Men mat då i veckan?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Men mat då i veckan?

    Vi försöker hålla igen matkontot ett par veckor och ska äta lite billigare ( men likväl gott och nyttigt!)
    Så jag tar tacksamt emot bra sådana middagsförslag!

    Kommande vecka blir:
    -risotto med räkor
    -köttfärs och potatisgratäng
    -torskrygg, skirat smör och pepparrot
    -chiliconcarne
    -jordärtskosoppa med parmesanflarn ( barnen äter inte det o får varma smörgåsar)
    -pulled pork i pitabröd
    -Hel ugnsstekt kyckling och rotsaker i ugn
  2. 1
    Men mat då i veckan? Vi försöker hålla igen matkontot ett par veckor och ska äta lite billigare ( men likväl gott och nyttigt!)
    Så jag tar tacksamt emot bra sådana middagsförslag!

    Kommande vecka blir:
    -risotto med räkor
    -köttfärs och potatisgratäng
    -torskrygg, skirat smör och pepparrot
    -chiliconcarne
    -jordärtskosoppa med parmesanflarn ( barnen äter inte det o får varma smörgåsar)
    -pulled pork i pitabröd
    -Hel ugnsstekt kyckling och rotsaker i ugn
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Tänk om jag nån gång kom ihåg att skriva eller svara hemma - nycker lättare!

    mån: tjälknöl (fr frysen), potatisgratäng
    tis: egna köttbullar (fr frysen)
    ons: lax
    tors: vegetariskt
    fre: kyckling
    lör: lunch soppa, kväll pizza (på kalljäst deg)
    sön: lammgryta
  4. 2
    Tänk om jag nån gång kom ihåg att skriva eller svara hemma - nycker lättare!

    mån: tjälknöl (fr frysen), potatisgratäng
    tis: egna köttbullar (fr frysen)
    ons: lax
    tors: vegetariskt
    fre: kyckling
    lör: lunch soppa, kväll pizza (på kalljäst deg)
    sön: lammgryta
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Här blir det
    -Pulled pork med cole slaw (rester från igår)
    -Köttfärspaj
    -Fiskgryta
    -Salsicciapasta
    -Melanzane alla parmeggiana
    Fredag ska vi bort och söndag blir det något man kan laga på dagen eftersom barnen har sina träningar precis i middagstid. Gryta eller så
  6. 3
    Här blir det
    -Pulled pork med cole slaw (rester från igår)
    -Köttfärspaj
    -Fiskgryta
    -Salsicciapasta
    -Melanzane alla parmeggiana
    Fredag ska vi bort och söndag blir det något man kan laga på dagen eftersom barnen har sina träningar precis i middagstid. Gryta eller så
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Här håller jag på med frys- och kyltömning (har lite tomt i plånboken.
    Har bestämt mig för att enbart handla frukostmat och grönsaker/frukt/mjölkprodukter en period. Frysen är knökafull så det ska gå bra.

    Rågflingegröt med äpple (på barnens begäran - de älskar gröt av nån anledning.
    Tjälknöl med pommes och svampsås
    Torskgratäng med kaviargrädde, pressad potatis
    Baconlindad kycklingfilé, ugnsstekta rotsaker
    Hemgjord sashimi
    Tapas (mormor o morfar bjuder)
    Pasta carbonara
  8. 4
    Här håller jag på med frys- och kyltömning (har lite tomt i plånboken.
    Har bestämt mig för att enbart handla frukostmat och grönsaker/frukt/mjölkprodukter en period. Frysen är knökafull så det ska gå bra.

    Rågflingegröt med äpple (på barnens begäran - de älskar gröt av nån anledning.
    Tjälknöl med pommes och svampsås
    Torskgratäng med kaviargrädde, pressad potatis
    Baconlindad kycklingfilé, ugnsstekta rotsaker
    Hemgjord sashimi
    Tapas (mormor o morfar bjuder)
    Pasta carbonara
  9. Pyssling
    #5
    Frystömning här också denna vecka, jag får hem massa ekologiskt kalvkött i dag så all plats kommer att behövas

    I söndags lagade jag
    -köttfärssås
    -broccoligratäng med ost- o skinksås
    - falukorv i ugn med lök, äpple o ost,

    Allt utan att handla någonting, alla ingredienser kom från kyl o frys. Så det har varit veckans middagar. Plus att vi åt högrevsburgare från frysen i söndags.
    I kväll äter vi matlådor från frysen, för att göra ännu lite mera plats där i

    Fredagsmaten blir något av det färska köttet och i helgen kokar jag nog någon gryta på märgpipa och massa grönsaker och svamp, brukar bli så himla gott på detta fantastiska köttet
  10. 5
    Frystömning här också denna vecka, jag får hem massa ekologiskt kalvkött i dag så all plats kommer att behövas

    I söndags lagade jag
    -köttfärssås
    -broccoligratäng med ost- o skinksås
    - falukorv i ugn med lök, äpple o ost,

    Allt utan att handla någonting, alla ingredienser kom från kyl o frys. Så det har varit veckans middagar. Plus att vi åt högrevsburgare från frysen i söndags.
    I kväll äter vi matlådor från frysen, för att göra ännu lite mera plats där i

    Fredagsmaten blir något av det färska köttet och i helgen kokar jag nog någon gryta på märgpipa och massa grönsaker och svamp, brukar bli så himla gott på detta fantastiska köttet
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    tjälknöl känner jag att det var länge sen vi gjorde. Ska nog göra i helgen och skiva och frysa in! perfekt " bra att ha i frysen mat"
  12. 6
    tjälknöl känner jag att det var länge sen vi gjorde. Ska nog göra i helgen och skiva och frysa in! perfekt " bra att ha i frysen mat"
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Salsicciapasta var länge sen vi gjorde ju! Köper färsk jättegod i en av våra "finare" affärer. Nästan som den man köper hos slaktaren i San Vito
    Den med Citron är klart min favorit !
  14. 7
    Salsicciapasta var länge sen vi gjorde ju! Köper färsk jättegod i en av våra "finare" affärer. Nästan som den man köper hos slaktaren i San Vito
    Den med Citron är klart min favorit !
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Just ja ni är också fast i Högrevhamburgarens klor, SÅ gott!
    Jag är också ledig i helgen och om alla magsjuka är väck ska jag förbereda vecka 7 med någon paj och lite grytor eller annat långkok.
  16. 8
    Just ja ni är också fast i Högrevhamburgarens klor, SÅ gott!
    Jag är också ledig i helgen och om alla magsjuka är väck ska jag förbereda vecka 7 med någon paj och lite grytor eller annat långkok.
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9
    Vi åt det sista av våra tjälknölspaket i måndags, de var kvar sedan min födelsedag i december.
  18. 9
    Vi åt det sista av våra tjälknölspaket i måndags, de var kvar sedan min födelsedag i december.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar