Har ni haft en bra helg?
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Har ni haft en bra helg?

    Och hur ser kommande veckan ut? Något särskilt planerat?
  2. 1
    Har ni haft en bra helg? Och hur ser kommande veckan ut? Något särskilt planerat?
  3. Salander
    #2

    Svarar själv

    att det varit en ganska sömnlös helg. Planeringsdag på fredagen med sen hemkomst, och 50-årsfest på lördagskvällen. Idag har vi hjälpt till att städa ur lokalen där festen var och slappat.
    Ska bi skönt med lite vilsam vardag igen.
  4. 2
    Svarar själv att det varit en ganska sömnlös helg. Planeringsdag på fredagen med sen hemkomst, och 50-årsfest på lördagskvällen. Idag har vi hjälpt till att städa ur lokalen där festen var och slappat.
    Ska bi skönt med lite vilsam vardag igen.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Haft en mkt bra helg, har umgåtts och varit party med väninnor i Stockholm. Riktigt kul! Sitter på tåget på vägen hem nu...

    I veckan är maken bortrest i jobb, så ensam med kidsen, deras läxor och aktiviteter sätts ribban lågt. Ska jobba och träna. Och, ja just det, jag ska passa mina föräldrars gård också. Ja, jag kommer hålla mig sysselsatt.
  6. 3
    Haft en mkt bra helg, har umgåtts och varit party med väninnor i Stockholm. Riktigt kul! Sitter på tåget på vägen hem nu...

    I veckan är maken bortrest i jobb, så ensam med kidsen, deras läxor och aktiviteter sätts ribban lågt. Ska jobba och träna. Och, ja just det, jag ska passa mina föräldrars gård också. Ja, jag kommer hålla mig sysselsatt.
  7. Salander
    #4
    Härligt med partyhelg! Lite samma här med så nu är man trötter.
  8. 4
    Härligt med partyhelg! Lite samma här med så nu är man trötter.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    Jepp, ögonen är mer än lovligt grusiga... Jeeeeeeeeeeez!

    Blir tidig kväll ikväll...
  10. 5
    Jepp, ögonen är mer än lovligt grusiga... Jeeeeeeeeeeez!

    Blir tidig kväll ikväll...
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Ja det har jag haft. Kom hem senare än jag brukar i fredags och var ganska trött så fredagskvällen var mest slapp. Igår bakade jag äppelpajer och slängde i frysen plus att vi åt en av dem ihop med mina föräldrar. Sen var jag och maken på restaurang på kvällen och åt och drack gott. Sonen skjutsade oss dit och hem. Han fick följa med oss om han ville men han ville hellre ha lite pengar till mat på egen hand och drog till en kompis medan vi var på restaurangen.
    Idag har jag bakat ännu fler äppelpajer och stoppat i frysen. Och så har jag tvättat och bytt sängkläder.

    Imorgon är jag ledig, ska plugga lite och så besiktiga bilen (kommer nog inte gå så bra). Tis-tors är det jobb. Fredag är jag ledig igen och då ska jag till sjukgymnasten (allt det onda i axeln kom tillbaka ) och sen ska jag med mellandottern på LSS-möte. Och nästa helg blir det nog mest slappa
  12. 6
    Ja det har jag haft. Kom hem senare än jag brukar i fredags och var ganska trött så fredagskvällen var mest slapp. Igår bakade jag äppelpajer och slängde i frysen plus att vi åt en av dem ihop med mina föräldrar. Sen var jag och maken på restaurang på kvällen och åt och drack gott. Sonen skjutsade oss dit och hem. Han fick följa med oss om han ville men han ville hellre ha lite pengar till mat på egen hand och drog till en kompis medan vi var på restaurangen.
    Idag har jag bakat ännu fler äppelpajer och stoppat i frysen. Och så har jag tvättat och bytt sängkläder.

    Imorgon är jag ledig, ska plugga lite och så besiktiga bilen (kommer nog inte gå så bra). Tis-tors är det jobb. Fredag är jag ledig igen och då ska jag till sjukgymnasten (allt det onda i axeln kom tillbaka ) och sen ska jag med mellandottern på LSS-möte. Och nästa helg blir det nog mest slappa
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Efter vissa helger skulle man behöva ha helg igen bara för att vila upp sig
  14. 7
    Efter vissa helger skulle man behöva ha helg igen bara för att vila upp sig
  15. Salander
    #8
    Jag längtar också redan till nästa helg Hoppas veckan med kommande möte blir bra! Mysigt med resaturantbesök.
  16. 8
    Jag längtar också redan till nästa helg Hoppas veckan med kommande möte blir bra! Mysigt med resaturantbesök.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Ja maken sa i fredags att han funderade på om vi skulle gå ut och äta på lördagen Det är inte ofta vi gör sånt så då känns det lite extra lyxigt
  18. 9
    Ja maken sa i fredags att han funderade på om vi skulle gå ut och äta på lördagen Det är inte ofta vi gör sånt så då känns det lite extra lyxigt
  19. mandelblomma
    #10
    Jo men lite för kort bara😆 efter en slitvecka där jag jobbat när jag varit lite småkrasslig hade jag behövt en dags vila till tror jag. Har inte gjort många knop men är trött ändå. Jobbar veckan som kommer . Lite lugnare nu än förra veckan men då jag är i skolan en dag och sen åker på jobbresa veckan efter behöver jag göra klart en del.
  20. 10
    Jo men lite för kort bara😆 efter en slitvecka där jag jobbat när jag varit lite småkrasslig hade jag behövt en dags vila till tror jag. Har inte gjort många knop men är trött ändå. Jobbar veckan som kommer . Lite lugnare nu än förra veckan men då jag är i skolan en dag och sen åker på jobbresa veckan efter behöver jag göra klart en del.
  21. Salander
    #11
    Det är många som är småsjuka nu. Hoppas du hinner med lite återhämtning.
  22. 11
    Det är många som är småsjuka nu. Hoppas du hinner med lite återhämtning.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Tja same shit,

    different helg typ. Kommande vecka är det ner i kolgruvan som vanligt enkom för att få en inkomst, annars händer ingenting. Har inget planerat i överskådlig tid.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Tja same shit, different helg typ. Kommande vecka är det ner i kolgruvan som vanligt enkom för att få en inkomst, annars händer ingenting. Har inget planerat i överskådlig tid.
  25. Salander
    #13
    Blev ostbågar och wirre då kanske?
  26. 13
    Blev ostbågar och wirre då kanske?
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Japp och...

    ett kilo smågodis med.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Japp och... ett kilo smågodis med.
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    OK. Har varit på sommarstället och jobbat med ena brorsan. Ett trappräcke, taljor till att hissa upp en kajak i ett förrådstak, en träskiva att lägga ovanpå ett s.k. formatskåp, målning av två små väggsektioner + inköp av tillbehör. Ett par fika däremellan.
  30. 15
    OK. Har varit på sommarstället och jobbat med ena brorsan. Ett trappräcke, taljor till att hissa upp en kajak i ett förrådstak, en träskiva att lägga ovanpå ett s.k. formatskåp, målning av två små väggsektioner + inköp av tillbehör. Ett par fika däremellan.
  31. Salander
    #16
    Har ni vinterbonat där eller är det sista rycket för säsongen?
  32. 16
    Har ni vinterbonat där eller är det sista rycket för säsongen?
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Låter produktivt
    Men varför vill man ha en skiva ovanpå ett skåp?
  34. 17
    Låter produktivt
    Men varför vill man ha en skiva ovanpå ett skåp?
  35. Pyssling
    #18
    Jag har haft en bra helg, igår morse en och en halvtimmes pw, sen iväg till simhallen och simmade en timme. Efter det tog jag en sväng till stan, hade ett presentkort på HM jag behövde använda upp, det var så sjukt mycket folk på stan så jag åkte hem igen efter HM, orkade inte med trängseln mer än så :-)

    På eftermiddagen grejade jag med middagen, hade en bit hel entrecote i ugnen på 60 grader i fyra timmar, blev så suveränt mört o gott! Rotfruktsgratäng och trattkantarellsås till det, fantastisk middag :-)

    Idag har vi mest slappat, men förberett lite mat inför veckan också och gått en lång promenad.

    Veckan som kommer blir rätt mastig, jobbar tis-fre på ett jobb, lö-sö på andra jobbet och sen mån-ons på första jobbet igen följt av tors-fre på skolan och lördag på andra jobbet.....
    Detta är sista två veckorna på andra jobbet, så sen blir det äntligen lite lugnare!
  36. 18
    Jag har haft en bra helg, igår morse en och en halvtimmes pw, sen iväg till simhallen och simmade en timme. Efter det tog jag en sväng till stan, hade ett presentkort på HM jag behövde använda upp, det var så sjukt mycket folk på stan så jag åkte hem igen efter HM, orkade inte med trängseln mer än så :-)

    På eftermiddagen grejade jag med middagen, hade en bit hel entrecote i ugnen på 60 grader i fyra timmar, blev så suveränt mört o gott! Rotfruktsgratäng och trattkantarellsås till det, fantastisk middag :-)

    Idag har vi mest slappat, men förberett lite mat inför veckan också och gått en lång promenad.

    Veckan som kommer blir rätt mastig, jobbar tis-fre på ett jobb, lö-sö på andra jobbet och sen mån-ons på första jobbet igen följt av tors-fre på skolan och lördag på andra jobbet.....
    Detta är sista två veckorna på andra jobbet, så sen blir det äntligen lite lugnare!
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19
    Maken är äntligen hemma igen. Han har varit borta en hel vecka och bara hemma en liten del av veckan innan dess. Så den kommande veckan ska jag luta mig tillbaka och ta noll ansvar Nä, kanske inte riktigt, men jag slappnar nog av lite.
  38. 19
    Maken är äntligen hemma igen. Han har varit borta en hel vecka och bara hemma en liten del av veckan innan dess. Så den kommande veckan ska jag luta mig tillbaka och ta noll ansvar Nä, kanske inte riktigt, men jag slappnar nog av lite.
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    "Vinterbonat" enligt 50-talskriterier. Det går att hålla det varmt på vintern, men man får elda ordentligt i elementen. Vi brukar åk upp på helgerna under vår och höst för att jobba.
  40. 20
    "Vinterbonat" enligt 50-talskriterier. Det går att hålla det varmt på vintern, men man får elda ordentligt i elementen. Vi brukar åk upp på helgerna under vår och höst för att jobba.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar