En får skämmas, över Björn Söder.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    En får skämmas, över Björn Söder.

    Björn Söder är en person som drar skam över hela Sverige. Han har bagatelliserat diskriminering av "zigenare" (hans uttryck) och jämfört homosexualitet med pedofili och andra "sexuella avarter". På bilder från slutet av 90-talet ses han stolt skaka hand med en tysk SS-veteran i samband med ett av Sverigedemokraternas möten.
    Så eg är det synd, att han fick munkavle nu. För han är en bra påminnelse över SDs rötter.

    Rena Monty Python faktiskt, att han sitter i riksdagen öht.

    http://www.youtube.com/watch?v=vlmGknvr_Pg
    Don't pick a fight you can't win

    ~ Because I said so ~
  2. 1
    En får skämmas, över Björn Söder. Björn Söder är en person som drar skam över hela Sverige. Han har bagatelliserat diskriminering av "zigenare" (hans uttryck) och jämfört homosexualitet med pedofili och andra "sexuella avarter". På bilder från slutet av 90-talet ses han stolt skaka hand med en tysk SS-veteran i samband med ett av Sverigedemokraternas möten.
    Så eg är det synd, att han fick munkavle nu. För han är en bra påminnelse över SDs rötter.

    Rena Monty Python faktiskt, att han sitter i riksdagen öht.

    http://www.youtube.com/watch?v=vlmGknvr_Pg
  3. Medlem sedan
    Apr 2012
    #2
    Jonas Gardell skriver en bra krönika om det i Expressen. Fick mig faktiskt att tänka till ordentligt. Angåendeatt vi inte ska tro att Sverige NU helt plötsligt blivit homofobiskt och rasistiskt utan inse att det alltid varit det och att öppenhet och acceptans är resultatet av en hård kamp som alltid måste fortgå.
    http://www.expressen.se/kultur/vilke...e-kanner-igen/
  4. 2
    Jonas Gardell skriver en bra krönika om det i Expressen. Fick mig faktiskt att tänka till ordentligt. Angåendeatt vi inte ska tro att Sverige NU helt plötsligt blivit homofobiskt och rasistiskt utan inse att det alltid varit det och att öppenhet och acceptans är resultatet av en hård kamp som alltid måste fortgå.
    http://www.expressen.se/kultur/vilke...e-kanner-igen/
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Ja, precis. Det har funnits hela tiden, men är nu normaliserat.
    Inget att lyfta ögonbrynen åt att politiker tar till järnrör eller i en riksdagsdebatt säger att motparten i debatten inte är av mitt folk. Kanske skulle stå volk, Eine volk Eine Reich?
  6. 3
    Ja, precis. Det har funnits hela tiden, men är nu normaliserat.
    Inget att lyfta ögonbrynen åt att politiker tar till järnrör eller i en riksdagsdebatt säger att motparten i debatten inte är av mitt folk. Kanske skulle stå volk, Eine volk Eine Reich?
  7. Medlem sedan
    Apr 2012
    #4
    Det är jävligt skrämmande.
  8. 4
    Det är jävligt skrämmande.
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Ja, inte som det är nu, men taget om demokratin och FNs konventioner får aldrig släppas eller tummas på till förmån för nazister.
  10. 5
    Ja, inte som det är nu, men taget om demokratin och FNs konventioner får aldrig släppas eller tummas på till förmån för nazister.
  11. Gretah
    #6
    Håller med till punkt och pricka! Det enda jag har svårt för när det gäller vad som sagts och gjorts, är att så mycket är så pass gammalt. Vore bättre man kunde hitta mer färska fadäser och idiotittalanden.
    Även jag har sagt mycket dumt i mina dar som jag verkligen inte står för idag.
    Kanske inte helt å hållet jämförbart iofs
  12. 6
    Håller med till punkt och pricka! Det enda jag har svårt för när det gäller vad som sagts och gjorts, är att så mycket är så pass gammalt. Vore bättre man kunde hitta mer färska fadäser och idiotittalanden.
    Även jag har sagt mycket dumt i mina dar som jag verkligen inte står för idag.
    Kanske inte helt å hållet jämförbart iofs
  13. Medlem sedan
    Apr 2012
    #7
    Du ska ju heller inte representera Sverige i statssammanhang. Vad jag vet alltså
  14. 7
    Du ska ju heller inte representera Sverige i statssammanhang. Vad jag vet alltså
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Järnrörsincidenten var ju under riksdagstiden iaf. Och ska man prata dåligt omdöme så hey, utmärkt exempel när han istället för att prata om händelsen pratade om vilket material det var i röret de andra hade tillgripit (hittar inte den videosnutten, finns många med Björn Söder)! Likaså debatten med han från S i riksdagen.

    Mycket av det är från 2003 och framåt, när han både kan anses vuxen och politiskt aktiv.
    Bl.a. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11181143.ab
  16. 8
    Järnrörsincidenten var ju under riksdagstiden iaf. Och ska man prata dåligt omdöme så hey, utmärkt exempel när han istället för att prata om händelsen pratade om vilket material det var i röret de andra hade tillgripit (hittar inte den videosnutten, finns många med Björn Söder)! Likaså debatten med han från S i riksdagen.

    Mycket av det är från 2003 och framåt, när han både kan anses vuxen och politiskt aktiv.
    Bl.a. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11181143.ab
  17. Gretah
    #9

    Har precis hittat aff-app!!!

    Så duktig är jag Tar kanske en stund att begripa mej på den. Sitter på tåg i några timmar till så jag har ju tid att krångla.
  18. 9
    Har precis hittat aff-app!!! Så duktig är jag Tar kanske en stund att begripa mej på den. Sitter på tåg i några timmar till så jag har ju tid att krångla.
  19. Gretah
    #10
    Blev ju fel direkt Hur gör man ett eget inlägg på aff-appen?
  20. 10
    Blev ju fel direkt Hur gör man ett eget inlägg på aff-appen?
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    Ingen aning

    Jag provade appen för århundraden sedan och avinstallerade den nästan direkt. Jag vet inte om den nuvarande versionen är bättre men den var kass då.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    Ingen aning Jag provade appen för århundraden sedan och avinstallerade den nästan direkt. Jag vet inte om den nuvarande versionen är bättre men den var kass då.
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    Så är det. Det skulle vara intressant att höra hur någon som faktiskt röstar på sd ser på en representant som Söder.
  24. 12
    Så är det. Det skulle vara intressant att höra hur någon som faktiskt röstar på sd ser på en representant som Söder.
  25. Salander
    #13
    Den är gräslig, gå in via webb som vanligt istället.
  26. 13
    Den är gräslig, gå in via webb som vanligt istället.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar