men jag få respektera valresultatet, vare sig jag vill eller inte.
  8. 4
    Nej, definitivt inte, men jag få respektera valresultatet, vare sig jag vill eller inte.
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Då är jag med dig.
  10. 5
    Då är jag med dig.
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Problemet är när man inte tror att en stor andel av de röstande faktiskt inser, på riktigt, vad det är de röstar om. Det blir inget nytt val om fyra år. This is it..
  12. 6
    Problemet är när man inte tror att en stor andel av de röstande faktiskt inser, på riktigt, vad det är de röstar om. Det blir inget nytt val om fyra år. This is it..
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Så är det. Som Winston Churchill sa: Demokrati är det sämsta sättet att styra ett land - om man bortser från alla andra sätt.
  14. 7
    Så är det. Som Winston Churchill sa: Demokrati är det sämsta sättet att styra ett land - om man bortser från alla andra sätt.
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Ser nog helst ett enat Storbritannien

    Vi får väl se hur omröstningen slutar, jag håller med om att det blir spännande. Jag som utomstående ser inte riktigt vitsen med att bryta sig ut i ett Europa där gränserna blir allt mindre viktiga.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Ser nog helst ett enat Storbritannien Vi får väl se hur omröstningen slutar, jag håller med om att det blir spännande. Jag som utomstående ser inte riktigt vitsen med att bryta sig ut i ett Europa där gränserna blir allt mindre viktiga.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Jag har läst en hel del debattartiklar i ärendet och det är ju onekligen en svår nöt att knäcka. Det finns ju inte direkt några rätt och fel. Jag har inga egna förhoppningar kring detta alls, men jag kan tänka mig att det blir en rätt så tuff sits för Skottland som region/rike att gå vidare, även om det har varit relativt sansade demonstrationer för ja respektive nej.
  18. 9
    Jag har läst en hel del debattartiklar i ärendet och det är ju onekligen en svår nöt att knäcka. Det finns ju inte direkt några rätt och fel. Jag har inga egna förhoppningar kring detta alls, men jag kan tänka mig att det blir en rätt så tuff sits för Skottland som region/rike att gå vidare, även om det har varit relativt sansade demonstrationer för ja respektive nej.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar