Valborgshelgsenkät
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Valborgshelgsenkät

    vilket långt konstigt ord

    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    -vad är det bästa med våren?
    -vad är det sämsta?
    -middag i kväll?
    -Är ni lediga hela helgen?
    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    -
  2. 1
    Valborgshelgsenkät vilket långt konstigt ord

    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    -vad är det bästa med våren?
    -vad är det sämsta?
    -middag i kväll?
    -Är ni lediga hela helgen?
    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    -
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    egna svar

    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    *Jag har jobbat extra några timmar, trött men jättekul. Går in i bland extra och jag gillar det verkligen samtidigt som jag är glad att jag inte har det som vanligt jobb längre.

    -vad är det bästa med våren?
    *Skuttande lammungar, yra kalvar, vitsippsbackar, magnolia och körsbärsträd. Perfekt med denna långa vår vi haft då det varit lite kyligt och all fröjd kommer i ett långsammare tempo. Parisresan i mars gjorde också att det känns som jag haft vår i över en månad

    -vad är det sämsta?
    *Pollen, fast jag är ok än så länge

    -middag i kväll?
    *Vi har lovat barnen att grilla korv, fast det regnar....

    -Är ni lediga hela helgen?
    *Nä tog ju lite extrajobb, men nu är jag ledig. I morgon gör vi ingenting och på söndag ska vi till badhuset!

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    *
  4. 2
    egna svar

    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    *Jag har jobbat extra några timmar, trött men jättekul. Går in i bland extra och jag gillar det verkligen samtidigt som jag är glad att jag inte har det som vanligt jobb längre.

    -vad är det bästa med våren?
    *Skuttande lammungar, yra kalvar, vitsippsbackar, magnolia och körsbärsträd. Perfekt med denna långa vår vi haft då det varit lite kyligt och all fröjd kommer i ett långsammare tempo. Parisresan i mars gjorde också att det känns som jag haft vår i över en månad

    -vad är det sämsta?
    *Pollen, fast jag är ok än så länge

    -middag i kväll?
    *Vi har lovat barnen att grilla korv, fast det regnar....

    -Är ni lediga hela helgen?
    *Nä tog ju lite extrajobb, men nu är jag ledig. I morgon gör vi ingenting och på söndag ska vi till badhuset!

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    *
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    Jag hjälper min äldsta med skolarbete.

    -vad är det bästa med våren?
    Att det blir ljusare, att naturen lever upp igen, vitsippsbackarna och allt annat som blommar.

    -vad är det sämsta?
    Pollen, jag är jätteallergisk.

    -middag i kväll?
    Vet inte, inte jag som handlat men jag tror på röding, pressad potatis, sparris och sallad.

    -Är ni lediga hela helgen?
    Ja, men skall försöka jobba några timmar på söndag ändå.

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    Det har jag ingen aning om.
  6. 3
    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    Jag hjälper min äldsta med skolarbete.

    -vad är det bästa med våren?
    Att det blir ljusare, att naturen lever upp igen, vitsippsbackarna och allt annat som blommar.

    -vad är det sämsta?
    Pollen, jag är jätteallergisk.

    -middag i kväll?
    Vet inte, inte jag som handlat men jag tror på röding, pressad potatis, sparris och sallad.

    -Är ni lediga hela helgen?
    Ja, men skall försöka jobba några timmar på söndag ändå.

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    Det har jag ingen aning om.
  7. Pyssling
    #4
    Pysslingsvar:

    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?

    Jag har gjort företagets bokslut färdigt, nu pausar jag med en mugg kaffe sen ska jag fixa årsredovisningen och deklarationen, skönt att bli klar med det.

    -vad är det bästa med våren?

    Typ allt, älskar den här årstiden Blommor och allt det gröna, solen och värmen som kommer tillbaka, jag blir så himla glad av sol!

    -vad är det sämsta?

    Inget tror jag.

    -middag i kväll?

    Min man och jag ska gå ut och äta, jag har kollat lite på menyn i förväg och jag kommer nog att välja rödingfilé med pepparrotssmör, det lät himla gott tycker jag

    -Är ni lediga hela helgen?

    Ledig från lönearbetet är jag, men jag kommer att jobba några timmar med egna företaget

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)

    Ingen aning, har aldrig åkt Ålandsbåt, men åker ofta på Helsingforskryssning och där tycker jag att Silja har tusen gånger trevligare båtar än Viking.
  8. 4
    Pysslingsvar:

    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?

    Jag har gjort företagets bokslut färdigt, nu pausar jag med en mugg kaffe sen ska jag fixa årsredovisningen och deklarationen, skönt att bli klar med det.

    -vad är det bästa med våren?

    Typ allt, älskar den här årstiden Blommor och allt det gröna, solen och värmen som kommer tillbaka, jag blir så himla glad av sol!

    -vad är det sämsta?

    Inget tror jag.

    -middag i kväll?

    Min man och jag ska gå ut och äta, jag har kollat lite på menyn i förväg och jag kommer nog att välja rödingfilé med pepparrotssmör, det lät himla gott tycker jag

    -Är ni lediga hela helgen?

    Ledig från lönearbetet är jag, men jag kommer att jobba några timmar med egna företaget

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)

    Ingen aning, har aldrig åkt Ålandsbåt, men åker ofta på Helsingforskryssning och där tycker jag att Silja har tusen gånger trevligare båtar än Viking.
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5

    Valborgshelgssvar

    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    Vi har städat, alla tre. Eller först åkte jag och sambon till stan för att proviantera lite inför imorgon, då vi ska åka till Sveriges framsida en sväng och hälsa på hos dottern och hennes pojkvän. Mammi vill ju ha med sig matkassar till dem , så det var vi och handlade. Nu överlever de en månad till (som om de inte skulle gjort det utan mina matkassar...men det känns ändå bra i mammahjärtat).
    Nu är det färdigstädat och fint, sambon är ute och skådar, sonen sitter på sitt rum och spelar och skajpar, jag hänger vid datorn men ska snart sätta igång med kvällens mat.

    -vad är det bästa med våren?
    Allt! Att man har ett halvår av behagligt klimat framför sig . Att det blir ljust, att det blir grönt, att det är så vackert, att solen värmer men bara sådär lagomt, att man kan börja odla...ja, allt som sagt.

    -vad är det sämsta?
    Finns inget.

    -middag i kväll?
    Jag ska göra landgångar. Det hade vi för några veckor sen men vi blev sugna igen, så det blir det.

    -Är ni lediga hela helgen?
    Ja, alltid ledig.

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    Ingen aning.
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  10. 5
    Valborgshelgssvar -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    Vi har städat, alla tre. Eller först åkte jag och sambon till stan för att proviantera lite inför imorgon, då vi ska åka till Sveriges framsida en sväng och hälsa på hos dottern och hennes pojkvän. Mammi vill ju ha med sig matkassar till dem , så det var vi och handlade. Nu överlever de en månad till (som om de inte skulle gjort det utan mina matkassar...men det känns ändå bra i mammahjärtat).
    Nu är det färdigstädat och fint, sambon är ute och skådar, sonen sitter på sitt rum och spelar och skajpar, jag hänger vid datorn men ska snart sätta igång med kvällens mat.

    -vad är det bästa med våren?
    Allt! Att man har ett halvår av behagligt klimat framför sig . Att det blir ljust, att det blir grönt, att det är så vackert, att solen värmer men bara sådär lagomt, att man kan börja odla...ja, allt som sagt.

    -vad är det sämsta?
    Finns inget.

    -middag i kväll?
    Jag ska göra landgångar. Det hade vi för några veckor sen men vi blev sugna igen, så det blir det.

    -Är ni lediga hela helgen?
    Ja, alltid ledig.

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    Ingen aning.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    - inte mycket, ligger mest och glor, defragmenterar en trilskande dator

    -vad är det bästa med våren?
    - ljuset, värmen och solen

    -vad är det sämsta?
    - alla som ska tjata så in i helvete om att grilla

    -middag i kväll?
    - äter ingen middag på kvällen, den äts mitt på dagen typ. Pizzabitar blev det

    -Är ni lediga hela helgen?
    - ja

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    - ingen aning, har aldrig åkt båt i hela mitt liv.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    - inte mycket, ligger mest och glor, defragmenterar en trilskande dator

    -vad är det bästa med våren?
    - ljuset, värmen och solen

    -vad är det sämsta?
    - alla som ska tjata så in i helvete om att grilla

    -middag i kväll?
    - äter ingen middag på kvällen, den äts mitt på dagen typ. Pizzabitar blev det

    -Är ni lediga hela helgen?
    - ja

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    - ingen aning, har aldrig åkt båt i hela mitt liv.
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7
    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    Se nedan under Lever ni?-tråden, där jag skriver om första majfirandet, som väl kan beskrivas som tämligen avslaget. Den politiska situationen med en S+Mp-regering som (i princip) regerar med en borgerlig budget känns väl inte så kul.

    -vad är det bästa med våren?
    Alla nya växter som kommer upp - tycker jag är spännande

    -vad är det sämsta?
    All skit som kommer upp efter vintern, cigarettfimpar, metallburkar ... fast inte så farligt i år i Skåne eftersom det inte var mycket snö.
    Och så det jädra osande grilleriet

    -middag i kväll?
    Kronhjort med rotfrukter. Fruns specialare. Mitt bidrag är endast att krydda lite, körde med ramslök och lite flingsalt.

    -Är ni lediga hela helgen?
    Nej. Har varit och rensat ett avlopp. Fick ta av skithusstolen nu igen. Tre trosor med div. tillbehör. Nerblodade. - Det är inte mina, skrek hyresgästen. Och sen blir det en massa skittransporter imorgon och på söndag.

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    Pass
  14. 7
    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    Se nedan under Lever ni?-tråden, där jag skriver om första majfirandet, som väl kan beskrivas som tämligen avslaget. Den politiska situationen med en S+Mp-regering som (i princip) regerar med en borgerlig budget känns väl inte så kul.

    -vad är det bästa med våren?
    Alla nya växter som kommer upp - tycker jag är spännande

    -vad är det sämsta?
    All skit som kommer upp efter vintern, cigarettfimpar, metallburkar ... fast inte så farligt i år i Skåne eftersom det inte var mycket snö.
    Och så det jädra osande grilleriet

    -middag i kväll?
    Kronhjort med rotfrukter. Fruns specialare. Mitt bidrag är endast att krydda lite, körde med ramslök och lite flingsalt.

    -Är ni lediga hela helgen?
    Nej. Har varit och rensat ett avlopp. Fick ta av skithusstolen nu igen. Tre trosor med div. tillbehör. Nerblodade. - Det är inte mina, skrek hyresgästen. Och sen blir det en massa skittransporter imorgon och på söndag.

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    Pass
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    * Tidigare, när det var sol, gick jag en promenad och fikade i Slottsskogen. Nu, senare, har jag suttit vid datorn, betalat en räkning och skrivit rapporter till min förening. Om det håller upp tänkte jag därefter kasta sopor vid återvinningsstationen.

    -vad är det bästa med våren?
    * Det mesta. Solen, ljuset, blommorna, den tilltagande värmen (nåja), den kommande sommaren. You name it.

    -vad är det sämsta?
    * Att den passerar så snabbt. Pollen i luften. Att fästingarna vaknar. Och, kan jag hålla med lauritz och Sp om, det begynnande grillandet.

    -middag i kväll?
    * Äter middag på eftermiddagen. Det blev en fiskgryta idag.

    -Är ni lediga hela helgen?
    * Ja.

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    * Ingen aning. Känner bara till västkusten.
  16. 8
    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    * Tidigare, när det var sol, gick jag en promenad och fikade i Slottsskogen. Nu, senare, har jag suttit vid datorn, betalat en räkning och skrivit rapporter till min förening. Om det håller upp tänkte jag därefter kasta sopor vid återvinningsstationen.

    -vad är det bästa med våren?
    * Det mesta. Solen, ljuset, blommorna, den tilltagande värmen (nåja), den kommande sommaren. You name it.

    -vad är det sämsta?
    * Att den passerar så snabbt. Pollen i luften. Att fästingarna vaknar. Och, kan jag hålla med lauritz och Sp om, det begynnande grillandet.

    -middag i kväll?
    * Äter middag på eftermiddagen. Det blev en fiskgryta idag.

    -Är ni lediga hela helgen?
    * Ja.

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    * Ingen aning. Känner bara till västkusten.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Här på Tjörn skiner solen, vi har cyklat i det fina vädret.
    Ljuset är det bästa med våren.
    Det sämsta är trädpollen.
    Oxfile med rödvinssås.
    Ja ledig hela helgen.
    Har aldrig åkt till Åland eller Finland, bara till Danmark och Tyskland.
  18. 9
    Här på Tjörn skiner solen, vi har cyklat i det fina vädret.
    Ljuset är det bästa med våren.
    Det sämsta är trädpollen.
    Oxfile med rödvinssås.
    Ja ledig hela helgen.
    Har aldrig åkt till Åland eller Finland, bara till Danmark och Tyskland.
  19. Kerstimärta
    #10
    Här har det inte regnat, men varit mulet.

    Hmm, våren är ingen favvoårstid. Möjligen ljuset.

    Sämsta är väl alla jävla måsten som dyker upp. Ute vistelser osv.

    Idag åt vi entrecote, pommes, beasås. Coleslaw, sallad. Enkelt.

    Laediga, kryssning, har ingen aning.
  20. 10
    Här har det inte regnat, men varit mulet.

    Hmm, våren är ingen favvoårstid. Möjligen ljuset.

    Sämsta är väl alla jävla måsten som dyker upp. Ute vistelser osv.

    Idag åt vi entrecote, pommes, beasås. Coleslaw, sallad. Enkelt.

    Laediga, kryssning, har ingen aning.
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    Miko

    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    Jobbade.. Lärde kollegor hur de gör saker i nya lönerapporteringsprogrammet så jag kan godkänna det och de får rätt lön..

    -vad är det bästa med våren?
    Inte pollen.. Att det är L J U S T!

    -vad är det sämsta?
    Pollen..

    -middag i kväll?
    Hemgjord pizza..

    -Är ni lediga hela helgen?
    japp

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    Ska du av på Åland? Annars Amorella tur och retur till Åbo (också bara ett dygn).
    -
  22. 11
    Miko

    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    Jobbade.. Lärde kollegor hur de gör saker i nya lönerapporteringsprogrammet så jag kan godkänna det och de får rätt lön..

    -vad är det bästa med våren?
    Inte pollen.. Att det är L J U S T!

    -vad är det sämsta?
    Pollen..

    -middag i kväll?
    Hemgjord pizza..

    -Är ni lediga hela helgen?
    japp

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    Ska du av på Åland? Annars Amorella tur och retur till Åbo (också bara ett dygn).
    -
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    *Här i Roslagen har vädret varit fint, vi har varit ute hela dagen, jobbat i trädgården och lekt
    -vad är det bästa med våren?
    *Värmen, att det börjar växa, ljuset
    -vad är det sämsta?
    *Att den är så segstartad
    -middag i kväll?
    *Vit sparris och grillad entrecote
    -Är ni lediga hela helgen?
    *Fre-sönd
    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    *Vet tyvärr inte, har aldrig gjort det
  24. 12
    vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    *Här i Roslagen har vädret varit fint, vi har varit ute hela dagen, jobbat i trädgården och lekt
    -vad är det bästa med våren?
    *Värmen, att det börjar växa, ljuset
    -vad är det sämsta?
    *Att den är så segstartad
    -middag i kväll?
    *Vit sparris och grillad entrecote
    -Är ni lediga hela helgen?
    *Fre-sönd
    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    *Vet tyvärr inte, har aldrig gjort det
  25. Kerstimärta
    #13
    Men allvarligt. Kryssning.

    Med dina smågrabbar. Det är väl okej med vilken som!!

    Över dagen....
  26. 13
    Men allvarligt. Kryssning.

    Med dina smågrabbar. Det är väl okej med vilken som!!

    Över dagen....
  27. Kerstimärta
    #14
    Dygnskryssning osv däremot. Läs in dig där. Jäkligt coolt att köpa in sig på att få låna xboxspel, få juice, bullar, osv.
  28. 14
    Dygnskryssning osv däremot. Läs in dig där. Jäkligt coolt att köpa in sig på att få låna xboxspel, få juice, bullar, osv.
  29. Medlem sedan
    Oct 2014
    #15
    vill inte ha någon partykryssning, därav min fråga. Vill däremot sova på båten över natten, men mer familjevarianten.
  30. 15
    vill inte ha någon partykryssning, därav min fråga. Vill däremot sova på båten över natten, men mer familjevarianten.
  31. Medlem sedan
    Oct 2014
    #16
    Kul med alla svar, fastnade i en film med barnen. Nu är det kudden som ropar
  32. 16
    Kul med alla svar, fastnade i en film med barnen. Nu är det kudden som ropar
  33. Medlem sedan
    Aug 2010
    #17
    En väldans blandad dag!

    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    ** Jag har gjort lite småsaker som att handla, diska och sånt, med långa pauser emellan eftersom jag är sjuk. Mannen har både krattat, bytt däck och städat husvagnen och barnen har lekt med kompisar.

    -vad är det bästa med våren?
    ** Dofterna, det grönskande och alla förväntningar. Att höra vatten rinna ner i gatubrunnarna och se den första tussilagon typ.

    -vad är det sämsta?
    ** Inget. Förutom att Jämtland ligger ungefär sist med att få vår. Men då har vi vår fina vårvinter istället

    -middag i kväll?
    ** Det blev pannkaka efter mannens och barnens önskemål. Själv åt jag smörgåstårta från igår, bra mycket godare!

    -Är ni lediga hela helgen?
    **Japp

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    ** Har aldrig åkt med barn så jag har ingen aning. TÄnkte dock göra det i sommar så jag håller på att kolla runt jag med.
  34. 17
    En väldans blandad dag!

    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    ** Jag har gjort lite småsaker som att handla, diska och sånt, med långa pauser emellan eftersom jag är sjuk. Mannen har både krattat, bytt däck och städat husvagnen och barnen har lekt med kompisar.

    -vad är det bästa med våren?
    ** Dofterna, det grönskande och alla förväntningar. Att höra vatten rinna ner i gatubrunnarna och se den första tussilagon typ.

    -vad är det sämsta?
    ** Inget. Förutom att Jämtland ligger ungefär sist med att få vår. Men då har vi vår fina vårvinter istället

    -middag i kväll?
    ** Det blev pannkaka efter mannens och barnens önskemål. Själv åt jag smörgåstårta från igår, bra mycket godare!

    -Är ni lediga hela helgen?
    **Japp

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    ** Har aldrig åkt med barn så jag har ingen aning. TÄnkte dock göra det i sommar så jag håller på att kolla runt jag med.
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18
    Idag har jag gjort följande:
    Sovmorgon till halv nio
    Sytt en klänning att ha på bröllop om två veckor. Blev en gul lite luftig variant i viscose med spetstyg utanpå. Återstår bara att sy skärp.
    Cyklade till andra sidan stan och köpte två olika naturpass, cyklade hem med en daimstrut i handen. Fick ihop ungefär 10 000 steg på den cykelturen, vi stegräkningstävlar på jobbet, jag är "lite lätt" tävlingsmänniska.
    Sen trixade jag barn i säng och när de lagt sig åt jag min middag, mannagrynsgröt och jordgubbar. Nu tänkte jag se mord i paradiset på svtplay och sy det där skärpet.
  36. 18
    Idag har jag gjort följande:
    Sovmorgon till halv nio
    Sytt en klänning att ha på bröllop om två veckor. Blev en gul lite luftig variant i viscose med spetstyg utanpå. Återstår bara att sy skärp.
    Cyklade till andra sidan stan och köpte två olika naturpass, cyklade hem med en daimstrut i handen. Fick ihop ungefär 10 000 steg på den cykelturen, vi stegräkningstävlar på jobbet, jag är "lite lätt" tävlingsmänniska.
    Sen trixade jag barn i säng och när de lagt sig åt jag min middag, mannagrynsgröt och jordgubbar. Nu tänkte jag se mord i paradiset på svtplay och sy det där skärpet.
  37. Medlem sedan
    Dec 2005
    #19
    Glömde en hel del

    Vårens ljus är det bästa och pollen, damm och blåst det värsta.

    Ledig fre-sön, jobbade valborg

    Segelbåt är den bästa kryssningsbåten.
  38. 19
    Glömde en hel del

    Vårens ljus är det bästa och pollen, damm och blåst det värsta.

    Ledig fre-sön, jobbade valborg

    Segelbåt är den bästa kryssningsbåten.
  39. Medlem sedan
    Sep 2003
    #20
    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    Vi hade sol igår och var ute nästan hela dagen, först en timmes promenad med grannens hund (grannfrun har stukat foten och hennes man är bortrest så vi promenerar hund hela helgen ) och sedan hämtade jag hem 17-åring som firat Valborg på annan ort. Hon fick övningsköra hem och körde på motorväg för första gången! (Nej, hon hade inte druckit kvällen innan)
    På eftermiddagen cyklade vi till idrottsplatsen och tittade på div 1-fotboll och träffade en massa bekanta i publikvimlet. På kvällen bjöd vi in fotstukade grannfrun på grillat och rabarberpaj.

    -vad är det bästa med våren?
    Ljuset, grönskan och fågelsången.

    -vad är det sämsta?
    Att två av mina barn är helt utslagna av pollenallergi och allergimediciner. Minstingen konsumerar astmaspray i mängder och är helt stirrig och darrig.

    -middag i kväll?
    I går kväll blev det grillat och det blir det antagligen i kväll igen.

    -Är ni lediga hela helgen?
    Ja, min man har semester och jag är sjukskriven i väntan på operation i ena handen.

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    Inte en aning, det har jag aldrig provat.
  40. 20
    -vad gör ni i dag då denna regniga första maj?
    Vi hade sol igår och var ute nästan hela dagen, först en timmes promenad med grannens hund (grannfrun har stukat foten och hennes man är bortrest så vi promenerar hund hela helgen ) och sedan hämtade jag hem 17-åring som firat Valborg på annan ort. Hon fick övningsköra hem och körde på motorväg för första gången! (Nej, hon hade inte druckit kvällen innan)
    På eftermiddagen cyklade vi till idrottsplatsen och tittade på div 1-fotboll och träffade en massa bekanta i publikvimlet. På kvällen bjöd vi in fotstukade grannfrun på grillat och rabarberpaj.

    -vad är det bästa med våren?
    Ljuset, grönskan och fågelsången.

    -vad är det sämsta?
    Att två av mina barn är helt utslagna av pollenallergi och allergimediciner. Minstingen konsumerar astmaspray i mängder och är helt stirrig och darrig.

    -middag i kväll?
    I går kväll blev det grillat och det blir det antagligen i kväll igen.

    -Är ni lediga hela helgen?
    Ja, min man har semester och jag är sjukskriven i väntan på operation i ena handen.

    -Om man ska åka kryssningsbåt med barn, vilken båt är trevligast ( Till Åland ska tilläggas)
    Inte en aning, det har jag aldrig provat.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar