Greta, hunden..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Greta, hunden..

    Se på bild är inte samma som att träffa men här är iaf Buster, probably the most annoiyng dog in the World

    Från en fotoportfolio vanligtvis promeneras han inte av personer med kaninmask..
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Don't pick a fight you can't win

    ~ Because I said so ~
  2. 1
    Greta, hunden.. Se på bild är inte samma som att träffa men här är iaf Buster, probably the most annoiyng dog in the World

    Från en fotoportfolio vanligtvis promeneras han inte av personer med kaninmask..
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Fin hund, fin bild. Ser lite grann ut som en bild av Ernst Billström!
  4. 2
    Fin hund, fin bild. Ser lite grann ut som en bild av Ernst Billström!
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Billgren. Vafan, jag är helt muppig idag. Tror jag går och lägger mig.
  6. 3
    Billgren. Vafan, jag är helt muppig idag. Tror jag går och lägger mig.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Haha, gör inget, jag läste Billgren.
    Det är en kompis som omskolar sig från copy till fotograf.
    Så hon fick låna hund och barn
  8. 4
    Haha, gör inget, jag läste Billgren.
    Det är en kompis som omskolar sig från copy till fotograf.
    Så hon fick låna hund och barn
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Fin hund!

    Jag måste berätta en lite komisk sak som hände en gång när _jag_ band fast min hund utanför en affär. Jag brukar sällan/aldrig göra det, men den här gången skulle vi bara in i en minut, och dessutom var det stora rutor så vi såg hunden utanför hela tiden när vi stod där i kön.
    Det värsta var dock att hunden såg oss också där vi stod. Och han är/var av den lite nervösa sorten, med den fula ovanan att bajsa när han blev nervös/frustrerad. Så när han såg oss stå där men inte kunde komma efter så satte han sig och kackade, där utanför rutan! Och hela kön plus kassörskan tittade på.

    Kassörskan kunde också titta på när jag sen plockade upp bajskorven med en påse
  10. 5
    Fin hund!

    Jag måste berätta en lite komisk sak som hände en gång när _jag_ band fast min hund utanför en affär. Jag brukar sällan/aldrig göra det, men den här gången skulle vi bara in i en minut, och dessutom var det stora rutor så vi såg hunden utanför hela tiden när vi stod där i kön.
    Det värsta var dock att hunden såg oss också där vi stod. Och han är/var av den lite nervösa sorten, med den fula ovanan att bajsa när han blev nervös/frustrerad. Så när han såg oss stå där men inte kunde komma efter så satte han sig och kackade, där utanför rutan! Och hela kön plus kassörskan tittade på.

    Kassörskan kunde också titta på när jag sen plockade upp bajskorven med en påse
  11. Gretah
    #6
    Ååå så fin!!! <3 Behöver du hundvakt nån gång om ni ska resa odyl så tar jag gärna hand om Buster!
  12. 6
    Ååå så fin!!! <3 Behöver du hundvakt nån gång om ni ska resa odyl så tar jag gärna hand om Buster!
  13. Gretah
    #7
    Tur hon såg att du faktiskt plockade upp efter vovven
    Det är märkligt vad många bajshögar jag passerar när jag är dagmatte varannan vecka. Hur svårt är det att plocka upp skiten?
    Enda gången jag misslyckats ta reda efter min lånevovve var när hon satte sej utanför biblioteket och hade diarré Hur jag än försökte så blev det ju bara smet på trottoaren...
  14. 7
    Tur hon såg att du faktiskt plockade upp efter vovven
    Det är märkligt vad många bajshögar jag passerar när jag är dagmatte varannan vecka. Hur svårt är det att plocka upp skiten?
    Enda gången jag misslyckats ta reda efter min lånevovve var när hon satte sej utanför biblioteket och hade diarré Hur jag än försökte så blev det ju bara smet på trottoaren...
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Haha, pinsamt!

    Buster, hade en egenhet när han var yngre att öppna dörren och gå hemifrån.

    En gång kom en person in på Ica och sa att hon jobbar i blomaffären och hon hade sett honom promenera mot Ica så hon ledde hem honom (han var halvåret).

    En annan gång, vaknade jag på morgonen av att det verkligen var SKITKALLT i hela huset. Trodde pannan lagt av och att det måste vara -32 ute.
    Nej då, det var bara Buster 5 månader som promenerat sig själv ute på ängen och gått in igen, problemet var bara att han inte kan stänga efter sig (det var 11 plus i köket).
    Han gjorde det någon gång till, på dagen, det var då jag fattade vad som hänt den där natten.

    Han försökte komma in på Ica en gång, då hade han sett mig gå dit och slitit sig för dottern (tja slitit och slitit, helt enkelt gått).

    Han är gammal och ordentlig nu haha
  16. 8
    Haha, pinsamt!

    Buster, hade en egenhet när han var yngre att öppna dörren och gå hemifrån.

    En gång kom en person in på Ica och sa att hon jobbar i blomaffären och hon hade sett honom promenera mot Ica så hon ledde hem honom (han var halvåret).

    En annan gång, vaknade jag på morgonen av att det verkligen var SKITKALLT i hela huset. Trodde pannan lagt av och att det måste vara -32 ute.
    Nej då, det var bara Buster 5 månader som promenerat sig själv ute på ängen och gått in igen, problemet var bara att han inte kan stänga efter sig (det var 11 plus i köket).
    Han gjorde det någon gång till, på dagen, det var då jag fattade vad som hänt den där natten.

    Han försökte komma in på Ica en gång, då hade han sett mig gå dit och slitit sig för dottern (tja slitit och slitit, helt enkelt gått).

    Han är gammal och ordentlig nu haha
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Du bor inte i lgh va?
    Han törs nämligen inte gå in i hyreshus (okänd mark).
    Helt ofarlig, väldigt skeptisk (och hungrig, dvs Scooby Doo
  18. 9
    Du bor inte i lgh va?
    Han törs nämligen inte gå in i hyreshus (okänd mark).
    Helt ofarlig, väldigt skeptisk (och hungrig, dvs Scooby Doo
  19. Gretah
    #10
    Nä, vi bor i hus
    Men även ett "nytt" hus kan ju vara skrämmande för en liten Scooby
    Haha, jag minns första gången Hampus såg en mus komma kilandes över golvet. Jag trodde ögonen skulle ploppa ur skallen på honom
  20. 10
    Nä, vi bor i hus
    Men även ett "nytt" hus kan ju vara skrämmande för en liten Scooby
    Haha, jag minns första gången Hampus såg en mus komma kilandes över golvet. Jag trodde ögonen skulle ploppa ur skallen på honom
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    Blev nämligen uppringd på tåget, 10 mil hemifrån, av en hundvakt som frågade hur man får in honom. Jag bara, man går in?
    Men nej, de fick ta in honom altanvägen (radhus), inte ens korv funkade, inte heller att jag satt på tåget och pratade med hunden i telefon (han förstår kommandot, Gå in).

    Haha, roligt för hundvakten om det inte gått till slut?
  22. 11
    Blev nämligen uppringd på tåget, 10 mil hemifrån, av en hundvakt som frågade hur man får in honom. Jag bara, man går in?
    Men nej, de fick ta in honom altanvägen (radhus), inte ens korv funkade, inte heller att jag satt på tåget och pratade med hunden i telefon (han förstår kommandot, Gå in).

    Haha, roligt för hundvakten om det inte gått till slut?
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Åh, vad fin!!!
  24. 12
    Åh, vad fin!!!
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    Tack, jadå (och stundtals jättejobbig, det är väl så med jättehundar
    Knähund..
  26. 13
    Tack, jadå (och stundtals jättejobbig, det är väl så med jättehundar
    Knähund..
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Haha, verkar vara genomgående hos just GD. Vår granne har en valp som är runt halvåret nu, såååå söt
  28. 14
    Haha, verkar vara genomgående hos just GD. Vår granne har en valp som är runt halvåret nu, såååå söt
  29. Salander
    #15
    Jag läste först att hunden hette Greta. Sen skrev du han. Så det blev..men vänta nu här, tills jag läste om igen. Jag är mest van med dvärgtaxar och den där var ju snäppet större. Fina färger, har aldrig sett en "sån" GD förut.
  30. 15
    Jag läste först att hunden hette Greta. Sen skrev du han. Så det blev..men vänta nu här, tills jag läste om igen. Jag är mest van med dvärgtaxar och den där var ju snäppet större. Fina färger, har aldrig sett en "sån" GD förut.
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    Haha, rastypiskt!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Don't pick a fight you can't win

    ~ Because I said so ~
  32. 16
    Haha, rastypiskt!
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    Haha, ibland heter han skithund!

    Förr togs de bort, nu är färgen godkänd för utställning men man lär få minus på teckningen (det är en feltecknad harlekin, färgen heter merle, får paras för att få fram harlekin).
    Därför såg man dem inte förr, han är sju år, då tog ffa majoriteten av uppfödarna bort dem.

    Eg skulle vi hämta harlekin, men den här var så följsam så han flirtade till sig mig som ägare.

    Tax? Mkt svårare än GD!! Det här är en sjukt lättfostrad ras (och helt o-envis).
  34. 17
    Haha, ibland heter han skithund!

    Förr togs de bort, nu är färgen godkänd för utställning men man lär få minus på teckningen (det är en feltecknad harlekin, färgen heter merle, får paras för att få fram harlekin).
    Därför såg man dem inte förr, han är sju år, då tog ffa majoriteten av uppfödarna bort dem.

    Eg skulle vi hämta harlekin, men den här var så följsam så han flirtade till sig mig som ägare.

    Tax? Mkt svårare än GD!! Det här är en sjukt lättfostrad ras (och helt o-envis).
  35. Salander
    #18
    Jag gillar ju tjuriga hundar som inte är så lättfostrade. De liknar mig på något vis Jag tyckte färgen var vacker!
  36. 18
    Jag gillar ju tjuriga hundar som inte är så lättfostrade. De liknar mig på något vis Jag tyckte färgen var vacker!
  37. Gretah
    #19
    Knasboll!
  38. 19
    Knasboll!
  39. Nalle Blom
    #20
    Instämmer med de flesta. Jag tycker att bilden för tankarna till Beatrix Potter.
  40. 20
    Instämmer med de flesta. Jag tycker att bilden för tankarna till Beatrix Potter.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar