När vi ändå pratar banker och liknande..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    När vi ändå pratar banker och liknande..

    Kan någon enkelt förklara för mig varför ränterabatten inte är bestående år efter år utan måste förhandlas?

    Har nyligen avslutat mina konton på en storbank och blev lite förvånad över mailkonverstionen på mer än ett sätt. Känns onekligen som nya tider när mailen börjar med oki, jag har nu avslutat..(svar på ett mail från mig ... Är jag gammaldags när jag reagerar över detta ?

    Nu dags att sätta fart men jag läser era eventuella svar senare
  2. 1
    När vi ändå pratar banker och liknande.. Kan någon enkelt förklara för mig varför ränterabatten inte är bestående år efter år utan måste förhandlas?

    Har nyligen avslutat mina konton på en storbank och blev lite förvånad över mailkonverstionen på mer än ett sätt. Känns onekligen som nya tider när mailen börjar med oki, jag har nu avslutat..(svar på ett mail från mig ... Är jag gammaldags när jag reagerar över detta ?

    Nu dags att sätta fart men jag läser era eventuella svar senare
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    I så fall är jag också gammalmodig
  4. 2
    I så fall är jag också gammalmodig
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag jobbar ju på bank och konversationsnivån varierar ju stort beroende på vem man pratar/mailar med. Jag har en kund som alltid avslutar sina önskemål med "You fix?", vilket driver mig halvt till vansinne, men det är ju inte min sak att uppfostra den lille pallevanten...
  6. 3
    Jag jobbar ju på bank och konversationsnivån varierar ju stort beroende på vem man pratar/mailar med. Jag har en kund som alltid avslutar sina önskemål med "You fix?", vilket driver mig halvt till vansinne, men det är ju inte min sak att uppfostra den lille pallevanten...
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
  8. 4
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Haha Det kan ju vara så att jag lade ribban när jag initerade ärendet med att skriva Tjaba!
  10. 5
    Haha Det kan ju vara så att jag lade ribban när jag initerade ärendet med att skriva Tjaba!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Ja, jag tycker nog att du är delvis medskyldig...
  12. 6
    Ja, jag tycker nog att du är delvis medskyldig...
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Känner jag personen...

    hyggligt väl så kan jag mycket väl skriva så. Ser inga problem med det. Skriver inte ens Mvh eller mitt namn heller.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Känner jag personen... hyggligt väl så kan jag mycket väl skriva så. Ser inga problem med det. Skriver inte ens Mvh eller mitt namn heller.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Jag ska erkänna att jag var grymt frestad att skicka något liknande tillbaka men lade band på mig
  16. 8
    Jag ska erkänna att jag var grymt frestad att skicka något liknande tillbaka men lade band på mig
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Så är det väl iof men jag har aldrig träffat människan. Jag tycker nog det är lite märkligt i alla fall *samlar tantpoäng*
  18. 9
    Så är det väl iof men jag har aldrig träffat människan. Jag tycker nog det är lite märkligt i alla fall *samlar tantpoäng*
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar