Jag tycker det är intressant. ..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Jag tycker det är intressant. ..

    ...att de som mest klagar över brist på hyfs på nätet ofta är desamma som de som har svårast att inse sin egen brist på hyfs.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Jag tycker det är intressant. .. ...att de som mest klagar över brist på hyfs på nätet ofta är desamma som de som har svårast att inse sin egen brist på hyfs.
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Haha

    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Haha
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Mycket intressant faktiskt...Total brist på självinsikt!
  6. 3
    Mycket intressant faktiskt...Total brist på självinsikt!
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Ha ha ja men det är ju...

    bra att det kommer svart på vitt, fast vem är förvånad, störda brukar sällan inse det själva, hade en chef som var sådan en gång, asjobbigt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Ha ha ja men det är ju... bra att det kommer svart på vitt, fast vem är förvånad, störda brukar sällan inse det själva, hade en chef som var sådan en gång, asjobbigt.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Ligger nog i sakens natur

    Dvs att den som bär sig ohyfsat åt oftast inte inser det själv. Jag vill ju inte gärna tro att folk med flit är oförskämda, även om det nog existerar någon enstaka sådan också. Snarare handlar det nog om en oförmåga att inse hur man själv uppfattas av andra. En ledtråd kan ju iofs vara hur man blir bemött, om man gör folk upprörda utan att mena det är det nog läge att tänka efter litet.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Ligger nog i sakens natur Dvs att den som bär sig ohyfsat åt oftast inte inser det själv. Jag vill ju inte gärna tro att folk med flit är oförskämda, även om det nog existerar någon enstaka sådan också. Snarare handlar det nog om en oförmåga att inse hur man själv uppfattas av andra. En ledtråd kan ju iofs vara hur man blir bemött, om man gör folk upprörda utan att mena det är det nog läge att tänka efter litet.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Bemötandefrågor är i princip alltid ömsesidiga. Det handlar både om vad ena parten säger (och menar) och hur den andra parten reagerar på det. Reaktionerna kan bli totalt olika hos olika motparter. Något generellt "folk" finns inte.
  12. 6
    Bemötandefrågor är i princip alltid ömsesidiga. Det handlar både om vad ena parten säger (och menar) och hur den andra parten reagerar på det. Reaktionerna kan bli totalt olika hos olika motparter. Något generellt "folk" finns inte.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Jag är fascinerad över att folk både irl och på nätet har tid till och lägger tid och energi på att störa sig på andra.

    Själv använder jag erergin och tiden till att vara kreativ istället, ingen idé att störa sig över saker man inte kan påverka nämnbart. Fast visst blir jag irriterad ibland. Nyssens fick jag sätta mig på fingrarna för att inte kommentera en bild på en uppklädd stilig lågstadiegosse som kommenterats med att brudarna får passa sig eller nåt liknande. Jag ville innerligt slänga in ett "ja eller så får killarna passa sig" men insåg att det ibte skulle falla i god jord. Hade det varit en annan person hade jag kunnat göra det i skämtsam ton eftersom de själva skulle kunna lagt den kommentaren.
  14. 7
    Jag är fascinerad över att folk både irl och på nätet har tid till och lägger tid och energi på att störa sig på andra.

    Själv använder jag erergin och tiden till att vara kreativ istället, ingen idé att störa sig över saker man inte kan påverka nämnbart. Fast visst blir jag irriterad ibland. Nyssens fick jag sätta mig på fingrarna för att inte kommentera en bild på en uppklädd stilig lågstadiegosse som kommenterats med att brudarna får passa sig eller nåt liknande. Jag ville innerligt slänga in ett "ja eller så får killarna passa sig" men insåg att det ibte skulle falla i god jord. Hade det varit en annan person hade jag kunnat göra det i skämtsam ton eftersom de själva skulle kunna lagt den kommentaren.
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Livet är fullt av överläggningar med en själv, Lin-nea.
  16. 8
    Livet är fullt av överläggningar med en själv, Lin-nea.
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Jo jag vet, jag har överaktiv hjärna. Tror det är därför jag blev lite sjuk i hjärnan och även därför jag har extrem förbränning. Jag måste tänka på att sakta ned hjärnan ibland.
  18. 9
    Jo jag vet, jag har överaktiv hjärna. Tror det är därför jag blev lite sjuk i hjärnan och även därför jag har extrem förbränning. Jag måste tänka på att sakta ned hjärnan ibland.
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Absolut. Inte alltid helt lätt i det moderna samhället, dock.
  20. 10
    Absolut. Inte alltid helt lätt i det moderna samhället, dock.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar