En dröm blev sann! Men!!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    En dröm blev sann! Men!!

    I morgon är det sista dagen att svara, jag har kommit in på läkarlinjen! Men jag måste tacka nej=(

    Hoppas att det kommer en ny chans!
    Mamma till V dec 09, V jan 11, V jan 12 och V och V apr 13
  2. 1
    En dröm blev sann! Men!! I morgon är det sista dagen att svara, jag har kommit in på läkarlinjen! Men jag måste tacka nej=(

    Hoppas att det kommer en ny chans!
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    vad synd att du måste tacka nej, har du verkligen ingen chans att börja och se om det löser sig det som är hindret?
  4. 2
    vad synd att du måste tacka nej, har du verkligen ingen chans att börja och se om det löser sig det som är hindret?
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Jag ska ha barn i april (kan bli i mars) känns inte som det är så bra att börja, lämnar hellre platsen till någon som kan behöva den bättre och satsa på studierna.
  6. 3
    Jag ska ha barn i april (kan bli i mars) känns inte som det är så bra att börja, lämnar hellre platsen till någon som kan behöva den bättre och satsa på studierna.
  7. Medlem sedan
    Nov 1998
    #4
    Nej, det får du inte, snälla! Du måste tacka ja och bli läkare, Doktor Lugna!
    Min fru är syo, hon säger att du kan begära studieuppehåll pga graviditet, och det omedelbart efter du tackat ja. Men du kan också gå på en delkurs och sen begära uppehåll och fortsätta t ex i oktober 2015.
  8. 4
    Nej, det får du inte, snälla! Du måste tacka ja och bli läkare, Doktor Lugna!
    Min fru är syo, hon säger att du kan begära studieuppehåll pga graviditet, och det omedelbart efter du tackat ja. Men du kan också gå på en delkurs och sen begära uppehåll och fortsätta t ex i oktober 2015.
  9. Salander
    #5
    Håller med här. Tacka ja! Man vet aldrig om chansen kommer åter. Gå de första veckorna om du kan och ta sedan studieuppehåll.Man får göra så.
  10. 5
    Håller med här. Tacka ja! Man vet aldrig om chansen kommer åter. Gå de första veckorna om du kan och ta sedan studieuppehåll.Man får göra så.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Instämmer....

    helt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Instämmer.... helt.
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7
    Jag vet inte om jag klarar det med sju små barn mellan fem och noll år. Ångrar att jag sökte, trodde aldrig att jag skulle komma in! Jag ska sova på saken, tack för era svar ! !
  14. 7
    Jag vet inte om jag klarar det med sju små barn mellan fem och noll år. Ångrar att jag sökte, trodde aldrig att jag skulle komma in! Jag ska sova på saken, tack för era svar ! !
  15. Medlem sedan
    Nov 1998
    #8
    Du får anställa sju små barnpassare!
    Hur många frivilliga har du?
  16. 8
    Du får anställa sju små barnpassare!
    Hur många frivilliga har du?
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    säger som de här ner. börja och ta studieuppehåll och fortsätt sen. Självklart kan du göra så!
    Vet inte hur gammal du är men du har nog ganska många år att jobba framför dig
  18. 9
    säger som de här ner. börja och ta studieuppehåll och fortsätt sen. Självklart kan du göra så!
    Vet inte hur gammal du är men du har nog ganska många år att jobba framför dig
  19. Medlem sedan
    Jul 2006
    #10
    Instämmer här. Och grattis!
  20. 10
    Instämmer här. Och grattis!
  21. Salander
    #11
    Du är så cool, jag är säker på att du skulle fixa det. Grattis igen!
  22. 11
    Du är så cool, jag är säker på att du skulle fixa det. Grattis igen!
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Det är inte klokt vilket händelserikt liv du har, Lugna
    Det är ju kul när det händer saker.

    I den bästa av världar kommer det alltid nya chanser.
  24. 12
    Det är inte klokt vilket händelserikt liv du har, Lugna
    Det är ju kul när det händer saker.

    I den bästa av världar kommer det alltid nya chanser.
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    Era nannys då? De kan väl ta en hel del ansvar om du tackar ja, tar studieuppehåll VT-15, och sen börjar till hösten?
  26. 13
    Era nannys då? De kan väl ta en hel del ansvar om du tackar ja, tar studieuppehåll VT-15, och sen börjar till hösten?
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Du har ju inte ens bott i Sverige länge, väl?... Frågade jag det för ett tag sen eller hur var det? Minnet är bra men kort ibland
    När var det du flyttade hit? Det känns som att det inte var så länge sen. Du har ju precis börjat, klart du får en ny chans senare!
  28. 14
    Du har ju inte ens bott i Sverige länge, väl?... Frågade jag det för ett tag sen eller hur var det? Minnet är bra men kort ibland
    När var det du flyttade hit? Det känns som att det inte var så länge sen. Du har ju precis börjat, klart du får en ny chans senare!
  29. Medlem sedan
    Oct 2013
    #15
    Klart det kommer en ny chans. Dina resultat finns ju kvar och just nu är ju intagningspoängen om möjligt högre än någonsin. Sök till hösten igen och låt någon som faktiskt tänker plugga ta platsen. Med sju små barn kommer du ju knappast kunna plugga på ganska många år.
  30. 15
    Klart det kommer en ny chans. Dina resultat finns ju kvar och just nu är ju intagningspoängen om möjligt högre än någonsin. Sök till hösten igen och låt någon som faktiskt tänker plugga ta platsen. Med sju små barn kommer du ju knappast kunna plugga på ganska många år.
  31. Medlem sedan
    Nov 1998
    #16
    Tar det sju år att bli läkare numera?
  32. 16
    Tar det sju år att bli läkare numera?
  33. Medlem sedan
    Nov 1998
    #17
    Jag kan kanske hoppa in som barnpassare.
    Har ett fantastiskt CV:
    - Barnpassare, studentextraknäckare 1967-70
    - 5 egna barn
    - Över 5 000 blöjor bytta 1973-1990
    - Har aktuell erfarenhet 2010-2015 med dotterdotter och dotterson
    - Skitblöjebytarexpert, jättenöjda bäbisar, referenser finns
  34. 17
    Jag kan kanske hoppa in som barnpassare.
    Har ett fantastiskt CV:
    - Barnpassare, studentextraknäckare 1967-70
    - 5 egna barn
    - Över 5 000 blöjor bytta 1973-1990
    - Har aktuell erfarenhet 2010-2015 med dotterdotter och dotterson
    - Skitblöjebytarexpert, jättenöjda bäbisar, referenser finns
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18
    Jag hade *aldrig* tackat nej, att få en plats på läkarprogramet handlar om inte så lite tur. Få platser, extremt söktryck. Man skulle kunna ha sökt anstånd med starten och börjat senare men jag tror inte att de godkänner det (det handlar om saker som uppkommit efter att man lämnat in ansökan).

    Ett studieuppehåll meddelar man i början på terminen, sen ser det nog olika ut från fakultet till fakultet hur länge man kan vara borta. Jag tror vi hade två terminer på Juridicum.
  36. 18
    Jag hade *aldrig* tackat nej, att få en plats på läkarprogramet handlar om inte så lite tur. Få platser, extremt söktryck. Man skulle kunna ha sökt anstånd med starten och börjat senare men jag tror inte att de godkänner det (det handlar om saker som uppkommit efter att man lämnat in ansökan).

    Ett studieuppehåll meddelar man i början på terminen, sen ser det nog olika ut från fakultet till fakultet hur länge man kan vara borta. Jag tror vi hade två terminer på Juridicum.
  37. Kerstimärta
    #19
    Tacka inte nej. Gör som andra tipsar om!

    Drömmar är till för att förverkligas.
  38. 19
    Tacka inte nej. Gör som andra tipsar om!

    Drömmar är till för att förverkligas.
  39. Misell
    #20
    Ja vilket fantastiskt CV! Har du hållit räkningen på blöjbytena
  40. 20
    Ja vilket fantastiskt CV! Har du hållit räkningen på blöjbytena
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar