Vad ge i julstrumpan till tonåringar?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Vad ge i julstrumpan till tonåringar?

    Alltså på morgonen. Ett litet paket med ngt trevligt.

    Förr om åren har det varit ngt dataspel/film/pysselbok.

    Sista åren har det varit typ strumpor och pengar.

    Nåt år en tidning.

    Har en fjortonåring och en sjuttonåring, båda pojkar. Vill gärna ge en klapp i strumpan, minns när jag själv var fjorton att det kändes varmt i hjärtat när jag öppnade dörren på julaftonen så hängde strumpan där med något i. (När jag var sjutton hade jag flyttat hemifrån)

    Ger ni något i julstrumpa och vad isånafall till ungdomar?
  2. 1
    Vad ge i julstrumpan till tonåringar? Alltså på morgonen. Ett litet paket med ngt trevligt.

    Förr om åren har det varit ngt dataspel/film/pysselbok.

    Sista åren har det varit typ strumpor och pengar.

    Nåt år en tidning.

    Har en fjortonåring och en sjuttonåring, båda pojkar. Vill gärna ge en klapp i strumpan, minns när jag själv var fjorton att det kändes varmt i hjärtat när jag öppnade dörren på julaftonen så hängde strumpan där med något i. (När jag var sjutton hade jag flyttat hemifrån)

    Ger ni något i julstrumpa och vad isånafall till ungdomar?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    biocheckar? Snygga kalsonger ?
  4. 2
    biocheckar? Snygga kalsonger ?
  5. Salander
    #3
    Vi ger ett spel och en chokladbit/godis till alla barn/tonåringar i strumpan.
    När de var yngre var det oftast lego istället och då var syftet lite att ge oss sovmorgon, eftersom de vaknade tidigt och var förväntansfulla.
  6. 3
    Vi ger ett spel och en chokladbit/godis till alla barn/tonåringar i strumpan.
    När de var yngre var det oftast lego istället och då var syftet lite att ge oss sovmorgon, eftersom de vaknade tidigt och var förväntansfulla.
  7. Salander
    #4
    De kommer att få lite nya finkläder också på förmiddagen men eftersom de vägrar ta på sig nya otvättade kläder så kommer de inte vara inslagna utan jag tar bara fram dem.
  8. 4
    De kommer att få lite nya finkläder också på förmiddagen men eftersom de vägrar ta på sig nya otvättade kläder så kommer de inte vara inslagna utan jag tar bara fram dem.
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Ja har julstrumpa än trots att dottern är 25 :-) Fast allt får ej plats i strumpan i år (vi ger inga julklappar längre på eftermiddagen/kvällen längre då alla nu är vuxna i familjen som är med på julafton, och vi bestämde att sluta med klappar för några år sedan)
    I strumpan i år: lyxiga praliner, biopresentkort, pengar, lotter, body-butter, morgonrock, bok
  10. 5
    Ja har julstrumpa än trots att dottern är 25 :-) Fast allt får ej plats i strumpan i år (vi ger inga julklappar längre på eftermiddagen/kvällen längre då alla nu är vuxna i familjen som är med på julafton, och vi bestämde att sluta med klappar för några år sedan)
    I strumpan i år: lyxiga praliner, biopresentkort, pengar, lotter, body-butter, morgonrock, bok
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    Brukar lägga i ngn veckotidning/magasin oxå
  12. 6
    Brukar lägga i ngn veckotidning/magasin oxå
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7
    Vi har bestämt oss för att inte ge några julklappar i år, utom till dotterbarnen.. Men jag har tänkt mig en liten överraskning i fem julstrumpor till mina barn, f 1973-88.

    http://www.raggarprylar.se/visa_produkt.asp?id=3104

    Sen måste ha den på sig hela tiden.
  14. 7
    Vi har bestämt oss för att inte ge några julklappar i år, utom till dotterbarnen.. Men jag har tänkt mig en liten överraskning i fem julstrumpor till mina barn, f 1973-88.

    http://www.raggarprylar.se/visa_produkt.asp?id=3104

    Sen måste ha den på sig hela tiden.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Jag ger böcker/sysselsättning i någon form. Pysselböcker till små barn, pocket till större barn och vuxna, sudoku/korsord/serieböcker till dem som föredrar det.
  16. 8
    Jag ger böcker/sysselsättning i någon form. Pysselböcker till små barn, pocket till större barn och vuxna, sudoku/korsord/serieböcker till dem som föredrar det.
  17. Kerstimärta
    #9
    Ja, tack för era svar!

    Det mesta har vi redan stoppat i paket under granen. Men, kanske ide att ordna biobesök för några kompisar också.
  18. 9
    Ja, tack för era svar!

    Det mesta har vi redan stoppat i paket under granen. Men, kanske ide att ordna biobesök för några kompisar också.
  19. Medlem sedan
    Jan 2009
    #10
    En tidning är alltid trevligt!
    Ha det gott!
  20. 10
    En tidning är alltid trevligt!
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11
    Ja, vi brukar ge smågrejer i julstrumpa på morgonen.
    Vi har bara en tonåring för tillfället och i år får hon en parfym och en bok. 12-åringen får en film och en bok, 23-åringen en rattmuff och en liten hög med pocketböcker. (Hon hinner sällan läsa nuförtiden eftersom hon pluggar och helgjobbar men åker på två veckors semester med pojkvännen/sambon i januari)

    När de var små fick de oftast pyssel, spel och filmer att ha att fördriva den i barnasinnen långa julaftonen. Det behövs ju inte längre men vårt förslag att ge alla julklapparna på kvällen röstades ner
  22. 11
    Ja, vi brukar ge smågrejer i julstrumpa på morgonen.
    Vi har bara en tonåring för tillfället och i år får hon en parfym och en bok. 12-åringen får en film och en bok, 23-åringen en rattmuff och en liten hög med pocketböcker. (Hon hinner sällan läsa nuförtiden eftersom hon pluggar och helgjobbar men åker på två veckors semester med pojkvännen/sambon i januari)

    När de var små fick de oftast pyssel, spel och filmer att ha att fördriva den i barnasinnen långa julaftonen. Det behövs ju inte längre men vårt förslag att ge alla julklapparna på kvällen röstades ner
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar