Har man inget vettigare för sig...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Har man inget vettigare för sig...

    .... kan man ju börja rensa i nån låda eller så. Där kan man t ex hitta en extern hårddisk man inte använt på flera år. Och sen börja kolla lite på historiken och sparade websidor och mail och sådant från åren på fN/aff. Jag gjorde detta och hamnade på minnenas allé och lär väl ha svårt att sova inatt, i stället lär ord som överrock, klutt, rosa glasögon, skyddsling, abuse och bråkbete snurra i skallen Jag tror det var 2009 som ordet överrock t ex fick en helt ny innebörd

    Jag hittade också en del kablar och sladdar som inte heller använts på flera år. Jag tror inte ens vi har några enheter just nu som de passar till och vi har ju uppenbarligen klarat oss utan dem. Hur gör ni med sånt? Kastar ni, just för att ni tydligen inte behöver dem längre? Eller sparar ni gamla sladdar till förbannelse för de kan ju vara bra att ha? För tänk om ni kastar dem och så vips dyker det upp nån mojäng som de passat till?
  2. 1
    Har man inget vettigare för sig... .... kan man ju börja rensa i nån låda eller så. Där kan man t ex hitta en extern hårddisk man inte använt på flera år. Och sen börja kolla lite på historiken och sparade websidor och mail och sådant från åren på fN/aff. Jag gjorde detta och hamnade på minnenas allé och lär väl ha svårt att sova inatt, i stället lär ord som överrock, klutt, rosa glasögon, skyddsling, abuse och bråkbete snurra i skallen Jag tror det var 2009 som ordet överrock t ex fick en helt ny innebörd

    Jag hittade också en del kablar och sladdar som inte heller använts på flera år. Jag tror inte ens vi har några enheter just nu som de passar till och vi har ju uppenbarligen klarat oss utan dem. Hur gör ni med sånt? Kastar ni, just för att ni tydligen inte behöver dem längre? Eller sparar ni gamla sladdar till förbannelse för de kan ju vara bra att ha? För tänk om ni kastar dem och så vips dyker det upp nån mojäng som de passat till?
  3. Gretah
    #2
    Jag vet inte om jag skulle våga blicka bakåt på fn/aff Modigt gjort!
    Det där med överrock är inget jag minns. Vad blev det för ny innebörd?

    Jag vill gärna slänga ALLT! Min son har massor av kablar å sladdar i sin lilla garderob och jag föreslog att vi tillsammans kunde städa ( och kanske rensa...)
    Sen mamma - är allt jag får till svar
  4. 2
    Jag vet inte om jag skulle våga blicka bakåt på fn/aff Modigt gjort!
    Det där med överrock är inget jag minns. Vad blev det för ny innebörd?

    Jag vill gärna slänga ALLT! Min son har massor av kablar å sladdar i sin lilla garderob och jag föreslog att vi tillsammans kunde städa ( och kanske rensa...)
    Sen mamma - är allt jag får till svar
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    En överrock var en aff-värd som sådär i smyg skulle ta en "vanlig" medlem under sina vingar och se till så att denne inte betedde sig icke önskvärt eftersom denne inte ansågs besitta förmågan att förstå hur h*n skulle göra det själv. Ungefär.

    Jag vill slänga mer än min man vill att jag slänger, kan man säga.
  6. 3
    En överrock var en aff-värd som sådär i smyg skulle ta en "vanlig" medlem under sina vingar och se till så att denne inte betedde sig icke önskvärt eftersom denne inte ansågs besitta förmågan att förstå hur h*n skulle göra det själv. Ungefär.

    Jag vill slänga mer än min man vill att jag slänger, kan man säga.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Hahah, oh ljuva minnen... jag minns bl a ett roligt uttryck - "NITA HENNE!!"

    Jag/vi har också en massa gamla kablar och skit som ingen vet vart de hör. Men jag tänker att de tar inte så stor plats, så de får vara kvar. Fast egentligen skulle vi ju lika gärna kunna slänga dem.
    Men det HAR faktiskt hänt att jag har behövt nån kabel, och då tittat i min stora plåtburk med kablar, och hittat rätt...så kanske är de bra att ha kvar ändå?
  8. 4
    Hahah, oh ljuva minnen... jag minns bl a ett roligt uttryck - "NITA HENNE!!"

    Jag/vi har också en massa gamla kablar och skit som ingen vet vart de hör. Men jag tänker att de tar inte så stor plats, så de får vara kvar. Fast egentligen skulle vi ju lika gärna kunna slänga dem.
    Men det HAR faktiskt hänt att jag har behövt nån kabel, och då tittat i min stora plåtburk med kablar, och hittat rätt...så kanske är de bra att ha kvar ändå?
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Ahjuste.... det var lite o-fredligt där ett tag

    Vad hade hänt om du inte haft den kabeln kvar då? Jag är ute efter att konsekvenstesta här
  10. 5
    Ahjuste.... det var lite o-fredligt där ett tag

    Vad hade hänt om du inte haft den kabeln kvar då? Jag är ute efter att konsekvenstesta här
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Tja, då hade jag väl fått tjacka en ny. Men nu slapp jag det. Min plånbok samt miljön tackar mig .
  12. 6
    Tja, då hade jag väl fått tjacka en ny. Men nu slapp jag det. Min plånbok samt miljön tackar mig .
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Du hade inte klarat dig utan alltså?
  14. 7
    Du hade inte klarat dig utan alltså?
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Jag hade nog överlevt, det hade jag nog.
    Men jag hade inte kunnat göra det jag tänkte mig. Vad det nu var (minns inte).
  16. 8
    Jag hade nog överlevt, det hade jag nog.
    Men jag hade inte kunnat göra det jag tänkte mig. Vad det nu var (minns inte).
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Säkert nåt gräddhylligt
  18. 9
    Säkert nåt gräddhylligt
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Jag sparar ganska mycket sladdar och sånt. Mest för att jag inte vet vad de kan passa till, det är liksom inte ett område jag är så bra på. Så jag brukar lägga sånt bland våra datorsaker och så finns det där om nån skulle behöva det nån gång

    Överrock? Hmm, nu får du ju upplysa mig, det där är inget jag minns
  20. 10
    Jag sparar ganska mycket sladdar och sånt. Mest för att jag inte vet vad de kan passa till, det är liksom inte ett område jag är så bra på. Så jag brukar lägga sånt bland våra datorsaker och så finns det där om nån skulle behöva det nån gång

    Överrock? Hmm, nu får du ju upplysa mig, det där är inget jag minns
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Läser förklaringen på överrock ovan och nej,,,inget jag minns alls. Var var jag medan det diskuterades tro
  22. 11
    Läser förklaringen på överrock ovan och nej,,,inget jag minns alls. Var var jag medan det diskuterades tro
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Helt säkert. Här i min "lantliga idyll" .
  24. 12
    Helt säkert. Här i min "lantliga idyll" .
  25. Pyssling
    #13
    Överrock minns jag inte alls, och jag har varit med sen 1999 tror jag, då väntade jag yngsta. Kanske inte var här så mycket 2009
    Jag brukar inte spara websidor alls, dumt ibland när man inte hittar tillbaka till recept eller tips som jag hade velat ha tag på igen.

    Annars vet jag inte vad jag skulle ha gamla sparade websidor till. Inte heller gamla sladdar, kablar, laddare och sånt, jag slänger allt nuförtiden! Vi har inte så himla mycket teknikprylar och maken har koll på vad vi har, så jag frågar honom ifall prylen finns kvar, gör den inte det så kastar jag.
  26. 13
    Överrock minns jag inte alls, och jag har varit med sen 1999 tror jag, då väntade jag yngsta. Kanske inte var här så mycket 2009
    Jag brukar inte spara websidor alls, dumt ibland när man inte hittar tillbaka till recept eller tips som jag hade velat ha tag på igen.

    Annars vet jag inte vad jag skulle ha gamla sparade websidor till. Inte heller gamla sladdar, kablar, laddare och sånt, jag slänger allt nuförtiden! Vi har inte så himla mycket teknikprylar och maken har koll på vad vi har, så jag frågar honom ifall prylen finns kvar, gör den inte det så kastar jag.
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Gamla kablar och annat gör vi så här med hemma hos oss: Jag slänger och mannen sparar. Det innebär att vi ibland inte har kablar vi behöver för att jag har slängt dem men samtidigt har oändligt med kablar och liknande som vi aldrig kommer att behöva någonsin för att mannen har sparat dem.
  28. 14
    Gamla kablar och annat gör vi så här med hemma hos oss: Jag slänger och mannen sparar. Det innebär att vi ibland inte har kablar vi behöver för att jag har slängt dem men samtidigt har oändligt med kablar och liknande som vi aldrig kommer att behöva någonsin för att mannen har sparat dem.
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #15
    Idag var jag rätt nöjd med att vår extra bildskärm och kablarna inte var slängda, då jag har arrangerat upp min jobbdator med extraskärm (behöver två skärmar)
    Våra gamla boxerenheter har vi placerat i stugan
  30. 15
    Idag var jag rätt nöjd med att vår extra bildskärm och kablarna inte var slängda, då jag har arrangerat upp min jobbdator med extraskärm (behöver två skärmar)
    Våra gamla boxerenheter har vi placerat i stugan
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar