Underbar måndag!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Underbar måndag!

    Idag hade jag en semesterdag, då yngsta dottern skulle till läkare och efter det tänkte vi passa på att julhandla lite grann. Det var helt underbart att kunna gå omkring med sin 14-åring och shoppa i lugn och ro samt att det inte var så många andra ute och handlade.

    Hur har er måndag varit?
  2. 1
    Underbar måndag! Idag hade jag en semesterdag, då yngsta dottern skulle till läkare och efter det tänkte vi passa på att julhandla lite grann. Det var helt underbart att kunna gå omkring med sin 14-åring och shoppa i lugn och ro samt att det inte var så många andra ute och handlade.

    Hur har er måndag varit?
  3. Salander
    #2
    Helt OK men jag blir påverkad av mörkret. Hittade ni något?
  4. 2
    Helt OK men jag blir påverkad av mörkret. Hittade ni något?
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Jag fick ljusskador i ögonen idag på eftermiddagen. Vet inte vad det var som hände. Kanske var det försvaret som provade någon ny ljusprojektil. Rund och gulvit var den i varje fall, och med ett jädra starkt sken.
  6. 3
    Jag fick ljusskador i ögonen idag på eftermiddagen. Vet inte vad det var som hände. Kanske var det försvaret som provade någon ny ljusprojektil. Rund och gulvit var den i varje fall, och med ett jädra starkt sken.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Låt oss säga att den började med trubbel, minst sagt, på hemmafronten. Nej, det var inte maken som var problemet, inte denna gången , utan sonen. En stor nackdel med att jag gått ner i arbetstid: det är jag som får ta hand om eventuellt morgonstrul i princip varje gång. Men nu kom grabben iväg till skolan, med milt tvång från mig, och hade en hyfsad dag sen. Och jag hade en bra arbetsdag. Så, måndagen kunde varit sämre. Men också bättre.
  8. 4
    Låt oss säga att den började med trubbel, minst sagt, på hemmafronten. Nej, det var inte maken som var problemet, inte denna gången , utan sonen. En stor nackdel med att jag gått ner i arbetstid: det är jag som får ta hand om eventuellt morgonstrul i princip varje gång. Men nu kom grabben iväg till skolan, med milt tvång från mig, och hade en hyfsad dag sen. Och jag hade en bra arbetsdag. Så, måndagen kunde varit sämre. Men också bättre.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    Vilken skön dag! :-)

    Jag har jobbat 8-16 utan paus och sen varit på utvecklingssamtal med minstingen. Nu ska jag snart iväg och simma med min simträningsgrupp.
  10. 5
    Vilken skön dag! :-)

    Jag har jobbat 8-16 utan paus och sen varit på utvecklingssamtal med minstingen. Nu ska jag snart iväg och simma med min simträningsgrupp.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Tja,det var ju inte toppenhärligt att vara ute 45 min i blåst och regn med stelfrusna barn. Annars har det vatit bra, ganska lugnt för att vara en måndag som annars är en dag där många föräldrar tydligen jobbar sent.
    Måndag är min lugna dag, förutom att jag stänger och måste jobba till 17.30
  12. 6
    Tja,det var ju inte toppenhärligt att vara ute 45 min i blåst och regn med stelfrusna barn. Annars har det vatit bra, ganska lugnt för att vara en måndag som annars är en dag där många föräldrar tydligen jobbar sent.
    Måndag är min lugna dag, förutom att jag stänger och måste jobba till 17.30
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Inte lika rofylld som din. Min har gått i ett rasande tempo helt enkelt där lunchen intagits på stående fot mellan föreläsningar och utbildningar ( som alltså jag hållit)
    Jätteroligt men jag är helt slut och undrar hur i helskotta jag tänkte när jag planerade den här dagen .
  14. 7
    Inte lika rofylld som din. Min har gått i ett rasande tempo helt enkelt där lunchen intagits på stående fot mellan föreläsningar och utbildningar ( som alltså jag hållit)
    Jätteroligt men jag är helt slut och undrar hur i helskotta jag tänkte när jag planerade den här dagen .
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Min dag har inneburit att fara fram och tillbaka som en skållad råtta,,,typ.
    Åkte hemifrån 9.30, åkte till vårdcentralen för att träffa sjukgymnasten kl 10.
    Sen åkte jag till dotterns dagsysselsättning för att lämna lite saker.
    Till affären för att köpa mig en sallad som jag åt i bilen.
    Tillbaka till vårdcentralen för att träffa läkaren kl 13.30.
    Hem till dottern för att hämta henne och skjutsa henne på ett ärende och sen hem med henne igen.
    Tillbaka till vårdcentralen för drop in på barnmorskemottagningen för cellprov.
    Till optikern för att hämta mina terminalglasögon.
    Till en affär på vägen hem för att handlat lite.
    Förbi soptippen ytterligare lite närmare hem för att kasta lite saker.
    Och sen hem. Kom hem ca 17.30 så jag har varit på språng i ca 8 timmar. Tur att det är jobb imorgon så det blir lite lugnt
  16. 8
    Min dag har inneburit att fara fram och tillbaka som en skållad råtta,,,typ.
    Åkte hemifrån 9.30, åkte till vårdcentralen för att träffa sjukgymnasten kl 10.
    Sen åkte jag till dotterns dagsysselsättning för att lämna lite saker.
    Till affären för att köpa mig en sallad som jag åt i bilen.
    Tillbaka till vårdcentralen för att träffa läkaren kl 13.30.
    Hem till dottern för att hämta henne och skjutsa henne på ett ärende och sen hem med henne igen.
    Tillbaka till vårdcentralen för drop in på barnmorskemottagningen för cellprov.
    Till optikern för att hämta mina terminalglasögon.
    Till en affär på vägen hem för att handlat lite.
    Förbi soptippen ytterligare lite närmare hem för att kasta lite saker.
    Och sen hem. Kom hem ca 17.30 så jag har varit på språng i ca 8 timmar. Tur att det är jobb imorgon så det blir lite lugnt
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9
    Jag har haft en helt ok dag, med litet blandade aktiviteter som jobb, möte i ena barnets skola och hämta ut ett pass. Efter det har jag hängt litet med krassliga barn hemma samtidigt som jag försökt beta av ytterligare litet jobb. Barnen lagade middagen så det var rätt smidigt Hoppas det gick bra hos läkaren!
  18. 9
    Jag har haft en helt ok dag, med litet blandade aktiviteter som jobb, möte i ena barnets skola och hämta ut ett pass. Efter det har jag hängt litet med krassliga barn hemma samtidigt som jag försökt beta av ytterligare litet jobb. Barnen lagade middagen så det var rätt smidigt Hoppas det gick bra hos läkaren!
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Njaee same shit....

    different day. Jag ser bara från dag till dag annars så skulle de få låsa in mig på dårhus.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Njaee same shit.... different day. Jag ser bara från dag till dag annars så skulle de få låsa in mig på dårhus.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Är du säker på att du är orörd för övrigt? Inga sonder instuckna i diverse kroppsdelar eller implantat i hjärnan eller sånt? Har du gått igenom några larmbågar sen det hände? Och i så fall, började de tjuta?
    Alltså, såna där ljusklot är inte att leka med
  22. 11
    Är du säker på att du är orörd för övrigt? Inga sonder instuckna i diverse kroppsdelar eller implantat i hjärnan eller sånt? Har du gått igenom några larmbågar sen det hände? Och i så fall, började de tjuta?
    Alltså, såna där ljusklot är inte att leka med
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #12
    Ja, fick också ta del av detta fenomen, studerade det grundligt, man vet inte när det inträffar igen
  24. 12
    Ja, fick också ta del av detta fenomen, studerade det grundligt, man vet inte när det inträffar igen
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #13
    Lyckades missa regnet med 5 minuter idag, det var uppehåll hela tiden jag cyklade till jobbet, sedan kom det. men på eftermiddagen fick jag uppleva samma meterologiska fenomen som flera andra verkar fått ta del av.
    Något stort och ljusgult dök upp, på en blå bakgrund
  26. 13
    Lyckades missa regnet med 5 minuter idag, det var uppehåll hela tiden jag cyklade till jobbet, sedan kom det. men på eftermiddagen fick jag uppleva samma meterologiska fenomen som flera andra verkar fått ta del av.
    Något stort och ljusgult dök upp, på en blå bakgrund
  27. Medlem sedan
    Sep 2003
    #14
    Jag har haft "ledig" dag idag. (Ledig som att inte gå till jobbet men ha femtielva ärenden att fixa)
    Men det blev en rätt bra dag, några ärenden strök jag då jag faktiskt inte orkade och det var inte nödvändigt att göra just idag. Vi har haft en hektisk helg med vattenskada i köket så det mesta är utrivet därifrån så jag behövde verkligen vila lite idag.
    Kvällen har jag spenderat nästan uteslutande i bilen då barnens aktiviteter går omlott på måndagar och mannen jourar ikväll/natt så jag får ordna det själv.
    Men nu är det bara hämtning av 16-åring om en timme kvar sedan är jag slut för idag.
  28. 14
    Jag har haft "ledig" dag idag. (Ledig som att inte gå till jobbet men ha femtielva ärenden att fixa)
    Men det blev en rätt bra dag, några ärenden strök jag då jag faktiskt inte orkade och det var inte nödvändigt att göra just idag. Vi har haft en hektisk helg med vattenskada i köket så det mesta är utrivet därifrån så jag behövde verkligen vila lite idag.
    Kvällen har jag spenderat nästan uteslutande i bilen då barnens aktiviteter går omlott på måndagar och mannen jourar ikväll/natt så jag får ordna det själv.
    Men nu är det bara hämtning av 16-åring om en timme kvar sedan är jag slut för idag.
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Herregud, nej, det har jag inte gjort. Nu blir jag orolig. Jag får lämna över mig till FOI för analys.
  30. 15
    Herregud, nej, det har jag inte gjort. Nu blir jag orolig. Jag får lämna över mig till FOI för analys.
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Utomjordingarna har väl dragit iväg igen...
  32. 16
    Utomjordingarna har väl dragit iväg igen...
  33. Medlem sedan
    Apr 2001
    #17
    Tjatade till mig extra bassängträning, tog i som sju svåra år och stapplade hem och sov tills jag hämtade barnet efter skolan. Jag ville se om det öht var möjligt och det var det ju så jag är rätt nöjd

    Sonen har varit och tränat fotboll, vi har fikat och medan någon musikkanal står på i bakgrunden frågar han "mamma varför är det så att flickor har mycket mindre kläder på sig?" så vi har haft en intressant och ganska spännande diskussion kan man väl säga....
  34. 17
    Tjatade till mig extra bassängträning, tog i som sju svåra år och stapplade hem och sov tills jag hämtade barnet efter skolan. Jag ville se om det öht var möjligt och det var det ju så jag är rätt nöjd

    Sonen har varit och tränat fotboll, vi har fikat och medan någon musikkanal står på i bakgrunden frågar han "mamma varför är det så att flickor har mycket mindre kläder på sig?" så vi har haft en intressant och ganska spännande diskussion kan man väl säga....
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18
    Hos läkare hittades lite låga värden, så nu ska hon få medicin för att höja dessa värden.
    Sedan hittade dottern vinterskor som vi egentligen inte var på jakt efter, men blev glada att vi hittade.
    Sedan handlade vi många julklappar, så vi är nästan klara.
  36. 18
    Hos läkare hittades lite låga värden, så nu ska hon få medicin för att höja dessa värden.
    Sedan hittade dottern vinterskor som vi egentligen inte var på jakt efter, men blev glada att vi hittade.
    Sedan handlade vi många julklappar, så vi är nästan klara.
  37. Medlem sedan
    May 2005
    #19
    Full rulle. Jobbmöten på förmiddagen och lite träning med häst på eftermiddagen. Mat över från igår så ingen behövde laga.
  38. 19
    Full rulle. Jobbmöten på förmiddagen och lite träning med häst på eftermiddagen. Mat över från igår så ingen behövde laga.
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Ja det är nog bäst det. Ta med dig mamma Erik också
  40. 20
    Ja det är nog bäst det. Ta med dig mamma Erik också
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar