Irriterande beteende, del 3
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Irriterande beteende, del 3

    Dags för dagens predikan på temat irriterande beteende:

    När jag handlar i min livsmedelsaffär konstaterar jag, gång på gång, att kunder som först har tagit en vara, men sedan ångrat sig, helt sonika ställer varan på en hylla på helt fel plats. Det är alltid ett dj-a oskick, men än värre blir det, när det handlar om färskvaror eller djupfrysta varor. Åter: hur tänker man när man beter sig så?
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Irriterande beteende, del 3 Dags för dagens predikan på temat irriterande beteende:

    När jag handlar i min livsmedelsaffär konstaterar jag, gång på gång, att kunder som först har tagit en vara, men sedan ångrat sig, helt sonika ställer varan på en hylla på helt fel plats. Det är alltid ett dj-a oskick, men än värre blir det, när det handlar om färskvaror eller djupfrysta varor. Åter: hur tänker man när man beter sig så?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Människor tänker inte

    Jag hamnade i en diskussion idag när jag insåg exakt hur blåsta en del personer är.
  4. 2
    Människor tänker inte

    Jag hamnade i en diskussion idag när jag insåg exakt hur blåsta en del personer är.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Ja, ibland blir man verkligen förundrad över att samma art har kunnat sätta artfränder på månen, uppfinna datorer och utföra hjärttransplantationer. Eller är det kanske inte samma art?
  6. 3
    Ja, ibland blir man verkligen förundrad över att samma art har kunnat sätta artfränder på månen, uppfinna datorer och utföra hjärttransplantationer. Eller är det kanske inte samma art?
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Det finns...

    retards överallt idag. Var och en gör som man vill och känner för. Någon annan ska ta jobbet, besväret att stlla i ordning/fixa i ordning.


    Jag har uppslag till en ny del. Titta i trafiken, folk har slutat blinka, håller man hastigheterna så blir man konstant omkörd hela tiden och den som kör om glor på en som om man vore en gubbe med hatt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Det finns... retards överallt idag. Var och en gör som man vill och känner för. Någon annan ska ta jobbet, besväret att stlla i ordning/fixa i ordning.


    Jag har uppslag till en ny del. Titta i trafiken, folk har slutat blinka, håller man hastigheterna så blir man konstant omkörd hela tiden och den som kör om glor på en som om man vore en gubbe med hatt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Ja, framförallt det där med blinkandet har jag också konstaterat. Det tycks helt enkelt ha blivit "ute" att blinka.
  10. 5
    Ja, framförallt det där med blinkandet har jag också konstaterat. Det tycks helt enkelt ha blivit "ute" att blinka.
  11. Kerstimärta
    #6
    Jag har gjort så med grönsaker eller frukt. Om jag upptäckt att de är förstörda/mögliga Odyl. Då lägger jag dem ej i disken igen utan på ngn hylla där jag tänker ingen annan ska ta dem......
  12. 6
    Jag har gjort så med grönsaker eller frukt. Om jag upptäckt att de är förstörda/mögliga Odyl. Då lägger jag dem ej i disken igen utan på ngn hylla där jag tänker ingen annan ska ta dem......
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7
    Ja, jag och min fru var ute och körde i går kväll och reagerade båda direkt på att en förare blinkade korrekt i en rondell! De vanliga är annars att man inte blinkar alls eller EFTER att man redan har svängt.
  14. 7
    Ja, jag och min fru var ute och körde i går kväll och reagerade båda direkt på att en förare blinkade korrekt i en rondell! De vanliga är annars att man inte blinkar alls eller EFTER att man redan har svängt.
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Det är ju i och för sig en helt annan sak, men varför inte säga till eller lämna varorna till en anställd i stället?
  16. 8
    Det är ju i och för sig en helt annan sak, men varför inte säga till eller lämna varorna till en anställd i stället?
  17. Kerstimärta
    #9
    Har gjort det också. Massor med gånger. Men då brukar de lägga tillbaka dem.

    Trots att jag säger att kanske ni inte vill sälja dessa....
  18. 9
    Har gjort det också. Massor med gånger. Men då brukar de lägga tillbaka dem.

    Trots att jag säger att kanske ni inte vill sälja dessa....
  19. Medlem sedan
    Jan 2009
    #10
    Jag håller med. Och Kerstismärta - det är väl ändå affären som bestämmer vilka varor de vill sälja. Ger du varorna till någon anställd med motivering att de är dåliga så är det väl deras beslut om de väljer att sälja dem ändå (vilket iofs är konstigt). Om du tycker annorlunda får du väl välja en annan affär och inte motarbeta den du väljer att handla i.
    Ha det gott!
  20. 10
    Jag håller med. Och Kerstismärta - det är väl ändå affären som bestämmer vilka varor de vill sälja. Ger du varorna till någon anställd med motivering att de är dåliga så är det väl deras beslut om de väljer att sälja dem ändå (vilket iofs är konstigt). Om du tycker annorlunda får du väl välja en annan affär och inte motarbeta den du väljer att handla i.
  21. Kerstimärta
    #11
    Kolla gärna mitt nick en gång till. Har inget med smärta att göra.

    Kanske jag borde låta ngn annan åka hem med mögliga apelsiner. Ja. Fast jag väljer där att då bete mig illa. typ.
  22. 11
    Kolla gärna mitt nick en gång till. Har inget med smärta att göra.

    Kanske jag borde låta ngn annan åka hem med mögliga apelsiner. Ja. Fast jag väljer där att då bete mig illa. typ.
  23. Kerstimärta
    #12
    Skrattar lite, är det verkligen så att du erikastockholm tycker det är okej att butiker väljer att sälja mat som är förstörd?

    Vem ska äta den? De som inte fattar den är dålig?? Eller gillar du möglig mat?
  24. 12
    Skrattar lite, är det verkligen så att du erikastockholm tycker det är okej att butiker väljer att sälja mat som är förstörd?

    Vem ska äta den? De som inte fattar den är dålig?? Eller gillar du möglig mat?
  25. Medlem sedan
    Nov 1998
    #13
    Ja, det har jag också varit med om ett antal gånger, att dom lägger tillbaka t ex nät med apelsiner och citroner där det finns mögliga och ruttna exemplar
    Men då tar jag fram min otäcka lilla elkabelsax som jag alltid har på mig
    http://static2.tme.eu/products_pics/...b38/227274.jpg
    och klipper upp nätet och säger
    - Så här ska du göra, och så tar jag de fräscha och torkar av dem på min jacka och lägger dem i t ex apelsinlösvikten.
    Sedan lägger jag tillbaka de mögliga i nätet och svingar dom lite runt och frågar - Var vill du ha dom?
    Då tar dom gärna bort dom!
  26. 13
    Ja, det har jag också varit med om ett antal gånger, att dom lägger tillbaka t ex nät med apelsiner och citroner där det finns mögliga och ruttna exemplar
    Men då tar jag fram min otäcka lilla elkabelsax som jag alltid har på mig
    http://static2.tme.eu/products_pics/...b38/227274.jpg
    och klipper upp nätet och säger
    - Så här ska du göra, och så tar jag de fräscha och torkar av dem på min jacka och lägger dem i t ex apelsinlösvikten.
    Sedan lägger jag tillbaka de mögliga i nätet och svingar dom lite runt och frågar - Var vill du ha dom?
    Då tar dom gärna bort dom!
  27. Kerstimärta
    #14
    Aow, lite verkligen tufft.

    Skulle bli rädd om du gjorde så mot mig.
  28. 14
    Aow, lite verkligen tufft.

    Skulle bli rädd om du gjorde så mot mig.
  29. Nalle Blom
    #15
    Man tänker inte alls, man bara gör, skulle jag vilja säga.

    P.s Väldigt vad du är irriterad, nuförtiden Hur är det med nallen, förresten?
  30. 15
    Man tänker inte alls, man bara gör, skulle jag vilja säga.

    P.s Väldigt vad du är irriterad, nuförtiden Hur är det med nallen, förresten?
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Det finns en del jag irriterar mig på, ja. Det beror kanske på den nuvarande stressen på jobbet. Vad vet jag...

    Nallen äter sina Subutex-hjortron i godan ro, spelar på datorn och tittar förundrat på hur jag snor omkring.
  32. 16
    Det finns en del jag irriterar mig på, ja. Det beror kanske på den nuvarande stressen på jobbet. Vad vet jag...

    Nallen äter sina Subutex-hjortron i godan ro, spelar på datorn och tittar förundrat på hur jag snor omkring.
  33. Nalle Blom
    #17
    Låter inte bra med stress...

    Jaha, han käkar hjortron. Det skulle jag också vilja ha, men subutexen kan jag klara mig utan. Sno inte in dig för hårt, bara.
  34. 17
    Låter inte bra med stress...

    Jaha, han käkar hjortron. Det skulle jag också vilja ha, men subutexen kan jag klara mig utan. Sno inte in dig för hårt, bara.
  35. Medlem sedan
    Jan 2009
    #18

    Kerstimärta

    Ber hemskt mycket om ursäkt att jag missförstått ditt nick till nu. Ledsen för det men jag har verkligen läst fel hela tiden...

    Jag har aldrig sagt att jag tycker det är ok att sälja möglig mat. Jag tycker inte det är ok att sälja bikinis till ettåringar eller minkpälsar heller. Men lika lite tycker jag det är min rätt att välja vad de ska sälja och vad andra ska köpa. Jag väljer att rösta med fötterna om butiken gör så. Dessutom tycker jag inte att derbyt särskilt trevligt om det ligger möglig mat på andra ställen i butiken heller.
    Ha det gott!
  36. 18
    Kerstimärta Ber hemskt mycket om ursäkt att jag missförstått ditt nick till nu. Ledsen för det men jag har verkligen läst fel hela tiden...

    Jag har aldrig sagt att jag tycker det är ok att sälja möglig mat. Jag tycker inte det är ok att sälja bikinis till ettåringar eller minkpälsar heller. Men lika lite tycker jag det är min rätt att välja vad de ska sälja och vad andra ska köpa. Jag väljer att rösta med fötterna om butiken gör så. Dessutom tycker jag inte att derbyt särskilt trevligt om det ligger möglig mat på andra ställen i butiken heller.
  37. Kerstimärta
    #19
    Okej, jag tänker annorlunda där.

    Alla kollar inte påsen med apelsiner tex. Skönt de slipper komma hem med en där tre är mögliga.
  38. 19
    Okej, jag tänker annorlunda där.

    Alla kollar inte påsen med apelsiner tex. Skönt de slipper komma hem med en där tre är mögliga.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar