Ny på forumet - symbol.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Ny på forumet - symbol.

    På konkurrerande forum kan man under vissa nick i trådarna se ett tecknat bebisansikte... som en bebis med napp. Det tog ett tag innan jag fattade vad det betydde, men det visar sig att symbolen står för att medlemmen är nyreggad. Vad nyreggad innebär i tid vet jag inte, men en av de jag sett idag har i alla fall haft medlemsskapet i en månad.

    Vad säger ni? Ska vi ha en nykomlings-symbol även på aff? Vilket syfte ser ni i så fall, "varning, nyreggat, kan vara troll!" typ eller "var uppmärksam, medlemmen är ny, hjälp och stöd lite extra". Vilken symbol? Och hur länge?

    Ska vi ha motsvarande symbol för oss veteraner?
  2. 1
    Ny på forumet - symbol. På konkurrerande forum kan man under vissa nick i trådarna se ett tecknat bebisansikte... som en bebis med napp. Det tog ett tag innan jag fattade vad det betydde, men det visar sig att symbolen står för att medlemmen är nyreggad. Vad nyreggad innebär i tid vet jag inte, men en av de jag sett idag har i alla fall haft medlemsskapet i en månad.

    Vad säger ni? Ska vi ha en nykomlings-symbol även på aff? Vilket syfte ser ni i så fall, "varning, nyreggat, kan vara troll!" typ eller "var uppmärksam, medlemmen är ny, hjälp och stöd lite extra". Vilken symbol? Och hur länge?

    Ska vi ha motsvarande symbol för oss veteraner?
  3. Misell
    #2
    Med tanke på misstänksamheten som redan råder inför nya nick så känns det inte direkt som att det behövs. Dessutom har ju alla "Medlem sen XX XXXX" under sina nick så där ser man ju lätt vem som är ny och inte.
  4. 2
    Med tanke på misstänksamheten som redan råder inför nya nick så känns det inte direkt som att det behövs. Dessutom har ju alla "Medlem sen XX XXXX" under sina nick så där ser man ju lätt vem som är ny och inte.
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Du menar dela upp folk i "vi" och "dem"? Känns lite judestjärna över det hela, tycker jag...
  6. 3
    Du menar dela upp folk i "vi" och "dem"? Känns lite judestjärna över det hela, tycker jag...
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Det ser man först efter att man klickat upp inlägget (de flesta kör nog med trådad visning) och dessutom mindre iögonfallande än den där symbolen tror jag
  8. 4
    Det ser man först efter att man klickat upp inlägget (de flesta kör nog med trådad visning) och dessutom mindre iögonfallande än den där symbolen tror jag
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Nä, det tycker jag inte. Tillströmningen av nya skribenter är ju inte direkt överväldigande heller. Och principiellt tycker jag att den här typen av fora skall vara öppet för alla även om det händer att några, skall vi säga oliktänkande, individer retar upp resten av församlingen allt emellanåt. Det ger sig, förr eller senare måste man väl tröttna på att aldrig få gehör för sina åsikter.
  10. 5
    Nä, det tycker jag inte. Tillströmningen av nya skribenter är ju inte direkt överväldigande heller. Och principiellt tycker jag att den här typen av fora skall vara öppet för alla även om det händer att några, skall vi säga oliktänkande, individer retar upp resten av församlingen allt emellanåt. Det ger sig, förr eller senare måste man väl tröttna på att aldrig få gehör för sina åsikter.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Ser inget vettigt skäl till det.
  12. 6
    Ser inget vettigt skäl till det.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Ha ha...det behövs...

    inga judestjärnor för det finns dom som håller järnkoll på vilka som är nya och inte och behandlar dom efter det ändå.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Ha ha...det behövs... inga judestjärnor för det finns dom som håller järnkoll på vilka som är nya och inte och behandlar dom efter det ändå.
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Nja, alltså finns det nya medlemmar ens?
    Alltså då menar jag nya på riktigt?
    Det verkar mest komma nya som skriver i en tråd och sen försvinner så jag vet inte om det ens söker sig nya till aff (annat än ankomstsnacken).
  16. 8
    Nja, alltså finns det nya medlemmar ens?
    Alltså då menar jag nya på riktigt?
    Det verkar mest komma nya som skriver i en tråd och sen försvinner så jag vet inte om det ens söker sig nya till aff (annat än ankomstsnacken).
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Sådär får man inte säga! Men varningen hörde till den där grejen ja... Nyreggat medlemsskap och ny medlem är inte riktigt synonymer.
  18. 9
    Sådär får man inte säga! Men varningen hörde till den där grejen ja... Nyreggat medlemsskap och ny medlem är inte riktigt synonymer.
  19. Kerstimärta
    #10
    Ja, det blir ju jättebra! Nykomlingar ska såklart tuktas och få veta att de inte är något värda.

    De som är infödda, de är ju mer värda.
  20. 10
    Ja, det blir ju jättebra! Nykomlingar ska såklart tuktas och få veta att de inte är något värda.

    De som är infödda, de är ju mer värda.
  21. Medlem sedan
    Jul 2006
    #11
    Fast det vore väl en extra bonus för dessa människor att få märka upp de nya tydligt... Det är så jag förstår frågan i alla fall.
  22. 11
    Fast det vore väl en extra bonus för dessa människor att få märka upp de nya tydligt... Det är så jag förstår frågan i alla fall.
  23. Kerstimärta
    #12
    exakt!
  24. 12
    exakt!
  25. Misell
    #13
    Samtidigt behöver man ju inte dra alla nyreggade medlemskap över en kam. Ibland känns det som att det är precis det som sker. Nyreggade har ingen chans. De ska minsann veta att det inte går att lura veteranerna!
  26. 13
    Samtidigt behöver man ju inte dra alla nyreggade medlemskap över en kam. Ibland känns det som att det är precis det som sker. Nyreggade har ingen chans. De ska minsann veta att det inte går att lura veteranerna!
  27. Kerstimärta
    #14
    Allvarligt, det är intressant. Denna misstänksamhet mot nya här. Samtidigt som just de mest misstänksamma här slår sig för bröstet och tycker att alla nyanlända i Sverige ska få plats och inte misstänkliggöras på något sätt.
  28. 14
    Allvarligt, det är intressant. Denna misstänksamhet mot nya här. Samtidigt som just de mest misstänksamma här slår sig för bröstet och tycker att alla nyanlända i Sverige ska få plats och inte misstänkliggöras på något sätt.
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Ja det märks att....

    att det njuts ordentligt om det kan både pekas ut och märkas upp, helst så nykomlingarna inte visar sig igen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Ja det märks att.... att det njuts ordentligt om det kan både pekas ut och märkas upp, helst så nykomlingarna inte visar sig igen.
  31. Misell
    #16
    Nja, kanske inte riktigt så, men visst finns det automatisk misstänksamhet mot nya. Ibland kan misstankarna såklart vara helt befogade, det säger jag inget om. Men tacka fan för att det inte kommer in så värst mycket nya här! Jag kan inte riktigt förstå hur någon som hänger här kan tycka att det är märkligt.
    Sen säger jag inte att det _enbart_ beror på det.
  32. 16
    Nja, kanske inte riktigt så, men visst finns det automatisk misstänksamhet mot nya. Ibland kan misstankarna såklart vara helt befogade, det säger jag inget om. Men tacka fan för att det inte kommer in så värst mycket nya här! Jag kan inte riktigt förstå hur någon som hänger här kan tycka att det är märkligt.
    Sen säger jag inte att det _enbart_ beror på det.
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  34. 17
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Man behöver knappast vara paranoid för att misstänkliggöra uppenbart planterad reklam från "nyreggade" medlemmar.
  36. 18
    Man behöver knappast vara paranoid för att misstänkliggöra uppenbart planterad reklam från "nyreggade" medlemmar.
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Det upplever inte jag. Tvärtom, att fast det är helt uppenbart att det är en gammal medlem så förväntas man fatta nada och stå ut med ett dåligt beteende "för de är nya och veeeet ju inte hur man gör"...

    Har kontaktats av flera på riktigt nykomna medlemmar de senaste åren efter att de sett påståenden som dina och rena anklagelser från redax och de förstärker min upplevelse.
  38. 19
    Det upplever inte jag. Tvärtom, att fast det är helt uppenbart att det är en gammal medlem så förväntas man fatta nada och stå ut med ett dåligt beteende "för de är nya och veeeet ju inte hur man gör"...

    Har kontaktats av flera på riktigt nykomna medlemmar de senaste åren efter att de sett påståenden som dina och rena anklagelser från redax och de förstärker min upplevelse.
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Oliktänkande är positivt, så länge oliktänkande inte översätts till ett oacepptabelt beteende.

    Själva symbolvalet på det där konkurrerande forumet upplever en del som... förminskande. Som att de är typ mindre vetande som ska daddas
  40. 20
    Oliktänkande är positivt, så länge oliktänkande inte översätts till ett oacepptabelt beteende.

    Själva symbolvalet på det där konkurrerande forumet upplever en del som... förminskande. Som att de är typ mindre vetande som ska daddas
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar