Äntligen fredagsenkät
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Äntligen fredagsenkät

    Kort vecka som åter blir helg. Sitter o väntar på skjuts hem från en annan stad. Sen kväll och jag är trött och har ont i huvudet *jippi*
    Men nu är det fredag och
    -I kväll äter vi ?
    -I helgen ska jag/ vi?
    -Film jag ska titta på?
    -Har ni badat än utomhus?
    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?


    -I kväll äter vi ?
    *Tacos, på barnens begäran.

    -I helgen ska jag/ vi?
    *Ska på tjejhelg med gamla vänner och sova borta. äta och dricka gott och skratta massor.

    -Film jag ska titta på?
    *Greys anatomy något avsnitt

    -Har ni badat än utomhus?
    *Nej men planerar att göra i morgon.'

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    *Nej, ska nästa helg.

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    *Nu har ju jag en toppenhelg framför mig, men drömmer och längtar tillbaka till Paris. Funderar på om jag inte måste boka en weekend dit i höst igen!
  2. 1
    Äntligen fredagsenkät Kort vecka som åter blir helg. Sitter o väntar på skjuts hem från en annan stad. Sen kväll och jag är trött och har ont i huvudet *jippi*
    Men nu är det fredag och
    -I kväll äter vi ?
    -I helgen ska jag/ vi?
    -Film jag ska titta på?
    -Har ni badat än utomhus?
    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?


    -I kväll äter vi ?
    *Tacos, på barnens begäran.

    -I helgen ska jag/ vi?
    *Ska på tjejhelg med gamla vänner och sova borta. äta och dricka gott och skratta massor.

    -Film jag ska titta på?
    *Greys anatomy något avsnitt

    -Har ni badat än utomhus?
    *Nej men planerar att göra i morgon.'

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    *Nej, ska nästa helg.

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    *Nu har ju jag en toppenhelg framför mig, men drömmer och längtar tillbaka till Paris. Funderar på om jag inte måste boka en weekend dit i höst igen!
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    -I kväll äter vi ?
    Jag ska laga Philly Cheese Steak Sandwich.

    -I helgen ska jag/ vi?
    Om det är fint väder ska jag greja ute i trädgården det jag orkar. Annars har jag inga som helst planer. Jo, kanske åker vi och hälsar på hos min mamma på söndag, på mors dag.

    -Film jag ska titta på?
    Vi fortsätter nog på Rederiet.

    -Har ni badat än utomhus?
    Inte jag, men sambon badade förra helgen, den galningen.

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    Ja, för länge sen. Men bara penséer och sånt, eller mest sånt i alla fall än så länge. Några lite mer "somriga" har jag börjat med.

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Jag är nog hemskt gärna hemma jag...
    Men om borta nånstans så - repris från förra helgen när jag och sambon var iväg till den lilla stugan på den pyttelilla ön i den lilla sjön i norra Värmland.
  4. 2
    -I kväll äter vi ?
    Jag ska laga Philly Cheese Steak Sandwich.

    -I helgen ska jag/ vi?
    Om det är fint väder ska jag greja ute i trädgården det jag orkar. Annars har jag inga som helst planer. Jo, kanske åker vi och hälsar på hos min mamma på söndag, på mors dag.

    -Film jag ska titta på?
    Vi fortsätter nog på Rederiet.

    -Har ni badat än utomhus?
    Inte jag, men sambon badade förra helgen, den galningen.

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    Ja, för länge sen. Men bara penséer och sånt, eller mest sånt i alla fall än så länge. Några lite mer "somriga" har jag börjat med.

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Jag är nog hemskt gärna hemma jag...
    Men om borta nånstans så - repris från förra helgen när jag och sambon var iväg till den lilla stugan på den pyttelilla ön i den lilla sjön i norra Värmland.
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    -I kväll äter vi ?
    Barnen får pasta och sås innan lilla skall iväg och spela match. Senare ikväll få de som vill hummer.

    -I helgen ska jag/ vi?
    Deadline för vårterminsbetyg är nästa helg, vi siktar på att få alla uppgifter klara senast denna helg så jag skall hjälpa min äldsta att färdigställa de sista inlämningsuppgifterna för terminen. Sista skolhelgen på ett tag hoppas jag.

    -Film jag ska titta på?
    Ingen planerad.

    -Har ni badat än utomhus?
    Nej.

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    Nej, i den här familjen har rätt mycket kommit av sig, vi har inte orkat tänka på det. Men planen är att fixa det i helgen.

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Jag vet faktiskt inte.
  6. 3
    -I kväll äter vi ?
    Barnen får pasta och sås innan lilla skall iväg och spela match. Senare ikväll få de som vill hummer.

    -I helgen ska jag/ vi?
    Deadline för vårterminsbetyg är nästa helg, vi siktar på att få alla uppgifter klara senast denna helg så jag skall hjälpa min äldsta att färdigställa de sista inlämningsuppgifterna för terminen. Sista skolhelgen på ett tag hoppas jag.

    -Film jag ska titta på?
    Ingen planerad.

    -Har ni badat än utomhus?
    Nej.

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    Nej, i den här familjen har rätt mycket kommit av sig, vi har inte orkat tänka på det. Men planen är att fixa det i helgen.

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Jag vet faktiskt inte.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    -I kväll äter vi ? Smågodis, salta pinnar, tapas(särbon jobbar natt och jag har ätit stor lunch, samt tårta till eftermiddagsfika på jobb + att jag åt en stor hämtkinamiddag igårkväll, så känner att jag kan hoppa middag idag)
    -I helgen ska jag/ vi? Ta det lugnt, strandpromenad, hundkalas
    -Film jag ska titta på? Ikväll såg jag att det går en film som verkar bra: "Ljuva morgondag" på tvåan.
    -Har ni badat än utomhus? Nej
    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än? Satt ut lavendel på balkongen, mina vildsmultron börjar blomma, olivträdet har överlevt vintern ute på balkongen, en citrus satte jag ut för någon månad sedan, bladpersilja som jag sått i år börjar titta upp i krukan ute.
    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då? Hade velat vara på Biyadhoo och snorkla bland det underbara undervattenslivet där i husrevet runt ön.
  8. 4
    -I kväll äter vi ? Smågodis, salta pinnar, tapas(särbon jobbar natt och jag har ätit stor lunch, samt tårta till eftermiddagsfika på jobb + att jag åt en stor hämtkinamiddag igårkväll, så känner att jag kan hoppa middag idag)
    -I helgen ska jag/ vi? Ta det lugnt, strandpromenad, hundkalas
    -Film jag ska titta på? Ikväll såg jag att det går en film som verkar bra: "Ljuva morgondag" på tvåan.
    -Har ni badat än utomhus? Nej
    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än? Satt ut lavendel på balkongen, mina vildsmultron börjar blomma, olivträdet har överlevt vintern ute på balkongen, en citrus satte jag ut för någon månad sedan, bladpersilja som jag sått i år börjar titta upp i krukan ute.
    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då? Hade velat vara på Biyadhoo och snorkla bland det underbara undervattenslivet där i husrevet runt ön.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Fredagssvar

    -I kväll äter vi ?Filefrossa
    -I helgen ska jag/ vi?Idag spökvandring med filefrossa sen blir det jobb i helgen
    -Film jag ska titta på?Vet ej
    -Har ni badat än utomhus?Nä...brrrr
    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?Jadå..samt odlat
    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Någon weekend...London eller Paris
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  10. 5
    Fredagssvar -I kväll äter vi ?Filefrossa
    -I helgen ska jag/ vi?Idag spökvandring med filefrossa sen blir det jobb i helgen
    -Film jag ska titta på?Vet ej
    -Har ni badat än utomhus?Nä...brrrr
    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?Jadå..samt odlat
    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Någon weekend...London eller Paris
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    -I kväll äter vi ?
    71:an Nikas kuliga kebab

    -I helgen ska jag/ vi?
    Ha fyra barn och en boxervovve på madrasser framför tv:n och fem vuxna som trängs i soffan och kommenterar musikfestivalen. Popcorn överallt.

    -Film jag ska titta på?
    Blir nog ingen, räcker med tv:n i morgon.

    -Har ni badat än utomhus?
    Burr näää

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    Här blommar det för fullt.

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Jag skulle vilja att den här rätt gräsliga nedtrappningen av morfinet var över, kryckorna slängda och att man lättvindigt kunde smyga ut en tidig lördagsmorgon och cykla. Eller springa. Men det kommer ju så jag sitter nöjd.
  12. 6
    -I kväll äter vi ?
    71:an Nikas kuliga kebab

    -I helgen ska jag/ vi?
    Ha fyra barn och en boxervovve på madrasser framför tv:n och fem vuxna som trängs i soffan och kommenterar musikfestivalen. Popcorn överallt.

    -Film jag ska titta på?
    Blir nog ingen, räcker med tv:n i morgon.

    -Har ni badat än utomhus?
    Burr näää

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    Här blommar det för fullt.

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Jag skulle vilja att den här rätt gräsliga nedtrappningen av morfinet var över, kryckorna slängda och att man lättvindigt kunde smyga ut en tidig lördagsmorgon och cykla. Eller springa. Men det kommer ju så jag sitter nöjd.
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7

    En fredag i Jämtland

    -I kväll äter vi ?
    ** Jag frågade vad mannen var sugen på och svaret var: "Nånting som passar bra ihop med sån dör god sallad som 9-åringen gör". Så det blev ris, en gryta på kryddkorv och fläskfilé (smaksatt med timjan, chili och citrus) och salladen till.

    -I helgen ska jag/ vi?
    ** Bara vara, tänkte jag skriva. Men vi har visst middagsgäster imorgon och en röjardag på byn på söndag.

    -Film jag ska titta på?
    ** Ingen, läser hellre böcker.

    -Har ni badat än utomhus?
    ** Verkligen inte. Fast förra året gick jag och barnens bonusmamma till bryggan och tvättade håret varje kväll. Innan det hade jag inte badat på säkert 10 år.

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    ** Nej, vi hade ju snö så sent som förra veckan. I år ligger vi efter med allt, även trädgårdslanden.
    Samma tid förra året hade vi fullt i växthuset och alt prunkade så fint.

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    ** Bara vara hemma och ta nån öl faktiskt. Har gjort en 103-timmarsvecka så jag är nöjd med allt vad folk och fä heter
  14. 7
    En fredag i Jämtland -I kväll äter vi ?
    ** Jag frågade vad mannen var sugen på och svaret var: "Nånting som passar bra ihop med sån dör god sallad som 9-åringen gör". Så det blev ris, en gryta på kryddkorv och fläskfilé (smaksatt med timjan, chili och citrus) och salladen till.

    -I helgen ska jag/ vi?
    ** Bara vara, tänkte jag skriva. Men vi har visst middagsgäster imorgon och en röjardag på byn på söndag.

    -Film jag ska titta på?
    ** Ingen, läser hellre böcker.

    -Har ni badat än utomhus?
    ** Verkligen inte. Fast förra året gick jag och barnens bonusmamma till bryggan och tvättade håret varje kväll. Innan det hade jag inte badat på säkert 10 år.

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    ** Nej, vi hade ju snö så sent som förra veckan. I år ligger vi efter med allt, även trädgårdslanden.
    Samma tid förra året hade vi fullt i växthuset och alt prunkade så fint.

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    ** Bara vara hemma och ta nån öl faktiskt. Har gjort en 103-timmarsvecka så jag är nöjd med allt vad folk och fä heter
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8
    -I kväll äter vi ?-
    - ja jag käkar godis, det får nog bli den enda maten

    -I helgen ska jag/ vi?
    - göra ingenting

    -Film jag ska titta på?
    - tittar knappt aldrig på film så jag vet inte vad jag ska svara

    -Har ni badat än utomhus?
    - aldrig i livet, det måste vara typ 25 grader i vattnet först

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    - blommor vad fn är det???

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    - tja en whiskyresa i skottland skulle inte sitta dumt
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    -I kväll äter vi ?-
    - ja jag käkar godis, det får nog bli den enda maten

    -I helgen ska jag/ vi?
    - göra ingenting

    -Film jag ska titta på?
    - tittar knappt aldrig på film så jag vet inte vad jag ska svara

    -Har ni badat än utomhus?
    - aldrig i livet, det måste vara typ 25 grader i vattnet först

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    - blommor vad fn är det???

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    - tja en whiskyresa i skottland skulle inte sitta dumt
  17. Gretah
    #9
    Ikväll äter vi: Jag och sonen är själva och jag mår inte bra, så vi åkte till lilla affären och handlade. Han köpte en Dr Oetker pizza Och jag en liten felix västerbottenostpaj.

    I helgen firar vi mitt syskon som fyller 40. Sambon har nyligen fått en propp i lungan så de kommer hem till våra föräldrar och vi har lite kalas där.

    En film min son tipsat om är Chappy. Tror den hette så. Inte riktigt min smak men ska ge den en chans. Nån gång.

    Badat utomhus??? Är du galen människa Här är svinkallt, har inte varit vårvärme alls än. Men bortsett från det så badade jag inte utomhus under förra sommaren heller trots hettan! Den här kroppen ska inte visas upp

    Har penséer på trappen och tagit fram min övervintrade dhalia.

    Då skulle jag åka till Räfsnäsgården och lyssna på Sven Zetterberg!
  18. 9
    Ikväll äter vi: Jag och sonen är själva och jag mår inte bra, så vi åkte till lilla affären och handlade. Han köpte en Dr Oetker pizza Och jag en liten felix västerbottenostpaj.

    I helgen firar vi mitt syskon som fyller 40. Sambon har nyligen fått en propp i lungan så de kommer hem till våra föräldrar och vi har lite kalas där.

    En film min son tipsat om är Chappy. Tror den hette så. Inte riktigt min smak men ska ge den en chans. Nån gång.

    Badat utomhus??? Är du galen människa Här är svinkallt, har inte varit vårvärme alls än. Men bortsett från det så badade jag inte utomhus under förra sommaren heller trots hettan! Den här kroppen ska inte visas upp

    Har penséer på trappen och tagit fram min övervintrade dhalia.

    Då skulle jag åka till Räfsnäsgården och lyssna på Sven Zetterberg!
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    -I kväll äter vi ? Hemgjord pizza
    -I helgen ska jag/ vi? Hälsa på en släkting, träna, se dotterns match i övrigt blir det nog en del fix här hemma och ta det lugnt i övrigt, har haft en hektisk vecka.
    -Film jag ska titta på? Ingen, kollar kanske på några inspelade avsnitt av en serie jag och dottern ser.
    -Har ni badat än utomhus? Nej, det är ju skitkallt ute 😮
    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än? Har 3 krukor fixade + en ampel men ska ha ett par tre till.
    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då? Åh då skulle jag kunna tänka mig att vara i New York.
  20. 10
    -I kväll äter vi ? Hemgjord pizza
    -I helgen ska jag/ vi? Hälsa på en släkting, träna, se dotterns match i övrigt blir det nog en del fix här hemma och ta det lugnt i övrigt, har haft en hektisk vecka.
    -Film jag ska titta på? Ingen, kollar kanske på några inspelade avsnitt av en serie jag och dottern ser.
    -Har ni badat än utomhus? Nej, det är ju skitkallt ute 😮
    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än? Har 3 krukor fixade + en ampel men ska ha ett par tre till.
    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då? Åh då skulle jag kunna tänka mig att vara i New York.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    gemensamt svar: ingen som badat men blommor har en del ute
    Och även om vi är nöjda kan de flesta av oss drömma om andra saker också. Tack o lov finns det ju ingen motsatts här !
    NU ska jag titta på TV !
  22. 11
    gemensamt svar: ingen som badat men blommor har en del ute
    Och även om vi är nöjda kan de flesta av oss drömma om andra saker också. Tack o lov finns det ju ingen motsatts här !
    NU ska jag titta på TV !
  23. Pyssling
    #12
    -I kväll äter vi ?

    Det blev stekta kryddkorvar av oilka slag med sallad till

    -I helgen ska jag/ vi?

    Hänga med barnbarnen mest, annars inget särskilt

    -Film jag ska titta på?

    Tittar typ aldrig på film

    -Har ni badat än utomhus?

    Nej inte i år och inte på hela förra året heller *badkruka*

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?

    Nej, jag brukar inte ha bommor utomhus

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?

    Just den här årstiden är det fantastiskt vackert här där vi bor, så jag är gärna hemma, men annars Österlen som är ännu mer fantastiskt!
  24. 12
    -I kväll äter vi ?

    Det blev stekta kryddkorvar av oilka slag med sallad till

    -I helgen ska jag/ vi?

    Hänga med barnbarnen mest, annars inget särskilt

    -Film jag ska titta på?

    Tittar typ aldrig på film

    -Har ni badat än utomhus?

    Nej inte i år och inte på hela förra året heller *badkruka*

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?

    Nej, jag brukar inte ha bommor utomhus

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?

    Just den här årstiden är det fantastiskt vackert här där vi bor, så jag är gärna hemma, men annars Österlen som är ännu mer fantastiskt!
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    -I kväll äter vi ?
    Vi har varit på restaurang, en fantastisk sådan. Nook, hette den.
    -I helgen ska jag/ vi?
    Typ hänga med barnen
    -Film jag ska titta på?
    Vet inte
    -Har ni badat än utomhus?
    Nej, kommer inte att göra det i Sverige heller
    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    Nope
    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Åka till Paris!
  26. 13
    -I kväll äter vi ?
    Vi har varit på restaurang, en fantastisk sådan. Nook, hette den.
    -I helgen ska jag/ vi?
    Typ hänga med barnen
    -Film jag ska titta på?
    Vet inte
    -Har ni badat än utomhus?
    Nej, kommer inte att göra det i Sverige heller
    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    Nope
    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Åka till Paris!
  27. Medlem sedan
    Apr 2006
    #14
    -I kväll äter vi ?
    Minikrysning med firman, så det blev oxfile
    -I helgen ska jag/ vi?
    Sjösätta båten, sen i övrigt blir det att fixa med trädgården, plantera i landet mm försöka få liv i squashen då regn och kyla verkar ha haft en negativ inverkan på dess fortlevnad.
    -Film jag ska titta på?
    Vet ej
    -Har ni badat än utomhus?
    nej
    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    Inget jag har påverkat själv, men det har kommit upp påskliljor och tulpaner på olika ställen i trädgården
    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Hmm.... till en person och ställe som jag aldrig mer kommer få uppleva eller vara med.
  28. 14
    -I kväll äter vi ?
    Minikrysning med firman, så det blev oxfile
    -I helgen ska jag/ vi?
    Sjösätta båten, sen i övrigt blir det att fixa med trädgården, plantera i landet mm försöka få liv i squashen då regn och kyla verkar ha haft en negativ inverkan på dess fortlevnad.
    -Film jag ska titta på?
    Vet ej
    -Har ni badat än utomhus?
    nej
    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    Inget jag har påverkat själv, men det har kommit upp påskliljor och tulpaner på olika ställen i trädgården
    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Hmm.... till en person och ställe som jag aldrig mer kommer få uppleva eller vara med.
  29. Medlem sedan
    Dec 2005
    #15
    Pizza har vi käkat, givetvis inte hemgjord eftersom vi var fredagsdöda och hade våran "vi hinner inte hämta barnen på fritids och förskola utan måste ringa in barnvakten" -fredag.

    I helgen ska vi inte göra något särskilt. Åttaåringen behöver påfyllnad i garderoben så det blir ett projekt. Jag ska jaga vandringsbrallor vilket verkar omöjligt om man är en storlek 34. Jag tänkte springa en sväng och styrketräna. Eller kanske lite hitta ut kontroller i stadsskogen... Många möjligheter . Sen vill jag nog sy lite och helst undvika ESC.

    Film? Nej då somnar jag bara

    Utomhus? Verkar jag galen?

    Nej inga krukor utomhus, men jag har odlat buskkrasse, citron, majs, paprika, sallad, persilja, gräslok, basilika och smultron inomhus.

    Drömma mig bort i helgen? Nej det verkar dumt, jag trivs väldigt bra med att vara hemma och pyssla lite. Fast det vore ju schysst om någon kom och storstädade lägenheten och lagade diskmaskinen, hallampan, ugnen och fixade en kökslampa. Föredrar att vara tillfreds med livet trots dessa trasiga grejer.
  30. 15
    Pizza har vi käkat, givetvis inte hemgjord eftersom vi var fredagsdöda och hade våran "vi hinner inte hämta barnen på fritids och förskola utan måste ringa in barnvakten" -fredag.

    I helgen ska vi inte göra något särskilt. Åttaåringen behöver påfyllnad i garderoben så det blir ett projekt. Jag ska jaga vandringsbrallor vilket verkar omöjligt om man är en storlek 34. Jag tänkte springa en sväng och styrketräna. Eller kanske lite hitta ut kontroller i stadsskogen... Många möjligheter . Sen vill jag nog sy lite och helst undvika ESC.

    Film? Nej då somnar jag bara

    Utomhus? Verkar jag galen?

    Nej inga krukor utomhus, men jag har odlat buskkrasse, citron, majs, paprika, sallad, persilja, gräslok, basilika och smultron inomhus.

    Drömma mig bort i helgen? Nej det verkar dumt, jag trivs väldigt bra med att vara hemma och pyssla lite. Fast det vore ju schysst om någon kom och storstädade lägenheten och lagade diskmaskinen, hallampan, ugnen och fixade en kökslampa. Föredrar att vara tillfreds med livet trots dessa trasiga grejer.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    -I kväll äter vi ?
    Barnen kom till mig efter skolan. Det blev falukorv och makaroner som jag vet att de gillar. jag har varit sjuk hela veckan och det var den maten jag orkade göra.

    -I helgen ska jag/ vi?
    Är jag piggare i morgon och vädret är skapligt ska vi till centrum där det är diverse roligheter för att det är Pride.

    -Film jag ska titta på?
    Ingen aning.

    -Har ni badat än utomhus?
    Nej det väntar jag med.

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    Nej

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Då skulle jag göra det som jag ska göra redan, umgås med mina barn.
  32. 16
    -I kväll äter vi ?
    Barnen kom till mig efter skolan. Det blev falukorv och makaroner som jag vet att de gillar. jag har varit sjuk hela veckan och det var den maten jag orkade göra.

    -I helgen ska jag/ vi?
    Är jag piggare i morgon och vädret är skapligt ska vi till centrum där det är diverse roligheter för att det är Pride.

    -Film jag ska titta på?
    Ingen aning.

    -Har ni badat än utomhus?
    Nej det väntar jag med.

    -Tagit fram blommor utomhus än ( krukor och sånt) än?
    Nej

    -Om ni fick drömma er bort i helgen och välja vad ni vill göra eller vara, vad skulle det bli då?
    Då skulle jag göra det som jag ska göra redan, umgås med mina barn.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar