Kostnader vid skada
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Kostnader vid skada

    Gjorde en snabbkalkyl vad denna handledsskada har gett mig för extra utgifter (nu får jag ersättning för allt eftersom det går som arbetsskada)
    Läkarkostnader 1100 (den sista 100-lappen på torsdag)
    Mediciner 200
    Övriga utlägg, taxi från sjukhuset, månadskort och andra utgifter c:a 1000 kr
    Karensdag förlust av inkomst, c:a 3000 (har inte sett det ännu och kommer ersättas)
    Så bara den här brutna handen har "kostat" mig ungefär 5000 kronor.
    Ska man ha otur så gäller det att välja rätt tillfälle, dvs lite tur i oturen.

    Nu har jag inte räknat de kostnader för sjukvården och min arbetsgivare fått. Men jag är väldigt säker på att snålheten att inte sanda har kostat många gånger mer i andra ändan
  2. 1
    Kostnader vid skada Gjorde en snabbkalkyl vad denna handledsskada har gett mig för extra utgifter (nu får jag ersättning för allt eftersom det går som arbetsskada)
    Läkarkostnader 1100 (den sista 100-lappen på torsdag)
    Mediciner 200
    Övriga utlägg, taxi från sjukhuset, månadskort och andra utgifter c:a 1000 kr
    Karensdag förlust av inkomst, c:a 3000 (har inte sett det ännu och kommer ersättas)
    Så bara den här brutna handen har "kostat" mig ungefär 5000 kronor.
    Ska man ha otur så gäller det att välja rätt tillfälle, dvs lite tur i oturen.

    Nu har jag inte räknat de kostnader för sjukvården och min arbetsgivare fått. Men jag är väldigt säker på att snålheten att inte sanda har kostat många gånger mer i andra ändan
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Nu tycker jag förstås synd om dig, som gjort illa dig.

    Men om man bara ska räkna pengar, vad kostar ett par dubbar?

    Sandning är inte alltid helt lätt, det snöar mer, det töar och gruset smäler ner i snön, det blir dagsmeja och smälter varren över isen, och blir snorhalt

    Hos oss stängde de av trappen ner till parkeringen, för att de inte klarar /kostar på sej att skotta och sanda. Så tanken är att man ska går runt kvarteret från bilen.
    Och då går många istället i backen , trots att det blir is-halka. Men man gör en egen bedömning, och tar det försiktigt.

    alltså, missförstå mej rätt. klart att man bör sanda gatorna.
    Men jag föredrar det svenska systemet, framför det amerikanske. Att människor själva gör bedömningar och tar ansvar, framför att man kräver skadestånd från någon annan
  4. 2
    Nu tycker jag förstås synd om dig, som gjort illa dig.

    Men om man bara ska räkna pengar, vad kostar ett par dubbar?

    Sandning är inte alltid helt lätt, det snöar mer, det töar och gruset smäler ner i snön, det blir dagsmeja och smälter varren över isen, och blir snorhalt

    Hos oss stängde de av trappen ner till parkeringen, för att de inte klarar /kostar på sej att skotta och sanda. Så tanken är att man ska går runt kvarteret från bilen.
    Och då går många istället i backen , trots att det blir is-halka. Men man gör en egen bedömning, och tar det försiktigt.

    alltså, missförstå mej rätt. klart att man bör sanda gatorna.
    Men jag föredrar det svenska systemet, framför det amerikanske. Att människor själva gör bedömningar och tar ansvar, framför att man kräver skadestånd från någon annan
  5. Salander
    #3
    Hur är det med armen nu?
    Jag hoppas att ditt försäkringsbolag täcker det mesta av dina kostnader ?
    Vad menar du med månadskort? Hur hänger det ihop med skadan?
  6. 3
    Hur är det med armen nu?
    Jag hoppas att ditt försäkringsbolag täcker det mesta av dina kostnader ?
    Vad menar du med månadskort? Hur hänger det ihop med skadan?
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Jag tolkar det som att mamma erik nu måste åka buss och inte kan cykla? Så månadskort på bussen alltså,,,,,tror jag
  8. 4
    Jag tolkar det som att mamma erik nu måste åka buss och inte kan cykla? Så månadskort på bussen alltså,,,,,tror jag
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Det blir nog dubbar att ha med sig nästa år. Men jag kom från ett snöfritt Malmö och hade inte den blekaste aning om att det var så illa.
    Annars så brukar jag vara noga med att välja både skor och gångväg när det är halt och är väldigt noga med att se till att man kan gå säkert in hemma när det är sådant väder
  10. 5
    Det blir nog dubbar att ha med sig nästa år. Men jag kom från ett snöfritt Malmö och hade inte den blekaste aning om att det var så illa.
    Annars så brukar jag vara noga med att välja både skor och gångväg när det är halt och är väldigt noga med att se till att man kan gå säkert in hemma när det är sådant väder
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Exakt, eftersom jag cyklar till arbetet nästan varje dag, så är månadskortet något som jag i normala fall inte har
  12. 6
    Exakt, eftersom jag cyklar till arbetet nästan varje dag, så är månadskortet något som jag i normala fall inte har
  13. Salander
    #7
    Aha!
  14. 7
    Aha!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar