Vad är värst...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Vad är värst...

    ...av följande den här veckan:

    1. Utvecklingssamtal (avklarat).

    2. Årsmöte i föreningen (smiter jag från).

    3. Gastroskopi (på torsdag).

    4. Två kolleger, som är som hund och katt och som tvingar mig att vara "buffert".
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Vad är värst... ...av följande den här veckan:

    1. Utvecklingssamtal (avklarat).

    2. Årsmöte i föreningen (smiter jag från).

    3. Gastroskopi (på torsdag).

    4. Två kolleger, som är som hund och katt och som tvingar mig att vara "buffert".
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Gastroskopi tyvärr...skulle jag säga.
    Årsmöte kan du ju smita i från.
    Samtalet är redan klart och bråket. ...hm det är deras bråk o inte din konflikt.
    Lägg det i knät på den de hör hemma hos.
    Lycka till med gastron! !
  4. 2
    Gastroskopi tyvärr...skulle jag säga.
    Årsmöte kan du ju smita i från.
    Samtalet är redan klart och bråket. ...hm det är deras bråk o inte din konflikt.
    Lägg det i knät på den de hör hemma hos.
    Lycka till med gastron! !
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Min egen ranking, från värst till uthärdligast:

    1. Kollegerna (svårt att undkomma konflikten, eftersom vi delar rum och arbetsuppgifter och åtminstone en av dem vill lätta sitt hjärta för mig och helst få mig till "bundsförvant").

    2. Årsmötet (inga lätta människor att ha att göra med i föreningen).

    3. Gastroskopin (blir den sjätte eller sjunde nu och jag är van). Tack för lyckönskningen!

    4. Utvecklingssamtalet (var en aning nervös, men det viktiga som behövde sägas blev sagt).
  6. 3
    Min egen ranking, från värst till uthärdligast:

    1. Kollegerna (svårt att undkomma konflikten, eftersom vi delar rum och arbetsuppgifter och åtminstone en av dem vill lätta sitt hjärta för mig och helst få mig till "bundsförvant").

    2. Årsmötet (inga lätta människor att ha att göra med i föreningen).

    3. Gastroskopin (blir den sjätte eller sjunde nu och jag är van). Tack för lyckönskningen!

    4. Utvecklingssamtalet (var en aning nervös, men det viktiga som behövde sägas blev sagt).
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Jag skulle ju ha klassat gastroskopin som värst för jag är så lättkräkt (dock inte lättkränkt ). Men du är ju van vid det ser jag så det är ju tur att det är du som ska göra den och inte jag
    Så jag önskar dig lycka till att bli av med kollegornas konflikt i stället då
  8. 4
    Jag skulle ju ha klassat gastroskopin som värst för jag är så lättkräkt (dock inte lättkränkt ). Men du är ju van vid det ser jag så det är ju tur att det är du som ska göra den och inte jag
    Så jag önskar dig lycka till att bli av med kollegornas konflikt i stället då
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Kan ju tillägga att jag aldrig gjort nån gastroskopi så det kanske är värre i mitt huvud än i verkligheten
  10. 5
    Kan ju tillägga att jag aldrig gjort nån gastroskopi så det kanske är värre i mitt huvud än i verkligheten
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Usch ja. 1 och 2 kan jag inte bedöma i ditt fall, men de verkar du ju redan ha hanterat. 3 och 4 går ju inte riktigt att jämföra. Problemet med 4:an är ju att det kan pågå i evigheter och om man är beroende av båda kollegor i sitt eget arbete så spelar det ju ingen roll hur väl man själv kommer överens med dem, man kan ändå hamna i en mycket tråkig sits. Var med om något liknande, men hade turen att mina kollegor var förståndiga nog att se till att jag aldrig drabbades om de var oense. Oerhört professionella och trevliga kollegor. Det går inte att nå fram till dem så att de inser att de inte kan dra in andra i sin konflikt? Eller på något annat sätt att avgränsa sig? Låter verkligen trist.
    Lycka till på torsdag.
  12. 6
    Usch ja. 1 och 2 kan jag inte bedöma i ditt fall, men de verkar du ju redan ha hanterat. 3 och 4 går ju inte riktigt att jämföra. Problemet med 4:an är ju att det kan pågå i evigheter och om man är beroende av båda kollegor i sitt eget arbete så spelar det ju ingen roll hur väl man själv kommer överens med dem, man kan ändå hamna i en mycket tråkig sits. Var med om något liknande, men hade turen att mina kollegor var förståndiga nog att se till att jag aldrig drabbades om de var oense. Oerhört professionella och trevliga kollegor. Det går inte att nå fram till dem så att de inser att de inte kan dra in andra i sin konflikt? Eller på något annat sätt att avgränsa sig? Låter verkligen trist.
    Lycka till på torsdag.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Skulle nog säga att fyran är värst. Den är svår att vänja sig vid, inte övergående och ger en extremt dåliga vibbar för att gå till jobbet.

    De andra är övergående relativt snabbt.
  14. 7
    Skulle nog säga att fyran är värst. Den är svår att vänja sig vid, inte övergående och ger en extremt dåliga vibbar för att gå till jobbet.

    De andra är övergående relativt snabbt.
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Beror på resultatet. Tex utvecklingssamtal, ofta kanjag tycka det är rätt trevligt. Men är det jobbiga saker som måste upp, så kan det vara det värsta ändå.

    kolleger som bråkar, jag tar nog på mej hörlurar och spelar musik på Youtube. Är gald att slippa det just nu, förstår att du tycker det är jobigt.
  16. 8
    Beror på resultatet. Tex utvecklingssamtal, ofta kanjag tycka det är rätt trevligt. Men är det jobbiga saker som måste upp, så kan det vara det värsta ändå.

    kolleger som bråkar, jag tar nog på mej hörlurar och spelar musik på Youtube. Är gald att slippa det just nu, förstår att du tycker det är jobigt.
  17. Gretah
    #9
    Gastroskopin! Helt klart värst. De andra sakerna är inte roliga heller, fy för gastron.
  18. 9
    Gastroskopin! Helt klart värst. De andra sakerna är inte roliga heller, fy för gastron.
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Tack, Valerina. Ett lycka till är nog befogat i samtliga fall.
  20. 10
    Tack, Valerina. Ett lycka till är nog befogat i samtliga fall.
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Tveklöst hade jag hellre tagit en drink på en strand i Trinidad, men ja, det är nog värre i huvudet än i verkligheten.
  22. 11
    Tveklöst hade jag hellre tagit en drink på en strand i Trinidad, men ja, det är nog värre i huvudet än i verkligheten.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Svårt att komma undan, eftersom vi delar arbetsuppgifter - tyvärr. Tack för lyckönskningen!
  24. 12
    Svårt att komma undan, eftersom vi delar arbetsuppgifter - tyvärr. Tack för lyckönskningen!
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Sant, förstås.
  26. 13
    Sant, förstås.
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Ja, utvecklingssamtalet gick ganska bra. Svårare att komma undan kollegerna.
  28. 14
    Ja, utvecklingssamtalet gick ganska bra. Svårare att komma undan kollegerna.
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Haha. Sådana tar jag nästan nu som en semesterdag.
  30. 15
    Haha. Sådana tar jag nästan nu som en semesterdag.
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    Ryta åt dem att de måste skärpa sig? speciellt om du inte brukar ryta, så kan de bli tysta av bara förskräckelsen, och sedan förhoppningsvis besinna sig?
  32. 16
    Ryta åt dem att de måste skärpa sig? speciellt om du inte brukar ryta, så kan de bli tysta av bara förskräckelsen, och sedan förhoppningsvis besinna sig?
  33. Medlem sedan
    Apr 2001
    #17
    Fyran. Jag får rysningar bara jag tänker på det. Man kan inte gilla alla men man kan förvänta sig att vuxna (som inte har jättesvåra konstaterade problem med just sociala kontakter) ska kunna hålla sig.
  34. 17
    Fyran. Jag får rysningar bara jag tänker på det. Man kan inte gilla alla men man kan förvänta sig att vuxna (som inte har jättesvåra konstaterade problem med just sociala kontakter) ska kunna hålla sig.
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Nej, på min arbetsplats ryter jag inte särskilt mycket, men jag har pratat allvar med den mest konfliktskapande av de två. Möjligen med viss effekt.
  36. 18
    Nej, på min arbetsplats ryter jag inte särskilt mycket, men jag har pratat allvar med den mest konfliktskapande av de två. Möjligen med viss effekt.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    I det här fallet kan det diskuteras om i varje fall den ena av kollegerna verkligen är vuxen...
  38. 19
    I det här fallet kan det diskuteras om i varje fall den ena av kollegerna verkligen är vuxen...
  39. Medlem sedan
    Apr 2001
    #20
    ibland undrar man
  40. 20
    ibland undrar man
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar