Söka jobb,typ Maxi.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    Söka jobb,typ Maxi.

    Om man ska söka jobb på tex Maxi ,vart vänder jag mej då?
    Ska jag ställa mej i kön,som vid vanlig handling eller det är bättre att gå till informationen?
    Men på Lidl och Netto finns tex ingen information att gå till.
    Dum fråga kanske,men sådant tänker jag en hel del på...
  2. 1
    Söka jobb,typ Maxi. Om man ska söka jobb på tex Maxi ,vart vänder jag mej då?
    Ska jag ställa mej i kön,som vid vanlig handling eller det är bättre att gå till informationen?
    Men på Lidl och Netto finns tex ingen information att gå till.
    Dum fråga kanske,men sådant tänker jag en hel del på...
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Jag tänker att det bästa nog är att ringa och be att få prata med någon chef. Om du vill söka direkt i butiken så går du dit en tid när det är riktigt lugnt och söker upp någon som jobbar där - helst inte i kassan eftersom de inte kan gå ifrån - utan hellre någon som jobbar på golvet med att packa upp varor. Du säger att du är intresserad av att jobba där och ber att få prata med någon som anställer. Om den personen inte är där frågar du när det vore en lämplig tid att komma tillbaka samt lämnar över ett CV med dina tidigare erfarenheter och kontaktuppgifter. Så skulle jag ha gjort.
    Ha det gott!
  4. 2
    Jag tänker att det bästa nog är att ringa och be att få prata med någon chef. Om du vill söka direkt i butiken så går du dit en tid när det är riktigt lugnt och söker upp någon som jobbar där - helst inte i kassan eftersom de inte kan gå ifrån - utan hellre någon som jobbar på golvet med att packa upp varor. Du säger att du är intresserad av att jobba där och ber att få prata med någon som anställer. Om den personen inte är där frågar du när det vore en lämplig tid att komma tillbaka samt lämnar över ett CV med dina tidigare erfarenheter och kontaktuppgifter. Så skulle jag ha gjort.
  5. Medlem sedan
    Jul 2013
    #3
    http://www.ica.se/butiker/sok-butik/

    Du ringer och frågar efter vem du kan prata med. Jag tror inte att det uppskattas om du går till en kassörska. Visst kan du gå till infon, och fråga vem du ska prata med och ta med CV:
  6. 3
    http://www.ica.se/butiker/sok-butik/

    Du ringer och frågar efter vem du kan prata med. Jag tror inte att det uppskattas om du går till en kassörska. Visst kan du gå till infon, och fråga vem du ska prata med och ta med CV:
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Den Maxi-butik där jag jobbar vill helst ha ansökningar via hemsidan. Jag skulle skicka en e-ansökan och följa upp med ett santal till personalchefen.
  8. 4
    Den Maxi-butik där jag jobbar vill helst ha ansökningar via hemsidan. Jag skulle skicka en e-ansökan och följa upp med ett santal till personalchefen.
  9. Medlem sedan
    Nov 1998
    #5
    ICA har ett bemanningsföretag, www.bemannica.se
    Man kan ansöka på hemsidan där. Sen kan man gå direkt till personalchefen vid ett ICA-företag och prata med denne och lämna CV.
    En av mina döttrar är personalchef vid ICA Kvantum. Hon säger att det just nu är efterfrågan på personer som har Svenska Spel-utbildning och erfarenhet av förbutik. Och de som har post-utbildning och de som kan frukt&grönt.
  10. 5
    ICA har ett bemanningsföretag, www.bemannica.se
    Man kan ansöka på hemsidan där. Sen kan man gå direkt till personalchefen vid ett ICA-företag och prata med denne och lämna CV.
    En av mina döttrar är personalchef vid ICA Kvantum. Hon säger att det just nu är efterfrågan på personer som har Svenska Spel-utbildning och erfarenhet av förbutik. Och de som har post-utbildning och de som kan frukt&grönt.
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Jag skulle gjort likadant
  12. 6
    Jag skulle gjort likadant
  13. Medlem sedan
    Jun 2012
    #7
    Fru fet.
    Min dotter ska ej ansöka om en tjänst,det finns ingen ute just nu.
    Hon ska gå dit i hopp om att få napp ändå.
    Men man kan kanske gå in på hemsidan ändå och visa sitt intresse?
    Tack för svaren.Känns lättare nu.
    Ska kolla deras hemsida.
  14. 7
    Fru fet.
    Min dotter ska ej ansöka om en tjänst,det finns ingen ute just nu.
    Hon ska gå dit i hopp om att få napp ändå.
    Men man kan kanske gå in på hemsidan ändå och visa sitt intresse?
    Tack för svaren.Känns lättare nu.
    Ska kolla deras hemsida.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar