Skottland stannar kvar i UK
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Skottland stannar kvar i UK

    Det känns rätt bra, tycker jag. Ett hyfsat klart utslag, 55-45% med ett län av 32 kvar att räkna.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Skottland stannar kvar i UK Det känns rätt bra, tycker jag. Ett hyfsat klart utslag, 55-45% med ett län av 32 kvar att räkna.
  3. Gretah
    #2
    Ja det känns bra tycker jag också.
  4. 2
    Ja det känns bra tycker jag också.
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Ja, det känns helt ok.
  6. 3
    Ja, det känns helt ok.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Ja, känns rätt. Alternativet hade känts mest ovisst.

    På Rapport igår fick de med en obotlig optimist: ett intervjuoffer som menade att Skottland skulle gå vinnande ur det här oavsett valresultatet. Snacka om att se positivt på saker och ting
  8. 4
    Ja, känns rätt. Alternativet hade känts mest ovisst.

    På Rapport igår fick de med en obotlig optimist: ett intervjuoffer som menade att Skottland skulle gå vinnande ur det här oavsett valresultatet. Snacka om att se positivt på saker och ting
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Jag tycker att det är skönt att det blev ett så tydligt nej som 55-45.
  10. 5
    Jag tycker att det är skönt att det blev ett så tydligt nej som 55-45.
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Hjärnan säger att det är bra.
    Men mitt hjärta hade blivit glatt om de valt självständighet.
  12. 6
    Hjärnan säger att det är bra.
    Men mitt hjärta hade blivit glatt om de valt självständighet.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Har hört om fler med den inställningen

    Dvs att det är ett val mellan vad känslan säger en och vad som är bäst rent faktiskt.

    Det är inget unikt för det skotska valet heller...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Har hört om fler med den inställningen Dvs att det är ett val mellan vad känslan säger en och vad som är bäst rent faktiskt.

    Det är inget unikt för det skotska valet heller...
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    bäst rent faktisk, det brukar betyda bättre ekonomi. Men tänk om det inte är det viktigaste? Om rätten att bestämma själv, att det är viktigare? Känslan av frihet...
  16. 8
    bäst rent faktisk, det brukar betyda bättre ekonomi. Men tänk om det inte är det viktigaste? Om rätten att bestämma själv, att det är viktigare? Känslan av frihet...
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    Det kan betyda mycket

    Det måste inte vara just ekonomi även om den är grund för mycket annat. Rent sakligt kan man väl anse t.ex. att en valmöjlighet är bättre än ingen valmöjlighet, utan att det blir känslosamt?

    Jag syftade nog mest på att man ofta tar ställning till något just pga sina känslor för det, inte genom att väga argument för och emot och se vilket som överväger.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    Det kan betyda mycket Det måste inte vara just ekonomi även om den är grund för mycket annat. Rent sakligt kan man väl anse t.ex. att en valmöjlighet är bättre än ingen valmöjlighet, utan att det blir känslosamt?

    Jag syftade nog mest på att man ofta tar ställning till något just pga sina känslor för det, inte genom att väga argument för och emot och se vilket som överväger.
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Det är bra, eftersom majoriteten vill det. Hade majoriteten velat något annat, så hade det varit rätt. (Ekonomi har inte med saken att göra.)
  20. 10
    Det är bra, eftersom majoriteten vill det. Hade majoriteten velat något annat, så hade det varit rätt. (Ekonomi har inte med saken att göra.)
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    Vad bra!

    Då var det alltså bra att Sverige fick en borgerlig regering 2006, eftersom en majoritet ville det. Det satt långt inne, men det kom till slut!

    Nu syftade jag förstås på att jag personligen tyckte att det var bra att skottarna ville stanna kvar i unionen, inte huruvida man skulle respektera utslaget eller inte.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    Vad bra! Då var det alltså bra att Sverige fick en borgerlig regering 2006, eftersom en majoritet ville det. Det satt långt inne, men det kom till slut!

    Nu syftade jag förstås på att jag personligen tyckte att det var bra att skottarna ville stanna kvar i unionen, inte huruvida man skulle respektera utslaget eller inte.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Från rent demokratisk synvinkel var det naturligtvis rätt att det blev borgerlig regering 2006, men jag anser förstås inte att det var bra för svenskarna.
  24. 12
    Från rent demokratisk synvinkel var det naturligtvis rätt att det blev borgerlig regering 2006, men jag anser förstås inte att det var bra för svenskarna.
  25. Medlem sedan
    Nov 2008
    #13
    Bra tycker jag. Det blev ganska jämt ändå, även om jag gissade på jämnare!
  26. 13
    Bra tycker jag. Det blev ganska jämt ändå, även om jag gissade på jämnare!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar