Jobba mindre, mer tid för barnen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2014
    #1

    Jobba mindre, mer tid för barnen

    Hej!
    Hur många är det här inne som önskade att de arbetade mindre och fick mer tid över för sin familj?

    I min värld var de för några månader sen inte möjligt att jobba mindre för då förlorade jag för mycket pengar.
    Idag förstår jag att det är möjligt och det känns fantastiskt! Att jag kommer kunna vara hemma med min son utan att känna stress över pengar och dylikt.
    Att jag kan välja när jag vill jobba och hur mycket.

    Underbart hur livet kan ta en vändning om man bara ser dess möjligheter!
  2. 1
    Jobba mindre, mer tid för barnen Hej!
    Hur många är det här inne som önskade att de arbetade mindre och fick mer tid över för sin familj?

    I min värld var de för några månader sen inte möjligt att jobba mindre för då förlorade jag för mycket pengar.
    Idag förstår jag att det är möjligt och det känns fantastiskt! Att jag kommer kunna vara hemma med min son utan att känna stress över pengar och dylikt.
    Att jag kan välja när jag vill jobba och hur mycket.

    Underbart hur livet kan ta en vändning om man bara ser dess möjligheter!
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Absolut inte jag. Ärligt talat funderar jag på att börja jobba mer, tycker jag är ledig alldeles för mycket och har tillräckligt med tid för familjen.
  4. 2
    Absolut inte jag. Ärligt talat funderar jag på att börja jobba mer, tycker jag är ledig alldeles för mycket och har tillräckligt med tid för familjen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Jag skulle vilja jobba mindre för att ha mer tid åt mig själv snarare Ja visst låter det hemskt, men mitt barn är ganska stort nu och går i skolan en ganska stor del av dagen och skulle jag gå ner mer i tid (har redan lite neddragning i tid) hade jag nog inte fått så mycket mer ledig tid under hans lediga tid så att säga (undantaget loven då). Utan jag hade haft tid för mig själv mer. Dock anser jag inte det såpass viktigt att det motiverar inkomstsänkningen.

    Men jag är glas för din skull
  6. 3
    Jag skulle vilja jobba mindre för att ha mer tid åt mig själv snarare Ja visst låter det hemskt, men mitt barn är ganska stort nu och går i skolan en ganska stor del av dagen och skulle jag gå ner mer i tid (har redan lite neddragning i tid) hade jag nog inte fått så mycket mer ledig tid under hans lediga tid så att säga (undantaget loven då). Utan jag hade haft tid för mig själv mer. Dock anser jag inte det såpass viktigt att det motiverar inkomstsänkningen.

    Men jag är glas för din skull
  7. Salander
    #4
    Jag skulle helst vilja vara hemma helt ett par år med mina lite äldre barn, men så ser inte livet ut.
  8. 4
    Jag skulle helst vilja vara hemma helt ett par år med mina lite äldre barn, men så ser inte livet ut.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Jag vill helst inte....

    jobba alls. Nödvändigt ont tyvärr.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Jag vill helst inte.... jobba alls. Nödvändigt ont tyvärr.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Jobba mindre, men mest för min egen skull, men jag skulle aldrig sluta arbeta. Men 80% skulle vara lagom.
  12. 6
    Jobba mindre, men mest för min egen skull, men jag skulle aldrig sluta arbeta. Men 80% skulle vara lagom.
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Hm egentligen är jag nöjd med upplägget just nu. Barnen har börjat skolan
    ( 6 års) och har några timmars fritids efter det så vi har ganska mycket tid ihop nu med. Det jag mer önskar mig är däremot att kunna jobba hemifrån mer fritt, vilket jag nu försöker få till.
    men visst blev jag miljonär skulle jag nog bara behålla min ena tjänst och jobba deltid
  14. 7
    Hm egentligen är jag nöjd med upplägget just nu. Barnen har börjat skolan
    ( 6 års) och har några timmars fritids efter det så vi har ganska mycket tid ihop nu med. Det jag mer önskar mig är däremot att kunna jobba hemifrån mer fritt, vilket jag nu försöker få till.
    men visst blev jag miljonär skulle jag nog bara behålla min ena tjänst och jobba deltid
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Nu får du ju berätta vad det är för bra jobb du hittat
  16. 8
    Nu får du ju berätta vad det är för bra jobb du hittat
  17. Medlem sedan
    Nov 2014
    #9
    Det är väl superbra att du kan prioritera dig själv med.
    Ne att inkomsten sjunker är jag inte heller intresserad av.
    Därför valde jag att arbeta i en bransch där man inte behöver sänka inkomsten för att jobba halvtid
    Vad jobbar du med?
  18. 9
    Det är väl superbra att du kan prioritera dig själv med.
    Ne att inkomsten sjunker är jag inte heller intresserad av.
    Därför valde jag att arbeta i en bransch där man inte behöver sänka inkomsten för att jobba halvtid
    Vad jobbar du med?
  19. Medlem sedan
    Nov 2014
    #10
    Om det skulle vara möjligt då? hade du då valt att ta en ny möjlighet då?
  20. 10
    Om det skulle vara möjligt då? hade du då valt att ta en ny möjlighet då?
  21. Medlem sedan
    Nov 2014
    #11
    Jag kan säga att jobba hemifrån är superbra!
    Skulle du vara intresserad av det sp kanske vi skulle kunna börja arbeta ihop
  22. 11
    Jag kan säga att jobba hemifrån är superbra!
    Skulle du vara intresserad av det sp kanske vi skulle kunna börja arbeta ihop
  23. Medlem sedan
    Nov 2014
    #12
    Jag arbetar med att utveckla nya ledare. Så mitt främsta fokus är ledarskap, coachning och rekrytering det är otroligt inspirerande och utvecklande arbete. Jag bestämmer när jag vill jobba och hur mycket samt med vem jag vill jobba
  24. 12
    Jag arbetar med att utveckla nya ledare. Så mitt främsta fokus är ledarskap, coachning och rekrytering det är otroligt inspirerande och utvecklande arbete. Jag bestämmer när jag vill jobba och hur mycket samt med vem jag vill jobba
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #13
    Jag jobbar hemma lite redan nu men skulle önska det i högre omfattning.
    Tror vi kan ha berörings områden med våra jobb kanske.
  26. 13
    Jag jobbar hemma lite redan nu men skulle önska det i högre omfattning.
    Tror vi kan ha berörings områden med våra jobb kanske.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Förskollärare.
  28. 14
    Förskollärare.
  29. Medlem sedan
    Dec 2014
    #15
    Vi jobbade båda deltid flera år när barnen var små. Nu jobbar vi båda heltid igen.

    Jag skulle dock aldrig sluta jobba helt; gillar mitt jobb (även tidigare jobb) både intellektuell och social stimulans.
  30. 15
    Vi jobbade båda deltid flera år när barnen var små. Nu jobbar vi båda heltid igen.

    Jag skulle dock aldrig sluta jobba helt; gillar mitt jobb (även tidigare jobb) både intellektuell och social stimulans.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar