Flera dubbelsängar?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Flera dubbelsängar?

    Jag undrar.... hur många av er har dubbelsäng i mer än ett rum i ert hem? Alltså de rum som liksom används, inte ni som ev. har en hel flygel med rum "över" som bara väntar på gäster typ... Jag ser det i ganska många husannonser, dubbelsäng i både två och tre sovrum i en villa med 5 rum typ. Men jag har nog aldrig sett det på riktigt. Nåt äldre hemmaboende barn har haft en extra bred säng, typ 120 cm, men riktig dubbelsäng liksom... har era hemmaboende barn eller ev. "inneboende" det?
  2. 1
    Flera dubbelsängar? Jag undrar.... hur många av er har dubbelsäng i mer än ett rum i ert hem? Alltså de rum som liksom används, inte ni som ev. har en hel flygel med rum "över" som bara väntar på gäster typ... Jag ser det i ganska många husannonser, dubbelsäng i både två och tre sovrum i en villa med 5 rum typ. Men jag har nog aldrig sett det på riktigt. Nåt äldre hemmaboende barn har haft en extra bred säng, typ 120 cm, men riktig dubbelsäng liksom... har era hemmaboende barn eller ev. "inneboende" det?
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Ja, dottern har haft sen hon var femton. Hon fick den av en bekant när hon ville ha en bredare två år efter att vi köpt ny säng åt henne.
  4. 2
    Ja, dottern har haft sen hon var femton. Hon fick den av en bekant när hon ville ha en bredare två år efter att vi köpt ny säng åt henne.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    När våra stora barn var ca 3 och 5, så hade de också en dubbelsäng. De hade det i drygt ett år.

    Min bästis storebror hade dubbelsäng och eftersom jag var kär i honom så sov jag alltid i den när jag sov över hos henne
  6. 3
    När våra stora barn var ca 3 och 5, så hade de också en dubbelsäng. De hade det i drygt ett år.

    Min bästis storebror hade dubbelsäng och eftersom jag var kär i honom så sov jag alltid i den när jag sov över hos henne
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Nej, i det här huset finns bara en dubbelsäng .

    Men när jag var i tonåren hade jag en dubbelsäng i mitt rum. Rummet var ganska litet - jag fick plats med sängen, tv och stereo. That´s it. Men vad mer behöver en tonåring?
  8. 4
    Nej, i det här huset finns bara en dubbelsäng .

    Men när jag var i tonåren hade jag en dubbelsäng i mitt rum. Rummet var ganska litet - jag fick plats med sängen, tv och stereo. That´s it. Men vad mer behöver en tonåring?
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Jag hade pyttelitet rum. Men hade jag haft större hade jag nog hellre haft en skön soffa eller nåt än en dubbelsäng. När jag hade sällskap i sängen så var jag så ung och vi så nyförälskade att vi helst låg insnurrade i varandra Idag hade jag fått frispel på sånt.
  10. 5
    Jag hade pyttelitet rum. Men hade jag haft större hade jag nog hellre haft en skön soffa eller nåt än en dubbelsäng. När jag hade sällskap i sängen så var jag så ung och vi så nyförälskade att vi helst låg insnurrade i varandra Idag hade jag fått frispel på sånt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Här i huset finns 1 dubbelsäng och det är min och makens. Sonen har en 120-säng. Jag har aldrig sett fler dubbelsängar än i föräldrarummet i nåt hem jag varit i, men har precis som du sett det i en del annonser.
  12. 6
    Här i huset finns 1 dubbelsäng och det är min och makens. Sonen har en 120-säng. Jag har aldrig sett fler dubbelsängar än i föräldrarummet i nåt hem jag varit i, men har precis som du sett det i en del annonser.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Skulle vi sälja skulle det bara vara en dubbelsäng i annonsen, men vi får heller inte plats till annat Men kanske är det vanligare i annonser än I R L för att det bättre visar att rummen är rymliga?
  14. 7
    Skulle vi sälja skulle det bara vara en dubbelsäng i annonsen, men vi får heller inte plats till annat Men kanske är det vanligare i annonser än I R L för att det bättre visar att rummen är rymliga?
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Det mystiska är att när jag började hänga med min första stadiga pojkvän (sedermera min make, numera min exmake) så hade jag en 90-säng....men ett stort rum? Hur gick det till?? Vart tog dubbelsängen vägen?? Och varför hade jag en pyttesäng i ett jätterum?
  16. 8
    Det mystiska är att när jag började hänga med min första stadiga pojkvän (sedermera min make, numera min exmake) så hade jag en 90-säng....men ett stort rum? Hur gick det till?? Vart tog dubbelsängen vägen?? Och varför hade jag en pyttesäng i ett jätterum?
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Ja det kan ju vara en tanke bakom.
  18. 9
    Ja det kan ju vara en tanke bakom.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Hmmmm..... jag fick plötsligt bilder av saker hängande från taket... Tyst nu S-JJ!
  20. 10
    Hmmmm..... jag fick plötsligt bilder av saker hängande från taket... Tyst nu S-JJ!
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Men va??
    Inte ens när du säger så förstår jag hur du menar.

    Det måste vara nåt snuskigt, så mycket fattar jag (när det är du som skriver )...
  22. 11
    Men va??
    Inte ens när du säger så förstår jag hur du menar.

    Det måste vara nåt snuskigt, så mycket fattar jag (när det är du som skriver )...
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Jag tänkte lite.... hmmm.... saker vissa gör DET i.... men inte sängen... alltså...
  24. 12
    Jag tänkte lite.... hmmm.... saker vissa gör DET i.... men inte sängen... alltså...
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Alltså de hade den ihop? Så långt har jag inte tänkt, att det såklart kan vara barn som delar rum.
  26. 13
    Alltså de hade den ihop? Så långt har jag inte tänkt, att det såklart kan vara barn som delar rum.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Hur stort är hennes rum?
  28. 14
    Hur stort är hennes rum?
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Nästan som vårt, svåra frågor du ställer
    Sådär 16-20?
  30. 15
    Nästan som vårt, svåra frågor du ställer
    Sådär 16-20?
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Men MÄT då!
  32. 16
    Men MÄT då!
  33. Medlem sedan
    Aug 2005
    #17
    Ja, de hade ett sovrum med dubbelsäng. Min rygg var helt kajko, så det blev lite svårt att ha två barn i sängen och när de fick dubbelsängen så sov de som små grisar hela natten
  34. 17
    Ja, de hade ett sovrum med dubbelsäng. Min rygg var helt kajko, så det blev lite svårt att ha två barn i sängen och när de fick dubbelsängen så sov de som små grisar hela natten
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Najs!
  36. 18
    Najs!
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19
    Nej, har inte ens så många rum där dubbelsäng får plats - om vi inte placerar den mitt i huset i ett genomgångsrum
  38. 19
    Nej, har inte ens så många rum där dubbelsäng får plats - om vi inte placerar den mitt i huset i ett genomgångsrum
  39. Medlem sedan
    Apr 2008
    #20
    Jag har en dubblesäng. där sover jag och hunden, och dottern om hon får mardrömmar.

    Annars är det bara enklesängar överallt.
  40. 20
    Jag har en dubblesäng. där sover jag och hunden, och dottern om hon får mardrömmar.

    Annars är det bara enklesängar överallt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar