Barnvakt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Barnvakt

    Igår var mina barn som är 14,12 och 8 år
    barnvakt åt sina kusiner, 2 krävande pojkar på 3 &5 år.
    Dom var barnvakt i 8 timmar och då skulle dom hjälpa till
    med badning och läggning.
    vad tycker ni är skärlig betalning till vardera av mina barn.?(dom skulle få betalt)
    Dom var helt slut när dom kom hem kl 23.

    själv tycker ja dom blev utnyttjade
  2. 1
    Barnvakt Igår var mina barn som är 14,12 och 8 år
    barnvakt åt sina kusiner, 2 krävande pojkar på 3 &5 år.
    Dom var barnvakt i 8 timmar och då skulle dom hjälpa till
    med badning och läggning.
    vad tycker ni är skärlig betalning till vardera av mina barn.?(dom skulle få betalt)
    Dom var helt slut när dom kom hem kl 23.

    själv tycker ja dom blev utnyttjade
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    100 spänn i timmen

    per barn....

    Om det behövs 3 stycken som passar 2 barn..my god
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    100 spänn i timmen per barn....

    Om det behövs 3 stycken som passar 2 barn..my god
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Kan man ens säga att en 8-åring är barnvakt? Var dina barn ensamma hos den andra familjen och skötte pojkarna? Då skulle jag ju nästan säga att det är 14-åringen och 12-åringen som varit barnvakt åt 3 barn,,,,de 2 barn som bodde där + sitt eget småsyskon på 8 år.

    Varför lät du dina barn göra detta om du tycker att de blev utnyttjade?
  6. 3
    Kan man ens säga att en 8-åring är barnvakt? Var dina barn ensamma hos den andra familjen och skötte pojkarna? Då skulle jag ju nästan säga att det är 14-åringen och 12-åringen som varit barnvakt åt 3 barn,,,,de 2 barn som bodde där + sitt eget småsyskon på 8 år.

    Varför lät du dina barn göra detta om du tycker att de blev utnyttjade?
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    jag brukar ge runt 5-600 kr för en kväll till vår barnvakt
  8. 4
    jag brukar ge runt 5-600 kr för en kväll till vår barnvakt
  9. Medlem sedan
    Nov 1998
    #5
    Är det RUT-avdrag för barnpassning? Har någon här RUT-avdragit för barnpassning och har erfarenhet av detta?
    Är inte a jour med utvecklingen på området. Var prof. barnpassare vid 1960-talets slut. Numera leker jag med mina barnbarn alldeles gratis.
  10. 5
    Är det RUT-avdrag för barnpassning? Har någon här RUT-avdragit för barnpassning och har erfarenhet av detta?
    Är inte a jour med utvecklingen på området. Var prof. barnpassare vid 1960-talets slut. Numera leker jag med mina barnbarn alldeles gratis.
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    det finns såklart men är väl inte hur man gör om man är barnvakt till kusiner tänker jag
  12. 6
    det finns såklart men är väl inte hur man gör om man är barnvakt till kusiner tänker jag
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7
    Nej, det förstås. Undrade bara i största allmänhet. Det finns kanske särskilda privata barnpassningsbolag numera.
  14. 7
    Nej, det förstås. Undrade bara i största allmänhet. Det finns kanske särskilda privata barnpassningsbolag numera.
  15. Medlem sedan
    Sep 2007
    #8
    Nä hon va nog inte me å vaktade så mycket men 2 barn iaf..
  16. 8
    Nä hon va nog inte me å vaktade så mycket men 2 barn iaf..
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    vad fick de då?
  18. 9
    vad fick de då?
  19. Medlem sedan
    Sep 2007
    #10
    50 kr
  20. 10
    50 kr
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Fick de 50 kr var? Eller 50 kr tillsammans?
    Oavsett vilket så är ju den summan för låg tycker jag. 100 kr per barn och timma tycker jag däremot är för mycket. Och jag skulle inte betala 8-åringen. Om jag bad t.ex grannens barn vakta mina barn så skulle jag nog inte ens vilja att barnvaktens 8-åriga småsyskon är med hit, den tycker jag ska stanna hemma hos sin mamma och pappa.
  22. 11
    Fick de 50 kr var? Eller 50 kr tillsammans?
    Oavsett vilket så är ju den summan för låg tycker jag. 100 kr per barn och timma tycker jag däremot är för mycket. Och jag skulle inte betala 8-åringen. Om jag bad t.ex grannens barn vakta mina barn så skulle jag nog inte ens vilja att barnvaktens 8-åriga småsyskon är med hit, den tycker jag ska stanna hemma hos sin mamma och pappa.
  23. Medlem sedan
    Oct 2014
    #12
    var hoppas jag?
    Det var riktigt riktigt dåligt ändå!
    Som förälder skulle jag faktiskt säga till mitt syskon om de fått så lite för en kväll?
    Eller var det i timmen? I så fall var det ok tycker jag
  24. 12
    var hoppas jag?
    Det var riktigt riktigt dåligt ändå!
    Som förälder skulle jag faktiskt säga till mitt syskon om de fått så lite för en kväll?
    Eller var det i timmen? I så fall var det ok tycker jag
  25. Medlem sedan
    Sep 2007
    #13
    50 kr för hela kvällen och per barn.
    Grymt snålt.
  26. 13
    50 kr för hela kvällen och per barn.
    Grymt snålt.
  27. Medlem sedan
    Sep 2007
    #14
    8-åringen va med men hon lekte bara med
    pojkarna inte passade dem.
  28. 14
    8-åringen va med men hon lekte bara med
    pojkarna inte passade dem.
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Du skojar? Alltså då 1600 pix?....
    Tycker du verkligen det?
  30. 15
    Du skojar? Alltså då 1600 pix?....
    Tycker du verkligen det?
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Ja det var snålt. Men som jag svarade högre upp så är 100 kr per person och timma för mycket enligt mig.
  32. 16
    Ja det var snålt. Men som jag svarade högre upp så är 100 kr per person och timma för mycket enligt mig.
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Tycker faktiskt inte att det är rimligt att en 14-åring har ansvaret för fyra andra barn, i alla fall tre, och i alla fall inte under så lång tid och så pass små barn som 3 och 5. Den som är äldst har ju största ansvaret. Åtta timmar och de kommer hem klockan 23. *skakar på huvudet* Du har väl också ett ansvar för vad dina barn gör och på vilka villkor?
  34. 17
    Tycker faktiskt inte att det är rimligt att en 14-åring har ansvaret för fyra andra barn, i alla fall tre, och i alla fall inte under så lång tid och så pass små barn som 3 och 5. Den som är äldst har ju största ansvaret. Åtta timmar och de kommer hem klockan 23. *skakar på huvudet* Du har väl också ett ansvar för vad dina barn gör och på vilka villkor?
  35. Medlem sedan
    Sep 2007
    #18
    De har ja.. Men vad ja inte skrev tidigare var att farmor
    och farfar oxå var hemma men höll sig borta. Så helt ensamma va dom inte. Tycker ändå att 50 kr e för lite.
    ja menar inte att dom ska ha timpeng.
    Efter 18 år så vet ja hur min smått knasiga svärmor min svägerska fungerar.
  36. 18
    De har ja.. Men vad ja inte skrev tidigare var att farmor
    och farfar oxå var hemma men höll sig borta. Så helt ensamma va dom inte. Tycker ändå att 50 kr e för lite.
    ja menar inte att dom ska ha timpeng.
    Efter 18 år så vet ja hur min smått knasiga svärmor min svägerska fungerar.
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Då undrar jag ju dock om dina barn var hos sina kusiner för att barnvakta dem eller om de var där för att farmor/farfar barnvaktade alla 5 barnen? Och dina barn fick för sig att de skulle ta ansvaret en del för sina yngre syskon?
  38. 19
    Då undrar jag ju dock om dina barn var hos sina kusiner för att barnvakta dem eller om de var där för att farmor/farfar barnvaktade alla 5 barnen? Och dina barn fick för sig att de skulle ta ansvaret en del för sina yngre syskon?
  39. Medlem sedan
    Sep 2007
    #20
    De tog ansvar hela kvällen. De gjorde allt med pojkarna förutom att laga maten.
    Dom lekte, badade dem, läste godnattsagor och nattade dem.
    De va inte av egen fri vilja att va barnvakt utan dom blev mutade. Farmor hade sagt att de skulle få betalt å då tror mina 2 stora barn att kanske 100-150 kr var.
  40. 20
    De tog ansvar hela kvällen. De gjorde allt med pojkarna förutom att laga maten.
    Dom lekte, badade dem, läste godnattsagor och nattade dem.
    De va inte av egen fri vilja att va barnvakt utan dom blev mutade. Farmor hade sagt att de skulle få betalt å då tror mina 2 stora barn att kanske 100-150 kr var.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar