Referenser
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Referenser

    Har ni det?

    Jag har det aningens jobbigt med det då mina senaste chefer slutar snart.
    Och de före dem har också slutat av olika skäl..Bättre jobb,pension mm
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Referenser Har ni det?

    Jag har det aningens jobbigt med det då mina senaste chefer slutar snart.
    Och de före dem har också slutat av olika skäl..Bättre jobb,pension mm
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Det går ju att använda även avgångna chefer som referenser, med deras godkännande, och f.ö. också kolleger.
  4. 2
    Det går ju att använda även avgångna chefer som referenser, med deras godkännande, och f.ö. också kolleger.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Denna kommunen

    avråder från kollegor.De har det som en rekommendation.

    Och visst ett tag kanske det går med chefer som slutat men kanske inte i flera år?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    Denna kommunen avråder från kollegor.De har det som en rekommendation.

    Och visst ett tag kanske det går med chefer som slutat men kanske inte i flera år?
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Nej, inte i flera år, givetvis.
  8. 4
    Nej, inte i flera år, givetvis.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Och då blir det svårt
  10. 5
    Och då blir det svårt
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Ja, jag har bra referenser att hänvisa till om jag behöver. Både chefer och kollegor och uppdragsgivare.

    Klart att du kan använda även chefer som har slutat. Men varför ska du ta flera år gamla referenser, det är väl bättre med såna från närmare i tiden?
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  12. 6
    Ja, jag har bra referenser att hänvisa till om jag behöver. Både chefer och kollegor och uppdragsgivare.

    Klart att du kan använda även chefer som har slutat. Men varför ska du ta flera år gamla referenser, det är väl bättre med såna från närmare i tiden?
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Skönt

    Här får inte kollegor användas.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  14. 7
    Skönt Här får inte kollegor användas.
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Lite knivigt i bland. Jag hade en situation där min chef fick gå o det jobb jag sökte efter det behövde jag inga direkta formella referenser men när jag något år senare behövde o inte ville lämna den dåvarande chefen ( ville inte att hon skulle veta att jag sökte annat jobb) så hade jag liksom ingen naturlig. Att lämna kollegor kändes inte professionellt heller. Men till slut lämnade jag en kollega som varit tf när chefen fick gå o så kompletterade jag med en medicinskt ansvarig läkare med visst chef ansvar som jag sa arbetat när med i vissa uppgifter. Det var ju också ett chef skon jag själv hade . Lite krångligt. Tänker i ditt fall finns ssk på er enhet? Kan hon lämnas som referens då ssk har en viss arbetsledarfunktion.
  16. 8
    Lite knivigt i bland. Jag hade en situation där min chef fick gå o det jobb jag sökte efter det behövde jag inga direkta formella referenser men när jag något år senare behövde o inte ville lämna den dåvarande chefen ( ville inte att hon skulle veta att jag sökte annat jobb) så hade jag liksom ingen naturlig. Att lämna kollegor kändes inte professionellt heller. Men till slut lämnade jag en kollega som varit tf när chefen fick gå o så kompletterade jag med en medicinskt ansvarig läkare med visst chef ansvar som jag sa arbetat när med i vissa uppgifter. Det var ju också ett chef skon jag själv hade . Lite krångligt. Tänker i ditt fall finns ssk på er enhet? Kan hon lämnas som referens då ssk har en viss arbetsledarfunktion.
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    Chefsjobb. ..jag lämnat.
  18. 9
    Chefsjobb. ..jag lämnat.
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    Jo det finns en ssk

    men hon är ju inte hos oss hela tiden.

    Och eftersom min chef ska sluta kanske hon vill eller känns aktuell för en ny chef..

    Men ska ändå höra med henne idag eftersom jag har en intervju imorgon.

    Skönt att det löste sig för dig
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  20. 10
    Jo det finns en ssk men hon är ju inte hos oss hela tiden.

    Och eftersom min chef ska sluta kanske hon vill eller känns aktuell för en ny chef..

    Men ska ändå höra med henne idag eftersom jag har en intervju imorgon.

    Skönt att det löste sig för dig
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Men chefer, det har du väl hela tiden så du slipper använda gamla referenser?
  22. 11
    Men chefer, det har du väl hela tiden så du slipper använda gamla referenser?
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Du kan be om att få en skriftlig referens. Det har jag på flera chefer bakåt i tiden och de kan jag visa upp om nån vill se.
    Nu är det ju kanske för sent för dina chefer bakåt i tiden men från din nuvarande chef kan du be att få det. Så har du framöver sen.
  24. 12
    Du kan be om att få en skriftlig referens. Det har jag på flera chefer bakåt i tiden och de kan jag visa upp om nån vill se.
    Nu är det ju kanske för sent för dina chefer bakåt i tiden men från din nuvarande chef kan du be att få det. Så har du framöver sen.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Jag har jättebra referenser - bl a så är en f d chef ordförande i bankstyrelsen här...
  26. 13
    Jag har jättebra referenser - bl a så är en f d chef ordförande i bankstyrelsen här...
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14

    Perfekt

    det var ju en riktigt bra referens
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  28. 14
    Perfekt det var ju en riktigt bra referens
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15

    Det har jag aldrig funderat över

    Alltid tänkt på att de vill ringa upp chefen och prata direkt

    Tack
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  30. 15
    Det har jag aldrig funderat över Alltid tänkt på att de vill ringa upp chefen och prata direkt

    Tack
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Nää det är ingen som skulle...

    ge mig ett stört pucko några referenser. Nää kan inte komma på någon faktisk.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 16
    Nää det är ingen som skulle... ge mig ett stört pucko några referenser. Nää kan inte komma på någon faktisk.
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Jodå, det har jag. Det skulle visserligen bero lite på vad jag ska ha dem till. De som slutat måste man ju också kunna använda.
  34. 17
    Jodå, det har jag. Det skulle visserligen bero lite på vad jag ska ha dem till. De som slutat måste man ju också kunna använda.
  35. Medlem sedan
    Jun 2005
    #18

    Jodå

    jag kan göra det
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  36. 18
    Jodå jag kan göra det
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #19
    Jo frågan är ju bara hur länge?
  38. 19
    Jo frågan är ju bara hur länge?
  39. Medlem sedan
    Oct 2014
    #20
    Det är nog olika. Jag sökte ett jobb på ett privat företag där de faktiskt bad om nyare referenser. De jag lämnat var då 4 år gamla...eftersom jag inte ville lämna min chef löste jag det den gången med att lämna personalansvarig på ett extra jag hade o det var ok.i samma veva sökte jag inom landstinget o de sa inget om att referenserna var gamla. Man kan ju också skriva referenser lämnas vid eventuell intervju på begäran. Inte helt ovanligt i min bransch där man inte vill outa att man ser sig om efter nytt jobb
  40. 20
    Det är nog olika. Jag sökte ett jobb på ett privat företag där de faktiskt bad om nyare referenser. De jag lämnat var då 4 år gamla...eftersom jag inte ville lämna min chef löste jag det den gången med att lämna personalansvarig på ett extra jag hade o det var ok.i samma veva sökte jag inom landstinget o de sa inget om att referenserna var gamla. Man kan ju också skriva referenser lämnas vid eventuell intervju på begäran. Inte helt ovanligt i min bransch där man inte vill outa att man ser sig om efter nytt jobb
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar