Blossa glöggen...
Ordet är fritt
  1. Nalle Blom
    #1

    Blossa glöggen...

    Kommer att smaka lavendel. Eftersom jag gillar lavendel både i doft och smak så är jag nyfiken. Jag var ju lite besviken på förra årets innehåll, men flaskan var fin. Tycker du om lavendel?

    http://alltommat.se/arets-glogg-fran-blossa-2014/
  2. 1
    Blossa glöggen... Kommer att smaka lavendel. Eftersom jag gillar lavendel både i doft och smak så är jag nyfiken. Jag var ju lite besviken på förra årets innehåll, men flaskan var fin. Tycker du om lavendel?

    http://alltommat.se/arets-glogg-fran-blossa-2014/
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Doftar gott och jag har även testat det som smaksättning i Creme Brulee med stor behållning. Glögg tycker jag dock ska smaka som Blossas Original (även om jag oftast köper den Blossa som finns i matbutiken, för jag är inte så intresserad av alkoholen...). Julkonservativ? Jag? Näää...
  4. 2
    Doftar gott och jag har även testat det som smaksättning i Creme Brulee med stor behållning. Glögg tycker jag dock ska smaka som Blossas Original (även om jag oftast köper den Blossa som finns i matbutiken, för jag är inte så intresserad av alkoholen...). Julkonservativ? Jag? Näää...
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Blossaglöggen är den vanliga

    Jag har inget som helst behov av att leta efter nya kryddningar av glöggen och om jag nu ville prova något annorlunda så låter lavendel absolut inte lockande!

    Nej, glögg dricker jag så sällan att jag vill ha den traditionella, "original"-glöggen. Hade jag druckit det varje vecka hade jag nog varit mer öppen för variation.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Blossaglöggen är den vanliga Jag har inget som helst behov av att leta efter nya kryddningar av glöggen och om jag nu ville prova något annorlunda så låter lavendel absolut inte lockande!

    Nej, glögg dricker jag så sällan att jag vill ha den traditionella, "original"-glöggen. Hade jag druckit det varje vecka hade jag nog varit mer öppen för variation.
  7. Nalle Blom
    #4
    Jag syftade såklart på Blossas årgångsglögg. Om du hade läst i länken som jag bifogar, kanske du hade förstått det Men jag vet inte vad du menar med den "vanliga" eftersom Blossa gör glögg i flera smaker och alkoholhalter.

    Ett mellanslag smög sig in av misstag, har en dator med konstig styrplatta.
  8. 4
    Jag syftade såklart på Blossas årgångsglögg. Om du hade läst i länken som jag bifogar, kanske du hade förstått det Men jag vet inte vad du menar med den "vanliga" eftersom Blossa gör glögg i flera smaker och alkoholhalter.

    Ett mellanslag smög sig in av misstag, har en dator med konstig styrplatta.
  9. Nalle Blom
    #5
    Jag önskar att även årgångsglöggen kunde finnas som alkoholfri variant, i butikerna. Jag har också använt lavendel, jag bytte ut frystorkat kaffe mot lavendel i både kakorna och smörkrämen, till Kaffekakorna (finns recept inne på mat & dryck). Sedan gjorde jag en björnbärspaj, där jag blandade vit lavendel i både björnbären och i smuldegen.
  10. 5
    Jag önskar att även årgångsglöggen kunde finnas som alkoholfri variant, i butikerna. Jag har också använt lavendel, jag bytte ut frystorkat kaffe mot lavendel i både kakorna och smörkrämen, till Kaffekakorna (finns recept inne på mat & dryck). Sedan gjorde jag en björnbärspaj, där jag blandade vit lavendel i både björnbären och i smuldegen.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Jo, det förstod jag

    Med den "vanliga" menar jag en av dessa två: http://www.systembolaget.se/8505 eller http://www.systembolaget.se/4000

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Jo, det förstod jag Med den "vanliga" menar jag en av dessa två: http://www.systembolaget.se/8505 eller http://www.systembolaget.se/4000
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Jag gillar lavendel. I rabatten, eller i små doftpåsar i linneskåpet
    Dock är jag lite rädd (eller ja, inte RÄDD men jag befarar) att en glögg med lavendelsmak ska smaka lite....parfym.

    Jag vill ha hjortronglögg!
  14. 7
    Jag gillar lavendel. I rabatten, eller i små doftpåsar i linneskåpet
    Dock är jag lite rädd (eller ja, inte RÄDD men jag befarar) att en glögg med lavendelsmak ska smaka lite....parfym.

    Jag vill ha hjortronglögg!
  15. Nalle Blom
    #8
    Okej, av dessa föredrar jag starkvinsglöggen 8505. Men jag dricker mycket alkoholfritt också.
  16. 8
    Okej, av dessa föredrar jag starkvinsglöggen 8505. Men jag dricker mycket alkoholfritt också.
  17. Nalle Blom
    #9
    Ja, smaken är delad. Själv gillar jag parfymerade smaker, muskot är en annan favorit. Fast hjortronglögg är också gott, har en flaska alkoholfri i kylen, kom jag på
  18. 9
    Ja, smaken är delad. Själv gillar jag parfymerade smaker, muskot är en annan favorit. Fast hjortronglögg är också gott, har en flaska alkoholfri i kylen, kom jag på
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Muskot och koriander gillar jag INTE...
  20. 10
    Muskot och koriander gillar jag INTE...
  21. Nalle Blom
    #11
    Okej, jag antecknar det, ifall du har vägarna förbi
  22. 11
    Okej, jag antecknar det, ifall du har vägarna förbi
  23. Kerstimärta
    #12
    Mums, lavendel är ju jättegott!

    Vi brukar ibland köpa en flaska av årgångsglöggen, men bara om den råkar finnas hemma när vi går på systemet.

    Annars köper vi glögg på ICA så kan alla dricka den (och nog är den lite godare också).
  24. 12
    Mums, lavendel är ju jättegott!

    Vi brukar ibland köpa en flaska av årgångsglöggen, men bara om den råkar finnas hemma när vi går på systemet.

    Annars köper vi glögg på ICA så kan alla dricka den (och nog är den lite godare också).
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Färsk koriander är djävulens påfund.
  26. 13
    Färsk koriander är djävulens påfund.
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    Känslan när man får in maten på en thailändsk eller indisk restaurang...och har glömt säga till att man inte tycker om koriander och rätten är överöst med koriander...:-(
  28. 14
    Känslan när man får in maten på en thailändsk eller indisk restaurang...och har glömt säga till att man inte tycker om koriander och rätten är överöst med koriander...:-(
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15
    Att gilla eller inte gilla koriander lär faktiskt vara genetiskt betingat men jag kommer inte ihåg hur det hänger ihop just nu. Jag älskar färsk koriander men tycker att den torkade är blä.
  30. 15
    Att gilla eller inte gilla koriander lär faktiskt vara genetiskt betingat men jag kommer inte ihåg hur det hänger ihop just nu. Jag älskar färsk koriander men tycker att den torkade är blä.
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16
    gillar olika sorters curry och där ingår ju torkad koriander, och curry gillar jag ju :-) men färsk har en vidrig smak och doft.
  32. 16
    gillar olika sorters curry och där ingår ju torkad koriander, och curry gillar jag ju :-) men färsk har en vidrig smak och doft.
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17
    Samma här! Färsk koriander är en av de få saker jag verkligen kan få cravings efter Men torkad smakar gammal burk typ...
  34. 17
    Samma här! Färsk koriander är en av de få saker jag verkligen kan få cravings efter Men torkad smakar gammal burk typ...
  35. Nalle Blom
    #18
    Jag dricker nästan all sorts glögg, både med och utan alkohol. Men främst för kryddornas skull.

    P.s Jag gillar färsk koriander Jag undrar dock vad alla koriander-tyckarna tycker om glöggen?
  36. 18
    Jag dricker nästan all sorts glögg, både med och utan alkohol. Men främst för kryddornas skull.

    P.s Jag gillar färsk koriander Jag undrar dock vad alla koriander-tyckarna tycker om glöggen?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar