Weekend-resa?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Weekend-resa?

    Vad har ni för smultronställen i landet, dit jag och gubben min kan åka på weekend-resa om några veckor? Gärna något lite mindre och mysigt ställe, dvs. inte Stockholm/Göteborg. Tips?
    Stöd cancerfonden!
    http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-o...ollection=4675

    http://lisse1978.bloggplatsen.se

    Sjuksköterska och mamma till 2 snygg-ungar.
  2. 1
    Weekend-resa? Vad har ni för smultronställen i landet, dit jag och gubben min kan åka på weekend-resa om några veckor? Gärna något lite mindre och mysigt ställe, dvs. inte Stockholm/Göteborg. Tips?
  3. Medlem sedan
    Apr 2013
    #2
    Är du tillsammans med en gubbe? Då måste han vara mycket äldre än dig!

    Förlåt, får krupp när man kallar sin sambo för "gubben", "kärringen" eller "chefen"... �� Låter fruktansvärt!

    Inget bra tips heller, sorry.
  4. 2
    Är du tillsammans med en gubbe? Då måste han vara mycket äldre än dig!

    Förlåt, får krupp när man kallar sin sambo för "gubben", "kärringen" eller "chefen"... �� Låter fruktansvärt!

    Inget bra tips heller, sorry.
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    Ja, han är min gubbe. Och jag är hans tant. Det säger vi emellanåt, med kärlek. Och ja, han är äldre än mig, men inte så mycket.
  6. 3
    Ja, han är min gubbe. Och jag är hans tant. Det säger vi emellanåt, med kärlek. Och ja, han är äldre än mig, men inte så mycket.
  7. mandelblomma
    #4
    japp min hemliga last som du vet
    var i landet vill ni, dvs Skåne, Norrland, Mellansverige ?
  8. 4
    japp min hemliga last som du vet
    var i landet vill ni, dvs Skåne, Norrland, Mellansverige ?
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5
    Ah, toppen! Vi utgår från Jönköping.
  10. 5
    Ah, toppen! Vi utgår från Jönköping.
  11. mandelblomma
    #6
    drygt 2 timmar till Malmköping där ni har Plevnagården. Hur mysigt som helst!
    Orkar ni åka lite till så är Mariefred annars en urmysig stad med ett fantastiskt värdshus vid Gripsholms slott.
    I Eskilstuna, eller strax utanför ligger Sundbyholms slott, det var länge sen jag var där men de lär ha en fantastisk tårt och kakbuffe
    Färna Herrgård ligger också i de trakterna, dit har vi varit flera gånger och deras spa och te buffé är riktigt bra!
    Ska ni åt andra hållet mer åt Göteborgstrakten har jag några mysiga ställen på Västkusten också.
  12. 6
    drygt 2 timmar till Malmköping där ni har Plevnagården. Hur mysigt som helst!
    Orkar ni åka lite till så är Mariefred annars en urmysig stad med ett fantastiskt värdshus vid Gripsholms slott.
    I Eskilstuna, eller strax utanför ligger Sundbyholms slott, det var länge sen jag var där men de lär ha en fantastisk tårt och kakbuffe
    Färna Herrgård ligger också i de trakterna, dit har vi varit flera gånger och deras spa och te buffé är riktigt bra!
    Ska ni åt andra hållet mer åt Göteborgstrakten har jag några mysiga ställen på Västkusten också.
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Om du tycker det är ok med blåst åk till Bohuslän. T ex Smögen, fjällbacka, fiskebäckkil , Lysekil eller skärhamn.
    Eller kanske till Sunne i Värmland, har bara åkt igenom men ser vackert ut längs Fryken.
  14. 7
    Om du tycker det är ok med blåst åk till Bohuslän. T ex Smögen, fjällbacka, fiskebäckkil , Lysekil eller skärhamn.
    Eller kanske till Sunne i Värmland, har bara åkt igenom men ser vackert ut längs Fryken.
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8
    Södra berget i Sundsvall tycker jag om, även fast det inte är litet i den bemärkelsen. Oerhört fint och med en fantastisk utsikt och förstklassig mat!

    Jag håller på att kolla jag med, ska överraska mannen med någon tripp om 3 veckor när han fyller 50 och det lutar nog åt att vi tar något nära ställe eftersom vi inte har mer än fre em till sö em på oss. Södra berget ligger på topp just nu.
  16. 8
    Södra berget i Sundsvall tycker jag om, även fast det inte är litet i den bemärkelsen. Oerhört fint och med en fantastisk utsikt och förstklassig mat!

    Jag håller på att kolla jag med, ska överraska mannen med någon tripp om 3 veckor när han fyller 50 och det lutar nog åt att vi tar något nära ställe eftersom vi inte har mer än fre em till sö em på oss. Södra berget ligger på topp just nu.
  17. Medlem sedan
    Nov 2000
    #9
    Tusen tack för tips! Ska kika vidare på det. Mys och romantik ska spegla helgen. Västkusten är alltid trevligt.
  18. 9
    Tusen tack för tips! Ska kika vidare på det. Mys och romantik ska spegla helgen. Västkusten är alltid trevligt.
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10

    Mitt tips!

    Jag blundar när du skriver det där g-ordet , och tipsar om att om ni inte vill åka så långt så är Amalias hus i Gränna väldigt fint! Sådär gulligt och litet och gammaldags. Och alla rummen är helt olika, och hela Gränna är ju kalasfint!


    När vi var där för ett par år sen bodde vi här:

    efit15b kopiera.jpg

    Det var jacuzzi i badrummet också . Najs!

    Här kan du se lite mer:
    http://www.amaliashus.se/
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  20. 10
    Mitt tips! Jag blundar när du skriver det där g-ordet , och tipsar om att om ni inte vill åka så långt så är Amalias hus i Gränna väldigt fint! Sådär gulligt och litet och gammaldags. Och alla rummen är helt olika, och hela Gränna är ju kalasfint!


    När vi var där för ett par år sen bodde vi här:

    efit15b kopiera.jpg

    Det var jacuzzi i badrummet också . Najs!

    Här kan du se lite mer:
    http://www.amaliashus.se/
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    Ronneby Brunn

    Mina föräldrar var där på en spa-helg för några år sedan och var mycket nöjda, i alla fall min mor: Det här med spa verkar vara något mycket kvinnligt.

    Fin gammal park runt hotellet och Ronneby är en rätt fin, liten, stad.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    Ronneby Brunn Mina föräldrar var där på en spa-helg för några år sedan och var mycket nöjda, i alla fall min mor: Det här med spa verkar vara något mycket kvinnligt.

    Fin gammal park runt hotellet och Ronneby är en rätt fin, liten, stad.
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12

    Vi har också varit

    på Plevnagården i Malmköping. Där bodde vi såhär:

    230147_10150166799868020_6018753_n.jpg

    De hade himla god mat också!
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  24. 12
    Vi har också varit på Plevnagården i Malmköping. Där bodde vi såhär:

    230147_10150166799868020_6018753_n.jpg

    De hade himla god mat också!
  25. mandelblomma
    #13
    ja jag föll pladask för det stället. Urmysig liten stad och mysig gård, maten var bland de bästa ställen vi ätit på. Där med
  26. 13
    ja jag föll pladask för det stället. Urmysig liten stad och mysig gård, maten var bland de bästa ställen vi ätit på. Där med
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Sen kanske det inte alls är nåt för er, men vi gillar att hyra mysiga stugor helt ensligt. Billigt som tusan är det såhär års också .
  28. 14
    Sen kanske det inte alls är nåt för er, men vi gillar att hyra mysiga stugor helt ensligt. Billigt som tusan är det såhär års också .
  29. Medlem sedan
    Nov 2000
    #15
    Kollat på deras hemsida och det ser ut att vara alldeles toppen för helgens ändamål! Så mysigt, skämma bort oss själva och varandra, och god mat. Ska kika runt lite, men Plevnagården ligger bra till!
  30. 15
    Kollat på deras hemsida och det ser ut att vara alldeles toppen för helgens ändamål! Så mysigt, skämma bort oss själva och varandra, och god mat. Ska kika runt lite, men Plevnagården ligger bra till!
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16
    Borås (djurparken, Ramnaparken, Knalleland)
    Älmhult gillar jag då jag har bekanta där, litet, mysigt, IKEA, Linné
    Min hemstad Helsingborg (Helsingör el Köpenhamn kan man ta dagstur till då)
  32. 16
    Borås (djurparken, Ramnaparken, Knalleland)
    Älmhult gillar jag då jag har bekanta där, litet, mysigt, IKEA, Linné
    Min hemstad Helsingborg (Helsingör el Köpenhamn kan man ta dagstur till då)
  33. ÅJ67 m 3 kidz
    #17
    Amalias hus i Gränna är ju inte alls långt bort men otroligt mysigt, varje rum är inrett på ett alldeles unikt sätt. http://www.amaliashus.se/
  34. 17
    Amalias hus i Gränna är ju inte alls långt bort men otroligt mysigt, varje rum är inrett på ett alldeles unikt sätt. http://www.amaliashus.se/
  35. Medlem sedan
    Nov 2003
    #18
    Görvälns slott är trevligt, coola och lite prilliga rum och jättefin mat. Har bara varit på jobbsaker där dock. Däremot är väl Järfälla kanske inte så pittoreskt, fast det är nära Barkaby outletby och IKEA om man är lagd åt det hållet.
  36. 18
    Görvälns slott är trevligt, coola och lite prilliga rum och jättefin mat. Har bara varit på jobbsaker där dock. Däremot är väl Järfälla kanske inte så pittoreskt, fast det är nära Barkaby outletby och IKEA om man är lagd åt det hållet.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Lilla mamma...

    säger jag till min fru.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  38. 19
    Lilla mamma... säger jag till min fru.
  39. Medlem sedan
    Apr 2001
    #20
    Skåne är jättefint, massor med roliga små ställen att fisa runt och kolla på, underbar mat på mängder av gästgiverier och väldigt korta avstånd. Jätteroliga gårdsbutiker, massor med bra övernattningsställen.

    Tällberg (Dalarna) är ju bedårande vilken årstid som helst.
  40. 20
    Skåne är jättefint, massor med roliga små ställen att fisa runt och kolla på, underbar mat på mängder av gästgiverier och väldigt korta avstånd. Jätteroliga gårdsbutiker, massor med bra övernattningsställen.

    Tällberg (Dalarna) är ju bedårande vilken årstid som helst.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar