priser
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    priser

    Ska till Berlin i fyra dagar (tre nätter) med sonen. Tittade på vandrarhem. För oss båda i flerbäddsrum skulle det kosta drygt 2000 kr. Till det tillkommer frukost. Sonen var dock negativ till flerbäddsrum och deras enklaste enkelbäddsrum kostade 3100 kr. Jag tror att det även då tillkommer frukost. Det kändes lite dyrt även om det låg centralt, så jag tittade på hotell istället - hittade ett centralt hotell för 2800 kr för oss med fem stjärnor och då antar jag att frukost ingår. Känns knasigt att femstjärnigt blir billigare än vandrarhem hm...

    Bara en fundering från min sida. Vad funderar ni på?
    Ha det gott!
  2. 1
    priser Ska till Berlin i fyra dagar (tre nätter) med sonen. Tittade på vandrarhem. För oss båda i flerbäddsrum skulle det kosta drygt 2000 kr. Till det tillkommer frukost. Sonen var dock negativ till flerbäddsrum och deras enklaste enkelbäddsrum kostade 3100 kr. Jag tror att det även då tillkommer frukost. Det kändes lite dyrt även om det låg centralt, så jag tittade på hotell istället - hittade ett centralt hotell för 2800 kr för oss med fem stjärnor och då antar jag att frukost ingår. Känns knasigt att femstjärnigt blir billigare än vandrarhem hm...

    Bara en fundering från min sida. Vad funderar ni på?
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Hotell har ofta turist- och helgerbjudanden, som kan ligga ganska lågt. Det händer mer sällan när det gäller vandrarhem. Kolla dock det där med frukost. Det blir allt vanligare att den exkluderas från priset, just för att man skall kunna visa upp ett lågt pris. Vill man sedan köpa till frukost är den ofta sanslöst dyr.
  4. 2
    Hotell har ofta turist- och helgerbjudanden, som kan ligga ganska lågt. Det händer mer sällan när det gäller vandrarhem. Kolla dock det där med frukost. Det blir allt vanligare att den exkluderas från priset, just för att man skall kunna visa upp ett lågt pris. Vill man sedan köpa till frukost är den ofta sanslöst dyr.
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Är det så? Aha - verkar som jag reser för lite numera. Har aldrig varit med om att frukosten var exkluderad.

    Jag kollade och det stod inget. Får nog räkna med att den inte är inkluderad då.
    Ha det gott!
  6. 3
    Är det så? Aha - verkar som jag reser för lite numera. Har aldrig varit med om att frukosten var exkluderad.

    Jag kollade och det stod inget. Får nog räkna med att den inte är inkluderad då.
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Googlade på det och det verkar som du har rätt i att den är svindyr. Blir nog yougurt istället.
    Ha det gott!
  8. 4
    Googlade på det och det verkar som du har rätt i att den är svindyr. Blir nog yougurt istället.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Har du kollat på tex booking.com sär kan man hitta bra hotell till bra pris. Jag brukar ofta boka genom dem.

    Priser på hotell och vandrarhem kan verkligen variera så det är bra att söka runt lite.
  10. 5
    Har du kollat på tex booking.com sär kan man hitta bra hotell till bra pris. Jag brukar ofta boka genom dem.

    Priser på hotell och vandrarhem kan verkligen variera så det är bra att söka runt lite.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Ja, du kan nog i varje fall inte räkna med att den ÄR inkluderad.
  12. 6
    Ja, du kan nog i varje fall inte räkna med att den ÄR inkluderad.
  13. Pyssling
    #7
    I Västeuropa ingår så gott som alltid frukost i priset är min erfarenhet och då reser vi relativt ofta på weekendresor inom Europa. Ingår det inte så brukar det inte vara dyrt att köpa till frukost på hotellet men samtidigt har många europeiska storstäder gott om frukostställen med bra frukostar till rimliga priser så ibland blir det billigare att gå ut och äta frukost.
    Just i Berlin äter vi ofta frukost ute, det finns mängder med bra frukostställen där man kan äta senare frukost än vad hotellen har, bra för oss sjusovare
  14. 7
    I Västeuropa ingår så gott som alltid frukost i priset är min erfarenhet och då reser vi relativt ofta på weekendresor inom Europa. Ingår det inte så brukar det inte vara dyrt att köpa till frukost på hotellet men samtidigt har många europeiska storstäder gott om frukostställen med bra frukostar till rimliga priser så ibland blir det billigare att gå ut och äta frukost.
    Just i Berlin äter vi ofta frukost ute, det finns mängder med bra frukostställen där man kan äta senare frukost än vad hotellen har, bra för oss sjusovare
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Gå på kafe och är frukost istället.
  16. 8
    Gå på kafe och är frukost istället.
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    När ska ni åka?
  18. 9
    När ska ni åka?
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    Låter dyrt med det vandrarhemmet. Vi brukar hyra hotell via booking och liknande sidor. Sist hyrde vi tre nätter i centrala Paris och ett riktigt fint mysigt hotell för ett riktigt bra pris!
  20. 10
    Låter dyrt med det vandrarhemmet. Vi brukar hyra hotell via booking och liknande sidor. Sist hyrde vi tre nätter i centrala Paris och ett riktigt fint mysigt hotell för ett riktigt bra pris!
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    Vi bokade nyligen hotell i Hamburg och märkte att det var just så där. Vi bokade ändå, för priset var fantastiskt bra. Frukost får det bli på ett närliggande café istället.
  22. 11
    Vi bokade nyligen hotell i Hamburg och märkte att det var just så där. Vi bokade ändå, för priset var fantastiskt bra. Frukost får det bli på ett närliggande café istället.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Jaså jaha ja jag har..

    har inga erfarenheter av varken vandrarhem eller hotell, det är nog 25 år sen jag var på nåt sånt.

    Jag funderar på om jag ska öppna min nya whisky och provsmaka ikväll eller om jag ska avvakta till någon annan dag.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Jaså jaha ja jag har.. har inga erfarenheter av varken vandrarhem eller hotell, det är nog 25 år sen jag var på nåt sånt.

    Jag funderar på om jag ska öppna min nya whisky och provsmaka ikväll eller om jag ska avvakta till någon annan dag.
  25. Medlem sedan
    Jan 2009
    #13
    Vi åker i slutet av juni. Kanske är det därför hotellen är billigare.

    Whiskey låter gott men jag ska sova nu så för mig skulle nästa helg vara alternativet. Du bjuder va?
    Ha det gott!
  26. 13
    Vi åker i slutet av juni. Kanske är det därför hotellen är billigare.

    Whiskey låter gott men jag ska sova nu så för mig skulle nästa helg vara alternativet. Du bjuder va?
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14
    Klart jag bjuder, välkommen
  28. 14
    Klart jag bjuder, välkommen
  29. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #15

    Funderar på varför hotellet inte svarar

    Jag tog kontakt med ett hotell för en sommarsemester men de svarar inte på en förfrågan om rum. Hoppas att det bara beror på att de tar en välförtjänt semester i skarven mellan vinter- och sommarsäsongerna.

    Annars får jag leta efter något annat ställe.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  30. 15
    Funderar på varför hotellet inte svarar Jag tog kontakt med ett hotell för en sommarsemester men de svarar inte på en förfrågan om rum. Hoppas att det bara beror på att de tar en välförtjänt semester i skarven mellan vinter- och sommarsäsongerna.

    Annars får jag leta efter något annat ställe.
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Vi brukar köra sökningar på Trivago och utgå från vad vi hittar där. Ibland kan man söka vidare på ett hotellnamn och hitta billigare priser på hotellets egna hemsida.
  32. 16
    Vi brukar köra sökningar på Trivago och utgå från vad vi hittar där. Ibland kan man söka vidare på ett hotellnamn och hitta billigare priser på hotellets egna hemsida.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar