Jaha, så vann då Mums-Mums Zelmerlöv...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Jaha, så vann då Mums-Mums Zelmerlöv...

    Det trodde jag kanske inte att han skulle göra, även om jag misstänkte att han skulle komma högt. Jag är dock mångdubbelt gladare för att Ryssland inte vann, än för att Sverige vann. Inte för att låten var så dålig (om än sämre än den svenska), utan för att för att jag förtvivlat ogärna ville se en triumf för Putin och ett propaganda-ESC i Moskva.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Jaha, så vann då Mums-Mums Zelmerlöv... Det trodde jag kanske inte att han skulle göra, även om jag misstänkte att han skulle komma högt. Jag är dock mångdubbelt gladare för att Ryssland inte vann, än för att Sverige vann. Inte för att låten var så dålig (om än sämre än den svenska), utan för att för att jag förtvivlat ogärna ville se en triumf för Putin och ett propaganda-ESC i Moskva.
  3. Kerstimärta
    #2
    Lyssnat nonstop på Måns låt i en timme typ, eller iaf sju gånger på raken....den är så jäkla bra.

    Orkar inte diskutera ryssland nu, men härhemma var just landet som sådant med i diskussionerna.....
  4. 2
    Lyssnat nonstop på Måns låt i en timme typ, eller iaf sju gånger på raken....den är så jäkla bra.

    Orkar inte diskutera ryssland nu, men härhemma var just landet som sådant med i diskussionerna.....
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Låten är ju tyvärr, till viss del, ett plagiat.

    https://www.youtube.com/watch?v=JnTvAaHtQRU
  6. 3
    Låten är ju tyvärr, till viss del, ett plagiat.

    https://www.youtube.com/watch?v=JnTvAaHtQRU
  7. Kerstimärta
    #4
    Meh, ser jag ut som en musiker? :P

    Kanske allt nuförtiden bygger på annat?
  8. 4
    Meh, ser jag ut som en musiker? :P

    Kanske allt nuförtiden bygger på annat?
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Ingen kan, i och för sig, undgå att ta intryck av det man får del av i omgivningen, men flera inslag i Måns låt är uppenbart kopierade.
  10. 5
    Ingen kan, i och för sig, undgå att ta intryck av det man får del av i omgivningen, men flera inslag i Måns låt är uppenbart kopierade.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    I denna fråga är vi helt överens Haqvin III. Dock undrar jag om inte Ryssland vunnit ifall de haft en demokratisk statschef.
  12. 6
    I denna fråga är vi helt överens Haqvin III. Dock undrar jag om inte Ryssland vunnit ifall de haft en demokratisk statschef.
  13. Gretah
    #7
    Gjorde han? HURRA!!!
    Jag trodde tex Australien skulle vinna, eller Österrike igen. Ryssland var helt ok och några fler ur första semin. Semi 2 var ju en balladsörja utan dess like och trista balladduetter.
  14. 7
    Gjorde han? HURRA!!!
    Jag trodde tex Australien skulle vinna, eller Österrike igen. Ryssland var helt ok och några fler ur första semin. Semi 2 var ju en balladsörja utan dess like och trista balladduetter.
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Roligt och låten är bra och absolut en värdig vinnare. Fast jag tror att jag tycker bättre om Rysslands bidrag. Har lyssnat för lite för att vara helt säker
  16. 8
    Roligt och låten är bra och absolut en värdig vinnare. Fast jag tror att jag tycker bättre om Rysslands bidrag. Har lyssnat för lite för att vara helt säker
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9
    Jag trodde att han hade stor chans, men var förstås inte helt säker på att han skulle vinna. I topp 3 iallafall var jag rätt säker på att han skulle hamna. Så kul att följa sista halvan av omröstningen igår! Jag såg bara Måns bidrag och sedan omröstningen, det andra var för segt för mig.
  18. 9
    Jag trodde att han hade stor chans, men var förstås inte helt säker på att han skulle vinna. I topp 3 iallafall var jag rätt säker på att han skulle hamna. Så kul att följa sista halvan av omröstningen igår! Jag såg bara Måns bidrag och sedan omröstningen, det andra var för segt för mig.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Måns var absolut bäst..

    Ryssland hade inte mycket att komma med (för övrig är Rysslands låt skriven av en svensk).
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Måns var absolut bäst.. Ryssland hade inte mycket att komma med (för övrig är Rysslands låt skriven av en svensk).
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Ähh inte då...

    att vi inspireras av andra och varandra är grunden till allting i världen. Så många låtar som görs och har gjorts världen över kan vi säkerligen hitta flera "snarlika" låtar.

    Hade den varit ett plagiat rakt över hade den ju förstås diskats.


    Låten är ju tyvärr, till viss del, ett plagiat.

    https://www.youtube.com/watch?v=JnTvAaHtQRU
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Ähh inte då... att vi inspireras av andra och varandra är grunden till allting i världen. Så många låtar som görs och har gjorts världen över kan vi säkerligen hitta flera "snarlika" låtar.

    Hade den varit ett plagiat rakt över hade den ju förstås diskats.


    Låten är ju tyvärr, till viss del, ett plagiat.

    https://www.youtube.com/watch?v=JnTvAaHtQRU
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Tja, en gubbe sitter på en bänk i mörkret och en streckgubbe med strut på huvudet och paraply i handen dyker upp.
  24. 12
    Tja, en gubbe sitter på en bänk i mörkret och en streckgubbe med strut på huvudet och paraply i handen dyker upp.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Som sagt...

    det görs så mycket världen över och med internets hjälp så inspireras vi av varandra. Ju mer som görs desto mer kommer vi få se anklagelser hitan och ditan i all evighet på att det är plagiat.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Som sagt... det görs så mycket världen över och med internets hjälp så inspireras vi av varandra. Ju mer som görs desto mer kommer vi få se anklagelser hitan och ditan i all evighet på att det är plagiat.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Många ballader och duetter ja. Varav den klart bästa kombinationen av dem båda enligt mig inte ens gick till final. Nämligen Tjeckiens. Och tvärtom mot dig tycker jag semi 2 totalt sett var av mycket bättre kvalitet, om än mer likriktad.

    Att Österrike hamnade på noll poäng förvånar mig jättemycket.
  28. 14
    Många ballader och duetter ja. Varav den klart bästa kombinationen av dem båda enligt mig inte ens gick till final. Nämligen Tjeckiens. Och tvärtom mot dig tycker jag semi 2 totalt sett var av mycket bättre kvalitet, om än mer likriktad.

    Att Österrike hamnade på noll poäng förvånar mig jättemycket.
  29. Gretah
    #15
    Ja det förvånade mej med, samtidigt som jag såg att Norges trista duett hamnade så högt som en åttondeplats!
    Gillade också tjeckiens bidrag, speciellt hans röst och sen tyckte jag att han och Måns var lite lika , men det var liksom schvung i deras duett
  30. 15
    Ja det förvånade mej med, samtidigt som jag såg att Norges trista duett hamnade så högt som en åttondeplats!
    Gillade också tjeckiens bidrag, speciellt hans röst och sen tyckte jag att han och Måns var lite lika , men det var liksom schvung i deras duett
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #16
    Jag tyckte låten var bra, en av de bästa. Att Ryssland inte vann beror nog på att det var många som inte ville ha finalen i Moskva inte för att låten var dålig (nu är jag inte så förtjust i ballader rent generellt). Jag trodde Italien var ett större hot.
    Måns framförde låten proffsigt och ursnygg koreografi.
  32. 16
    Jag tyckte låten var bra, en av de bästa. Att Ryssland inte vann beror nog på att det var många som inte ville ha finalen i Moskva inte för att låten var dålig (nu är jag inte så förtjust i ballader rent generellt). Jag trodde Italien var ett större hot.
    Måns framförde låten proffsigt och ursnygg koreografi.
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #17
    Han var ju storfavorit, både bland proffs och vanligt folk
  34. 17
    Han var ju storfavorit, både bland proffs och vanligt folk
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #18
    Österrike fick ju inte ett enda poäng
  36. 18
    Österrike fick ju inte ett enda poäng
  37. MuminMorran
    #19
    Tyckte Rysslands låt (med svenskar bakom) var bäst. Semelröven hade ju i för sig mer effektfullt framträdande. I övrigt en tam tillställning
  38. 19
    Tyckte Rysslands låt (med svenskar bakom) var bäst. Semelröven hade ju i för sig mer effektfullt framträdande. I övrigt en tam tillställning
  39. Gretah
    #20
    Nä jag såg det, det var lite taskigt tycker jag. Av så mycket som var dåligt så tyckte jag inte de hörde dit.
  40. 20
    Nä jag såg det, det var lite taskigt tycker jag. Av så mycket som var dåligt så tyckte jag inte de hörde dit.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar