PSPP
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    PSPP

    Någon här som jobbat med PSPP (som är gratisersionen av SPSS) och som kan tala om för mig hur det fungerar och hur jag kan & ska använda det?

    Jag försöker tyda programmet men kopplar inte, har jag sådan tur att någon här kan, är desperat!
  2. 1
    PSPP Någon här som jobbat med PSPP (som är gratisersionen av SPSS) och som kan tala om för mig hur det fungerar och hur jag kan & ska använda det?

    Jag försöker tyda programmet men kopplar inte, har jag sådan tur att någon här kan, är desperat!
  3. Medlem sedan
    Dec 2014
    #2
    Är det statistikfunktionerna du vill åt så välj ett annat program; t ex R som också är gratis och mycket mer lättanvänt. Gretl är också vettigt om det är gratis/open source program.
  4. 2
    Är det statistikfunktionerna du vill åt så välj ett annat program; t ex R som också är gratis och mycket mer lättanvänt. Gretl är också vettigt om det är gratis/open source program.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Tyvärr får vi inte välja program, skolan har valt och jag kan inte komma igång, brukar ha hyfsat lätt men inte med detta program.
    Har du använt PSPP?
  6. 3
    Tyvärr får vi inte välja program, skolan har valt och jag kan inte komma igång, brukar ha hyfsat lätt men inte med detta program.
    Har du använt PSPP?
  7. Medlem sedan
    Dec 2014
    #4
    Det är ett otyg när man inte får välja program själv...
    Jag har använt det en gång, det räckte.

    Jag har tagit diskussionen med respektive handledare därefter; sakligt och lugnt att resultatet blir bättre med ett program jag redan kan.
    Jag skulle försöka diskutera det vidare om jag var du.
  8. 4
    Det är ett otyg när man inte får välja program själv...
    Jag har använt det en gång, det räckte.

    Jag har tagit diskussionen med respektive handledare därefter; sakligt och lugnt att resultatet blir bättre med ett program jag redan kan.
    Jag skulle försöka diskutera det vidare om jag var du.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar