The grumpier you are.
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    The grumpier you are.

    The more assholes you encounter.

    Typ ett sånt ordspråk kom jag att tänka på. En kollega har det på sin dörr på jobbet.

    Lite apropå att man har det som man tar det. Samt även att kanske man själv har del i hur man bemöts eller upplever andra.
  2. 1
    The grumpier you are. The more assholes you encounter.

    Typ ett sånt ordspråk kom jag att tänka på. En kollega har det på sin dörr på jobbet.

    Lite apropå att man har det som man tar det. Samt även att kanske man själv har del i hur man bemöts eller upplever andra.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Ja jo visst...

    är det så men om man nu vet hur en del andra är så kan man också avstå från att driva spörsmål vidare till sin spets. Sånt leder till respekt med. Att kunna inse och backa, för allas bästa till och med.

    Lite apropå att man har det som man tar det. Samt även att kanske man själv har del i hur man bemöts eller upplever andra.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Ja jo visst... är det så men om man nu vet hur en del andra är så kan man också avstå från att driva spörsmål vidare till sin spets. Sånt leder till respekt med. Att kunna inse och backa, för allas bästa till och med.

    Lite apropå att man har det som man tar det. Samt även att kanske man själv har del i hur man bemöts eller upplever andra.
  5. Kerstimärta
    #3
    Japp, absolut!

    Jag är inget helt slående exempel på att uppföra mig så jag slipper assholes alls.
  6. 3
    Japp, absolut!

    Jag är inget helt slående exempel på att uppföra mig så jag slipper assholes alls.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Nää vem är det...

    då är vi två i så fall Skämt och sido, det finns många härinne som är precis samma kålsupare fast de vill inte inse det själva, det är bara fel på motparten.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Nää vem är det... då är vi två i så fall Skämt och sido, det finns många härinne som är precis samma kålsupare fast de vill inte inse det själva, det är bara fel på motparten.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Eftersom det lätt kan missförstås, så får du gärna förtydliga vad du syftar på.
  10. 5
    Eftersom det lätt kan missförstås, så får du gärna förtydliga vad du syftar på.
  11. Kerstimärta
    #6
    Jag syftar på att om man själv inte försöker vara smidig så är inte andra smidiga heller. Och det kan man inte förvänta sig heller.

    Typ så.

    Jag är ofta inte så smidig.
  12. 6
    Jag syftar på att om man själv inte försöker vara smidig så är inte andra smidiga heller. Och det kan man inte förvänta sig heller.

    Typ så.

    Jag är ofta inte så smidig.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Påminner mig...

    ...om en spridd kontorshumor från anno dazumal:
    "Jag behöver ingen jävla charmkurs! Jag har redan en positiv inställning till de idioter som kommer hit och gnäller!"

    (Förmodligen skapad efter att Jan Carlzon skickade SAS-anställda på charmkurs, någon gång på ... 80-talet?)

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Påminner mig... ...om en spridd kontorshumor från anno dazumal:
    "Jag behöver ingen jävla charmkurs! Jag har redan en positiv inställning till de idioter som kommer hit och gnäller!"

    (Förmodligen skapad efter att Jan Carlzon skickade SAS-anställda på charmkurs, någon gång på ... 80-talet?)
  15. Misell
    #8
    Eller "If you are surrounded by assholes, then it´s probably you who is the asshole"
    Blev lite osäker på exakt hur ordspråket går dock. Men det kan också stämma ganska bra i väldigt många fall.
  16. 8
    Eller "If you are surrounded by assholes, then it´s probably you who is the asshole"
    Blev lite osäker på exakt hur ordspråket går dock. Men det kan också stämma ganska bra i väldigt många fall.
  17. Misell
    #9
    Haha, den var rolig
  18. 9
    Haha, den var rolig
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    Sant. Det är en sån sak som jag ofta tar upp på diverse arbetsplatsmöten därför att det är så tydligt - de dagar jag inte är på topp får jag alltid många fler missnöjda kommentarer från folk. Precis som att vissa personer alltid drabbas av arga och otrevliga kunder. Det är nåt man utstrålar som "tillåter" folk att vara otrevliga.
  20. 10
    Sant. Det är en sån sak som jag ofta tar upp på diverse arbetsplatsmöten därför att det är så tydligt - de dagar jag inte är på topp får jag alltid många fler missnöjda kommentarer från folk. Precis som att vissa personer alltid drabbas av arga och otrevliga kunder. Det är nåt man utstrålar som "tillåter" folk att vara otrevliga.
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Du menar att du ville förmedla självkritik i ett inlägg i OÄF?
  22. 11
    Du menar att du ville förmedla självkritik i ett inlägg i OÄF?
  23. Kerstimärta
    #12
    Nejdå, mera allmänt att vi är alla lika goda kålsupare och det är bra om man känner lite efter innan man dömer andra.

    Samtidigt som jag då i den andan också försöker rannsaka mig själv lite.

    Ska sanningen fram så hade jag inte en ordentlig baktanke ens med inlägget. Jag kom bara och tänka på den skylten och skrev om den.
  24. 12
    Nejdå, mera allmänt att vi är alla lika goda kålsupare och det är bra om man känner lite efter innan man dömer andra.

    Samtidigt som jag då i den andan också försöker rannsaka mig själv lite.

    Ska sanningen fram så hade jag inte en ordentlig baktanke ens med inlägget. Jag kom bara och tänka på den skylten och skrev om den.
  25. Kerstimärta
    #13
    Haha, jamen såklart man inte behöver charmkursen då!
  26. 13
    Haha, jamen såklart man inte behöver charmkursen då!
  27. Kerstimärta
    #14
    Japp, ett ordtävling i samma anda! 😃
  28. 14
    Japp, ett ordtävling i samma anda! 😃
  29. Kerstimärta
    #15
    Kanske även att man själv inte är så jättetrevlig när man ej är på topp?
  30. 15
    Kanske även att man själv inte är så jättetrevlig när man ej är på topp?
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Skall försöka tro på det.
  32. 16
    Skall försöka tro på det.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar