Aktivitesregistrera a-kassa
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Aktivitesregistrera a-kassa

    Som man förväntas göra då man är arbetslös..
    Har ett par vänner som tycker att det är så jobbigt, stressande, förnedrande, kontrollerande

    Jag tycker bara är inte det det MINSTA motprestationen man kan begära?
    Hur skulle man hunnit jobba?


    Man ska visa att man gör ngt för att få jobb lika många gånger som det finns vardagar i en månad kan tex vara skriv CV , ansöka, gå på rekryteringsträff, söka annonserade jobb eller oannonserade
    Man kan söka te x 5 varje söndag och regga då , eller hur som helst inom en viss tid.
    Man kan sitta på en söderhavsö och göra det med.

    Jag tycker det skulle vara ännu hårdare.

    När jag var på AF sist för att lämna ett intyg , så sa han ”det är bra att du aktivitetsreggar” , det lät som att det inte var ett måste ändå… eller att alla inte gör det.

    Men NGT bör man väl göra för de där 680 om dagen , eller har jag helt fel??

    Sen att Akassan är låg , är en annan sak


    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  2. 1
    Aktivitesregistrera a-kassa Som man förväntas göra då man är arbetslös..
    Har ett par vänner som tycker att det är så jobbigt, stressande, förnedrande, kontrollerande

    Jag tycker bara är inte det det MINSTA motprestationen man kan begära?
    Hur skulle man hunnit jobba?


    Man ska visa att man gör ngt för att få jobb lika många gånger som det finns vardagar i en månad kan tex vara skriv CV , ansöka, gå på rekryteringsträff, söka annonserade jobb eller oannonserade
    Man kan söka te x 5 varje söndag och regga då , eller hur som helst inom en viss tid.
    Man kan sitta på en söderhavsö och göra det med.

    Jag tycker det skulle vara ännu hårdare.

    När jag var på AF sist för att lämna ett intyg , så sa han ”det är bra att du aktivitetsreggar” , det lät som att det inte var ett måste ändå… eller att alla inte gör det.

    Men NGT bör man väl göra för de där 680 om dagen , eller har jag helt fel??

    Sen att Akassan är låg , är en annan sak


  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Ja alltså, de behöver ju inte vara med i a-kassan eller söka a-kassa om de tycker det är förnedrande och jobbigt att kollas. Tycker det är helt ok krav, och som du säger kraven kunde vara större också.
  4. 2
    Ja alltså, de behöver ju inte vara med i a-kassan eller söka a-kassa om de tycker det är förnedrande och jobbigt att kollas. Tycker det är helt ok krav, och som du säger kraven kunde vara större också.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Man kan aktivitetsrapportera på flera sätt, vilket sannolikt var vad handläggaren syftade på. I övrigt är det ingen brist på kontroll, kan jag försäkra, och att söka en massa jobb som man ändå inte kan få väcker bara irritation hos arbetsgivarna.
  6. 3
    Man kan aktivitetsrapportera på flera sätt, vilket sannolikt var vad handläggaren syftade på. I övrigt är det ingen brist på kontroll, kan jag försäkra, och att söka en massa jobb som man ändå inte kan få väcker bara irritation hos arbetsgivarna.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Håller med
    Varför söka jobb e det står "krav" och man inte uppfyller det och vet att 150 söker
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  8. 4
    Håller med
    Varför söka jobb e det står "krav" och man inte uppfyller det och vet att 150 söker
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Inte haft a-kassa

    men väl varit inskriven hos AF.

    Och ja jag tycker att kraven ska vara hårda men att vissa t.ex. söka jobb som man ändå inte kan få är ju tramsiga...precis som vissa av deras kurser.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  10. 5
    Inte haft a-kassa men väl varit inskriven hos AF.

    Och ja jag tycker att kraven ska vara hårda men att vissa t.ex. söka jobb som man ändå inte kan få är ju tramsiga...precis som vissa av deras kurser.
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Jag förstår inte heller det gnället. Heltid är ju som regel 40 timmar per vecka, och att registrera det man gjort en gång per vecka eller så borde inte ta mer än max 1 timme. Det kanske är tråkigt?
  12. 6
    Jag förstår inte heller det gnället. Heltid är ju som regel 40 timmar per vecka, och att registrera det man gjort en gång per vecka eller så borde inte ta mer än max 1 timme. Det kanske är tråkigt?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar