Tricks med coleslaw?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Tricks med coleslaw?

    Jag kan ofta känna att det lilla sista saknas när jag gör coleslaw. Även förut med pizzasallad, men där har jag lärt mig det är socker som är grejen.

    Jag gör med kål, mörot, lök, majo, creme, dijonsenap, peppar, salt. På sistone har jag droppat i lite vit balsamvinäger samt ngn droppe honung också. Även provat med lite olja.

    Har du ngt tricks ytterligare?
  2. 1
    Tricks med coleslaw? Jag kan ofta känna att det lilla sista saknas när jag gör coleslaw. Även förut med pizzasallad, men där har jag lärt mig det är socker som är grejen.

    Jag gör med kål, mörot, lök, majo, creme, dijonsenap, peppar, salt. På sistone har jag droppat i lite vit balsamvinäger samt ngn droppe honung också. Även provat med lite olja.

    Har du ngt tricks ytterligare?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    brukar ha lite vanlig vit vinäger och socker samt lite rivet grönt äpple
  4. 2
    brukar ha lite vanlig vit vinäger och socker samt lite rivet grönt äpple
  5. Kerstimärta
    #3
    Äpple!?

    Ok, bra tips. Jag ska prova det nästa gång.
  6. 3
    Äpple!?

    Ok, bra tips. Jag ska prova det nästa gång.
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Vitvinsvinäger är ett måste i även coleslaw för att få en fin syra. Enligt oss då.
  8. 4
    Vitvinsvinäger är ett måste i även coleslaw för att få en fin syra. Enligt oss då.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Har samma problem med pizzasallas som jag aldrig lyckas få toppbetyg på trots mängder av experiment. Coleslaw tycker jag oftast blir gott men brukar höfta lite. Lite Ingefära? gräddfil? Turkiskt yoghurt?
  10. 5
    Har samma problem med pizzasallas som jag aldrig lyckas få toppbetyg på trots mängder av experiment. Coleslaw tycker jag oftast blir gott men brukar höfta lite. Lite Ingefära? gräddfil? Turkiskt yoghurt?
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Det bör räcka med de ingredienserna du har. Kanske tar du för mycket av något och för lite av annat?

    Ananas kan vara gott, men bara precis lite!
  12. 6
    Det bör räcka med de ingredienserna du har. Kanske tar du för mycket av något och för lite av annat?

    Ananas kan vara gott, men bara precis lite!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar