Pelargoner
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Pelargoner

    Tänkte försöka få peralgonerna att övervintra denna gång.
    Är det dags att ställa undan dem? Eller kan de står kvar fönstret?
    Ska man klippa ner dem eller något annat`?
  2. 1
    Pelargoner Tänkte försöka få peralgonerna att övervintra denna gång.
    Är det dags att ställa undan dem? Eller kan de står kvar fönstret?
    Ska man klippa ner dem eller något annat`?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Jag lyssnar ivrigt. Har några pelargonier som fortfarande står ute och vill veta hur jag får dom att överleva vintern
  4. 2
    Jag lyssnar ivrigt. Har några pelargonier som fortfarande står ute och vill veta hur jag får dom att överleva vintern
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Jag klipper ner dem lite och ställer dem i garaget. Där är mörkt och relativt frostfritt. Vattnar kanske någon gång varannan månad, tar fram dem igen i mars och planterar om samt beskär dem ordentligt då. De flesta brukar tåla denna ganska omilda behandling. Eftersom rotsystemet växer med åren brukar plantorna också bli stora och fina.
  6. 3
    Jag klipper ner dem lite och ställer dem i garaget. Där är mörkt och relativt frostfritt. Vattnar kanske någon gång varannan månad, tar fram dem igen i mars och planterar om samt beskär dem ordentligt då. De flesta brukar tåla denna ganska omilda behandling. Eftersom rotsystemet växer med åren brukar plantorna också bli stora och fina.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar