I dag är jag tacksam för tre saker
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    I dag är jag tacksam för tre saker

    Förutom att alla är fiska och mår bra och att vi är inne i ett flowe i livet så är jag tacksam för
    -Att det finns goda sallader att plocka ihop i affären så det känns som en festmåltid efter jobbet mitt i veckan!
    -Att mitt föredrag gick bra trots för lite förberedelsetid!
    -Att vi ska sova ihop barnen och jag i kväll då pappan jobbar ( visserligen gillar vi inte det men...) och det är mysigt. Vi ska kika på film i sängen och sen tanka gos!

    Har ni några tre saker att dela med er av?
  2. 1
    I dag är jag tacksam för tre saker Förutom att alla är fiska och mår bra och att vi är inne i ett flowe i livet så är jag tacksam för
    -Att det finns goda sallader att plocka ihop i affären så det känns som en festmåltid efter jobbet mitt i veckan!
    -Att mitt föredrag gick bra trots för lite förberedelsetid!
    -Att vi ska sova ihop barnen och jag i kväll då pappan jobbar ( visserligen gillar vi inte det men...) och det är mysigt. Vi ska kika på film i sängen och sen tanka gos!

    Har ni några tre saker att dela med er av?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Idag är det mer än jahadag, inget som sticker ut
  4. 2
    Idag är det mer än jahadag, inget som sticker ut
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    *Jag är tacksam för möjligheten att få pröva österländsk medicin mot mitt lymfödem.

    * Jag är tacksam för den härliga hotellfrukost jag åt i morse, tillsammans med ett gäng av mina gamla arbetskamrater ifrån medicinkliniken. Dom är bäst!

    * Jag är tacksam för hur min karriär just nu utvecklar sig.
  6. 3
    *Jag är tacksam för möjligheten att få pröva österländsk medicin mot mitt lymfödem.

    * Jag är tacksam för den härliga hotellfrukost jag åt i morse, tillsammans med ett gäng av mina gamla arbetskamrater ifrån medicinkliniken. Dom är bäst!

    * Jag är tacksam för hur min karriär just nu utvecklar sig.
  7. Salander
    #4
    Idag är en sån där dag när flera stycken har ringt mig bara sådär, för att höra hur jag mår, och om jag orkar ta en fika snart, eller så. Det gör mig tacksam så det räcker till tre saker.
    Men jag har en sak till och det är att min fina mamma varit här och rensat lite rabatter så att det blir lite fint till husvisningen.
  8. 4
    Idag är en sån där dag när flera stycken har ringt mig bara sådär, för att höra hur jag mår, och om jag orkar ta en fika snart, eller så. Det gör mig tacksam så det räcker till tre saker.
    Men jag har en sak till och det är att min fina mamma varit här och rensat lite rabatter så att det blir lite fint till husvisningen.
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Jag har varit på en intressant och givande konferens idag. På konferensen sprang jag även på en vän jag inte träffat på länge, vi käkade lunch ihop och det var väldigt trevligt!

    Min äldsta fick väldigt positiv feed-back på en skoluppgift, hon behövde det just nu, så det är jag tacksam över.

    Dagens tredje tacksamma är att en person stöttade oss i en viktigt fråga gällande ett av barnen, plötlsigt kändes det litet lättare och jag är glad över att vi har en hel del personer runt oss som gör vad de kan.
  10. 5
    Jag har varit på en intressant och givande konferens idag. På konferensen sprang jag även på en vän jag inte träffat på länge, vi käkade lunch ihop och det var väldigt trevligt!

    Min äldsta fick väldigt positiv feed-back på en skoluppgift, hon behövde det just nu, så det är jag tacksam över.

    Dagens tredje tacksamma är att en person stöttade oss i en viktigt fråga gällande ett av barnen, plötlsigt kändes det litet lättare och jag är glad över att vi har en hel del personer runt oss som gör vad de kan.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Just denna vecka är jag tacksam för varje dag som svärmor inte ringer och säger att hennes sambo har dött, eller att det är dags att komma och vaka eller nåt sånt.
  12. 6
    Just denna vecka är jag tacksam för varje dag som svärmor inte ringer och säger att hennes sambo har dött, eller att det är dags att komma och vaka eller nåt sånt.
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    vad skönt för barnet, just de där barnen som har det lite extra jobbigt behöver positiv feed-back så mycket mer!!
  14. 7
    vad skönt för barnet, just de där barnen som har det lite extra jobbigt behöver positiv feed-back så mycket mer!!
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    oj låter jobbigt de där dagarna hon ringer
  16. 8
    oj låter jobbigt de där dagarna hon ringer
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    ska ni flytta?
    Spännande. Lycka till med visningen
  18. 9
    ska ni flytta?
    Spännande. Lycka till med visningen
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    Kul att du verkar trivas!
    Många av mina vänner är just IVA syrror och de trivs jättebra.
  20. 10
    Kul att du verkar trivas!
    Många av mina vänner är just IVA syrror och de trivs jättebra.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    ja såna dagar måste man ju också ha för att kunna känna wow över de där andra dagarna! Lät jag som Alfons farmor nu *s*
    En dag nästa vecka kanske blir wow tänker jag
  22. 11
    ja såna dagar måste man ju också ha för att kunna känna wow över de där andra dagarna! Lät jag som Alfons farmor nu *s*
    En dag nästa vecka kanske blir wow tänker jag
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Ja hon har ju alltså inte ringt och sagt just de sakerna än. Men det ser inte så bra ut för gubben så jag skulle inte bli förvånad över ett sånt samtal.
    Jag ringde henne nyss för att kolla hur det var med honom och hon svarade inte. Och hon brukar inte vara ute så här dags så nu blir jag lite orolig att det hänt nåt och att hon är på sjukhuset hos honom, och att hon inte hunnit ringa hit och meddela än.
  24. 12
    Ja hon har ju alltså inte ringt och sagt just de sakerna än. Men det ser inte så bra ut för gubben så jag skulle inte bli förvånad över ett sånt samtal.
    Jag ringde henne nyss för att kolla hur det var med honom och hon svarade inte. Och hon brukar inte vara ute så här dags så nu blir jag lite orolig att det hänt nåt och att hon är på sjukhuset hos honom, och att hon inte hunnit ringa hit och meddela än.
  25. Salander
    #13
    Ja, tyvärr måste vi byta kommun för att få rätt skolstöd. Det är en flytt med lite sorg i hjärtat.
  26. 13
    Ja, tyvärr måste vi byta kommun för att få rätt skolstöd. Det är en flytt med lite sorg i hjärtat.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Jag är tacksam för att jag har familj och vänner som kan och vill agera färdtjänst åt mig nu ett tag.
    Jag är tacksam för att vi har TV i sovrummet
    Jag är tacksam för att det finns helt okej jordgubbar att köpa.
  28. 14
    Jag är tacksam för att jag har familj och vänner som kan och vill agera färdtjänst åt mig nu ett tag.
    Jag är tacksam för att vi har TV i sovrummet
    Jag är tacksam för att det finns helt okej jordgubbar att köpa.
  29. Gretah
    #15
    1. Att jag lever
    2. Att jag orkat gått en lång promenad idag
    3. Att jag har två fina katter till tröst när jag nu är själv i två dagar
  30. 15
    1. Att jag lever
    2. Att jag orkat gått en lång promenad idag
    3. Att jag har två fina katter till tröst när jag nu är själv i två dagar
  31. Medlem sedan
    Oct 2014
    #16
    ja de är inte helt dumma faktiskt
  32. 16
    ja de är inte helt dumma faktiskt
  33. Medlem sedan
    Oct 2014
    #17
    vad skönt att höra i från dig!
    Hur mår du?
  34. 17
    vad skönt att höra i från dig!
    Hur mår du?
  35. Medlem sedan
    Jan 2009
    #18
    - Att mina barn mår bättre igen. Det känns som viktigast av allt.
    - Att jag har en sådan fantastisk familj och underbara vänner. Det känns som livet bara blir bättre i den delen.
    - Att det är vår. Det känns i hela kroppen att våren har kommit (tyvärr inte bara positivt då jag känner av pollen, men mest positivt).
    Ha det gott!
  36. 18
    - Att mina barn mår bättre igen. Det känns som viktigast av allt.
    - Att jag har en sådan fantastisk familj och underbara vänner. Det känns som livet bara blir bättre i den delen.
    - Att det är vår. Det känns i hela kroppen att våren har kommit (tyvärr inte bara positivt då jag känner av pollen, men mest positivt).
  37. Medlem sedan
    Feb 2000
    #19
    Just nu har jag lite svårt att vara tacksam, men ska försöka.

    1. Min mamma dog i måndags morse och jag är tacksam att det var lugnt och stilla, att vi var med henne och "alla" hade fått säga adjö.

    2. Att jag har en massa goa vänner och arbetskamrater och inte minst familj som stöttar mig.

    3. Att det är vår och växterna börjar blomma och spira.
  38. 19
    Just nu har jag lite svårt att vara tacksam, men ska försöka.

    1. Min mamma dog i måndags morse och jag är tacksam att det var lugnt och stilla, att vi var med henne och "alla" hade fått säga adjö.

    2. Att jag har en massa goa vänner och arbetskamrater och inte minst familj som stöttar mig.

    3. Att det är vår och växterna börjar blomma och spira.
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Beklagar
  40. 20
    Beklagar
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar