Nån av er som håller på med yoga?
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Nån av er som håller på med yoga?

    Dottern önskar sej en yogamatta och det finns ju olika prisklasser, olika tjocklekar och uppenbarligen lite olika benämningar såsom "grip" "balance" mm... Vad i hela friden ska jag välja???
  2. 1
    Nån av er som håller på med yoga? Dottern önskar sej en yogamatta och det finns ju olika prisklasser, olika tjocklekar och uppenbarligen lite olika benämningar såsom "grip" "balance" mm... Vad i hela friden ska jag välja???
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Jag gör lite men jag är ingen prylmänniska.

    Min kollega har någon jättefin i fårskinn som säkert är jättedyr. Den trivs hon med. Vet att hon älskar sin matta.

    Jag har en liten tunn matta som ingick i ett paket med en yogabok. Den räcker för mig men är lite tunn om man ska ligga länge på den.

    på sista tiden kör jag utan matta. Yogar ca 5-15 minuter per dag så det blir för bökigt att ta fram mattan varje gång.

    Din dotter har ingen kompis eller någon instruktör du kan få lite tips ifrån?

    Skulle jag önska mig en yogamatta skulle jag vilja ha någon som är snygg nog att ligga framme jämt. Finns det sådana?
    Ha det gott!
  4. 2
    Jag gör lite men jag är ingen prylmänniska.

    Min kollega har någon jättefin i fårskinn som säkert är jättedyr. Den trivs hon med. Vet att hon älskar sin matta.

    Jag har en liten tunn matta som ingick i ett paket med en yogabok. Den räcker för mig men är lite tunn om man ska ligga länge på den.

    på sista tiden kör jag utan matta. Yogar ca 5-15 minuter per dag så det blir för bökigt att ta fram mattan varje gång.

    Din dotter har ingen kompis eller någon instruktör du kan få lite tips ifrån?

    Skulle jag önska mig en yogamatta skulle jag vilja ha någon som är snygg nog att ligga framme jämt. Finns det sådana?
  5. Gretah
    #3
    Ja den där i fårskinn som din kompis har måste ju passa att ha framme jämt
    Många av mattorna är bara 3 mm och jag tycker det låter tunt :/ Finns några som är på 5 mm, det skulle nog jag själv vilja ha.
    Tack för svar ändå!
  6. 3
    Ja den där i fårskinn som din kompis har måste ju passa att ha framme jämt
    Många av mattorna är bara 3 mm och jag tycker det låter tunt :/ Finns några som är på 5 mm, det skulle nog jag själv vilja ha.
    Tack för svar ändå!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Inte mycket.
    Men jag skulle försöka hitta en matta som inte är tillverkad av PVC och innehåller phtalater mm. Se tex det här blogginlägget för lite info (lite smygreklam för Casall just här, men finns säkert även andra tillverkare med liknande material):

    http://minialthini.se/2013/03/21/det...farliga-amnen/
  8. 4
    Inte mycket.
    Men jag skulle försöka hitta en matta som inte är tillverkad av PVC och innehåller phtalater mm. Se tex det här blogginlägget för lite info (lite smygreklam för Casall just här, men finns säkert även andra tillverkare med liknande material):

    http://minialthini.se/2013/03/21/det...farliga-amnen/
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar