Apropå stretchjeans
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Apropå stretchjeans

    så menade jag bara att deras uppkomst hade ett samband med att befolkningen blir allt fetare. Inte att de som bär dem är feta. Förtydligar på förekommen anledning.
  2. 1
    Apropå stretchjeans så menade jag bara att deras uppkomst hade ett samband med att befolkningen blir allt fetare. Inte att de som bär dem är feta. Förtydligar på förekommen anledning.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    En annan aspekt kan ju vara att tajta jeans utan strech lätt blir lute väl obekvämt.
  4. 2
    En annan aspekt kan ju vara att tajta jeans utan strech lätt blir lute väl obekvämt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Jag tror att de snarare uppkommit för att tighta byxor blivit populärt och ett par stretchjeans sitter tight på fler än ett par utan stretch.
  6. 3
    Jag tror att de snarare uppkommit för att tighta byxor blivit populärt och ett par stretchjeans sitter tight på fler än ett par utan stretch.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    ...och apropå tjejers tajts och tajta jeans, nuförtiden (som man har jag i och för sig inget emot dem ) - vore det inte billigare att bara spreja på färg på benen?
  8. 4
    ...och apropå tjejers tajts och tajta jeans, nuförtiden (som man har jag i och för sig inget emot dem ) - vore det inte billigare att bara spreja på färg på benen?
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Men inte lika varmt! Sen är det skillnad på tights och tighta byxor😀
  10. 5
    Men inte lika varmt! Sen är det skillnad på tights och tighta byxor😀
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Tror det är flera faktorer - fler överviktiga, tight mode och att det av många uppfattas som bekvämare.

    Jag har köpt stretchbyxor flera gånger inte för att jag ville ha stretch utan för att jag helt enkelt inte hittade det jag ville ha.
  12. 6
    Tror det är flera faktorer - fler överviktiga, tight mode och att det av många uppfattas som bekvämare.

    Jag har köpt stretchbyxor flera gånger inte för att jag ville ha stretch utan för att jag helt enkelt inte hittade det jag ville ha.
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Inte när det gäller tajtheten. Sedan kan man ju använda tjock färg.
  14. 7
    Inte när det gäller tajtheten. Sedan kan man ju använda tjock färg.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Moderaten jag bor med började handla stretchjeans på damavdelningen för en herrans massa år sedan för han tyckte de jeansen satt mycket bättre. Pinnigare ben än hans är väl svårare att hitta haha.

    Numer går det ju att få tag på stretch både på dam och herr men han tyckte att det var larvigt att det bara fanns för kvinnor. Fast jag tror att rätt många snubbar hade dragit sig för att handla på damavdelningen faktiskt, ÄVEN om de hade gillat kläderna där bättre. Eller också är det min fördom om medelålders heterosexuella män
  16. 8
    Moderaten jag bor med började handla stretchjeans på damavdelningen för en herrans massa år sedan för han tyckte de jeansen satt mycket bättre. Pinnigare ben än hans är väl svårare att hitta haha.

    Numer går det ju att få tag på stretch både på dam och herr men han tyckte att det var larvigt att det bara fanns för kvinnor. Fast jag tror att rätt många snubbar hade dragit sig för att handla på damavdelningen faktiskt, ÄVEN om de hade gillat kläderna där bättre. Eller också är det min fördom om medelålders heterosexuella män
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Det är väl i varje fall inte alldeles ovanligt, att skärningarna skiljer sig mellan dam- och herrkläder?
  18. 9
    Det är väl i varje fall inte alldeles ovanligt, att skärningarna skiljer sig mellan dam- och herrkläder?
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Vilka intressanta diskussioner ni haft Ska bli spännande att läsa tillbaka..
  20. 10
    Vilka intressanta diskussioner ni haft Ska bli spännande att läsa tillbaka..
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Det är iaf inte helt ovanligt att en del passar bättre i det motsatta könets plagg.

    Vi är helt enkelt alla stöpta i olika formar
  22. 11
    Det är iaf inte helt ovanligt att en del passar bättre i det motsatta könets plagg.

    Vi är helt enkelt alla stöpta i olika formar
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Också sant, men kanske inte om man gör en genomsnittlig bedömning.
  24. 12
    Också sant, men kanske inte om man gör en genomsnittlig bedömning.
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    Fast genomsnittlig bedömning tenderar att bli rätt trist. Som att alla kvinnor skulle vara 166,7 cm långa, ha ett bmi på 26 och bröst i storlek 80 C
  26. 13
    Fast genomsnittlig bedömning tenderar att bli rätt trist. Som att alla kvinnor skulle vara 166,7 cm långa, ha ett bmi på 26 och bröst i storlek 80 C
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Nu säger ju i och för sig inte genomsnittet det, utan enbart hur skillnader ser ut på gruppnivå.
  28. 14
    Nu säger ju i och för sig inte genomsnittet det, utan enbart hur skillnader ser ut på gruppnivå.
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15
    Det beror nog lite på modet för tillfället. Jag frågade och han sa att det var knäppningarna som var åt andra hållet för det mesta.

    Överlag är han rätt kul. När han skulle ha en röd näsduk till kostymen förra året hittade han ingen så han gick in på någon av kedjorna och köpte ett par trosor och vek ihop lite snyggt hahahahaha. Jag tyckte att det bästa var när expediten hade frågat om hon skulle slå in dem och han svarade nä, de är till mig själv
  30. 15
    Det beror nog lite på modet för tillfället. Jag frågade och han sa att det var knäppningarna som var åt andra hållet för det mesta.

    Överlag är han rätt kul. När han skulle ha en röd näsduk till kostymen förra året hittade han ingen så han gick in på någon av kedjorna och köpte ett par trosor och vek ihop lite snyggt hahahahaha. Jag tyckte att det bästa var när expediten hade frågat om hon skulle slå in dem och han svarade nä, de är till mig själv
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Modig man du har.

    Kläder som är specifikt avsedda för kvinnor respektive män brukar vara olika skurna.
  32. 16
    Modig man du har.

    Kläder som är specifikt avsedda för kvinnor respektive män brukar vara olika skurna.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar