Hur gamla är era barn som spelar cs.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2015
    #1

    Hur gamla är era barn som spelar cs.

    Hur gamla är era barn som spelar cs?
    Sonen är 13 och har nyss fått egen dator. Han vill spela cs då många av hans kompisar spelar.
    Hur gör ni med era tonåringar?
  2. 1
    Hur gamla är era barn som spelar cs. Hur gamla är era barn som spelar cs?
    Sonen är 13 och har nyss fått egen dator. Han vill spela cs då många av hans kompisar spelar.
    Hur gör ni med era tonåringar?
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    CS?
  4. 2
    CS?
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    counter strike (tror jag, har inte vidare koll)

    mina barn håller sig till Minecraft och annat mer oskyldigt
  6. 3
    counter strike (tror jag, har inte vidare koll)

    mina barn håller sig till Minecraft och annat mer oskyldigt
  7. Medlem sedan
    Jun 2015
    #4
    Dom har tidigare spelat typ minecraft och nu även LOL
    tror det heter league of Legends
    tycker det är svårt att förhålla sig till det då många jämnåriga får spela.
  8. 4
    Dom har tidigare spelat typ minecraft och nu även LOL
    tror det heter league of Legends
    tycker det är svårt att förhålla sig till det då många jämnåriga får spela.
  9. Medlem sedan
    Jun 2015
    #5
    Alltså svårt att förbjuda, därför undrade jag
  10. 5
    Alltså svårt att förbjuda, därför undrade jag
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Det förekommer (host host) visst CS spel här. Sonen född 2001.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  12. 6
    Det förekommer (host host) visst CS spel här. Sonen född 2001.
  13. Kerstimärta
    #7
    Runt tio var mina när de började spela såna spel.

    Finns inga problem att spela sånt om de är vanliga människor. Vilket alla barn är.

    Det viktiga är att man som förälder kan vara delaktig på ngt sätt. Guida dem och diskutera. För det värsta som finns är femtonåriga hormonstinna ungdomar (eller hormonstinna 30åringar utan gränser för all del) som inte kan behärska sig alls. Som skriker elakheter om andras mammor och om andras intelligens och förmågor.

    Bara man kan hantera dylika så är inte typ CS ngt problem.
  14. 7
    Runt tio var mina när de började spela såna spel.

    Finns inga problem att spela sånt om de är vanliga människor. Vilket alla barn är.

    Det viktiga är att man som förälder kan vara delaktig på ngt sätt. Guida dem och diskutera. För det värsta som finns är femtonåriga hormonstinna ungdomar (eller hormonstinna 30åringar utan gränser för all del) som inte kan behärska sig alls. Som skriker elakheter om andras mammor och om andras intelligens och förmågor.

    Bara man kan hantera dylika så är inte typ CS ngt problem.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Vi är ju inte riktigt i den sitsen. Men i nuläget skulle jag helt klart förbjuda. Barnen är 9 och 11.
  16. 8
    Vi är ju inte riktigt i den sitsen. Men i nuläget skulle jag helt klart förbjuda. Barnen är 9 och 11.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Jag känner igen namnet CS men kan inte säga vad spelet handlar om. Men jag reagerar på din tanke att det skulle vara svårt att förbjuda. Det är det väl inte alls? Man säger som föräldrar gemensamt nej och sen står man för det. Visst, ni kan inte helt styra vad barnet gör hos kompisar, men vad som görs hemma kan ni ju helt bestämma över.
  18. 9
    Jag känner igen namnet CS men kan inte säga vad spelet handlar om. Men jag reagerar på din tanke att det skulle vara svårt att förbjuda. Det är det väl inte alls? Man säger som föräldrar gemensamt nej och sen står man för det. Visst, ni kan inte helt styra vad barnet gör hos kompisar, men vad som görs hemma kan ni ju helt bestämma över.
  19. Kerstimärta
    #10
    Ja, lika dumt med förbud kring detta som med allt annat.

    Bättre diskutera och informera.

    Samma som med sex, sprit, whatever. Ett blank förbud utan diskussion ger inget. Så tycker jag, är väl bäst att tillägga.

    Sen är sprit en sak som jag aldrig kommer sanktionera öht. Men, det är en annan diskussion.
  20. 10
    Ja, lika dumt med förbud kring detta som med allt annat.

    Bättre diskutera och informera.

    Samma som med sex, sprit, whatever. Ett blank förbud utan diskussion ger inget. Så tycker jag, är väl bäst att tillägga.

    Sen är sprit en sak som jag aldrig kommer sanktionera öht. Men, det är en annan diskussion.
  21. Salander
    #11
    Yngste som spelar det är 14 år, har haft det ett tag. Han får spela alla spel han vill. De ringde dock från spelbutiken när han skulle köpa det för att kolla om det var okej för oss vuxna vilket jag vill ge dem en stor eloge för.
  22. 11
    Yngste som spelar det är 14 år, har haft det ett tag. Han får spela alla spel han vill. De ringde dock från spelbutiken när han skulle köpa det för att kolla om det var okej för oss vuxna vilket jag vill ge dem en stor eloge för.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Starkt! Det är nog inte alla spelbutiker som är så ansvarstagande.
  24. 12
    Starkt! Det är nog inte alla spelbutiker som är så ansvarstagande.
  25. Salander
    #13
    De är väldigt bra där och det har jag sagt till dem. Då sonen är frekvent kund så gick jag till sist dit och okejade att han får köpa vilka spel han vill så vi slapp pratas vid varje gång ungen fick månadspeng
  26. 13
    De är väldigt bra där och det har jag sagt till dem. Då sonen är frekvent kund så gick jag till sist dit och okejade att han får köpa vilka spel han vill så vi slapp pratas vid varje gång ungen fick månadspeng
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Våra har alltid...

    spelat oavsett ålder. Vi har aldrig brytt oss vare sig om ålder, spel eller surfande på internet.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Våra har alltid... spelat oavsett ålder. Vi har aldrig brytt oss vare sig om ålder, spel eller surfande på internet.
  29. Kerstimärta
    #15
    Vi har alltid följt med och köpt spel.

    Det har känts naturligt för oss. Så, ingen har ringt då.

    Men, bra de ringer!
  30. 15
    Vi har alltid följt med och köpt spel.

    Det har känts naturligt för oss. Så, ingen har ringt då.

    Men, bra de ringer!
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    LOL spelade dottern för några år sedan, då kan hon varit omkring 12. Hon fick ha FB från 10 år, och jag begränsar inte vilka ställen hon är inne på nu, Tumbler är tydlingen det bästa, om det nu stavas så.
    Vi pratatr om datorer lite ryck-vis, när ajg läser något intressant i tidningen,då måste jag genast fråga henne om hon känner igen det, har varit med om det, vet om kompisar har sett osv. Och så pratar vi runt om, om det som kommer upp. Könsroller, våld, tid att sitta framför datorn , vilka pokemon är gulligast, hur svårt och lätt det är att rits manga o anime osv,
    Hade hon fastnat och haft svårt att släppa det, så skulle jag varit mer restrektiv, antar jag. Men nu är det ju hon själv som tröttnade på LOL, och jag var värdelös på att hjälpa till (fattade aldrig vad det var jag skulle hjälpa till med, det var något med lag...)
    Så, jag har gått på känn, och begränsat rätt lite. Men krävt att hon går ut när det är ledigt och vacker väder, oavsett dator eller inte
  32. 16
    LOL spelade dottern för några år sedan, då kan hon varit omkring 12. Hon fick ha FB från 10 år, och jag begränsar inte vilka ställen hon är inne på nu, Tumbler är tydlingen det bästa, om det nu stavas så.
    Vi pratatr om datorer lite ryck-vis, när ajg läser något intressant i tidningen,då måste jag genast fråga henne om hon känner igen det, har varit med om det, vet om kompisar har sett osv. Och så pratar vi runt om, om det som kommer upp. Könsroller, våld, tid att sitta framför datorn , vilka pokemon är gulligast, hur svårt och lätt det är att rits manga o anime osv,
    Hade hon fastnat och haft svårt att släppa det, så skulle jag varit mer restrektiv, antar jag. Men nu är det ju hon själv som tröttnade på LOL, och jag var värdelös på att hjälpa till (fattade aldrig vad det var jag skulle hjälpa till med, det var något med lag...)
    Så, jag har gått på känn, och begränsat rätt lite. Men krävt att hon går ut när det är ledigt och vacker väder, oavsett dator eller inte
  33. Medlem sedan
    Nov 2003
    #17
    Femtonåringen spelar det och trettonåringen har spelat det någon gång. De får alltså. Det enda spel jag inte vill att de köper är GTA för jag tycker själv att det är vidrigt. Jag är inte särskilt konsekvent.
  34. 17
    Femtonåringen spelar det och trettonåringen har spelat det någon gång. De får alltså. Det enda spel jag inte vill att de köper är GTA för jag tycker själv att det är vidrigt. Jag är inte särskilt konsekvent.
  35. Kerstimärta
    #18
    Haha, det där är en kul grej.

    Man måste vara ute när solen lyser och man är ledig? varför? Det blir ju ett straff då? Om man hellre vill spela?

    Är det inte bättre att fixa ngt kul ute. Så det blir mysigare ute än vid datorn?
  36. 18
    Haha, det där är en kul grej.

    Man måste vara ute när solen lyser och man är ledig? varför? Det blir ju ett straff då? Om man hellre vill spela?

    Är det inte bättre att fixa ngt kul ute. Så det blir mysigare ute än vid datorn?
  37. Kerstimärta
    #19
    GTA har massor med vidriga detaljer.

    Men spelar man det med barnen så vill de inte göra dem.

    Samt att har man deras datorer så man går förbi hela tiden så tänker de sig för innan de mördar horor osv.

    GTA har en massa kul grejor också.
  38. 19
    GTA har massor med vidriga detaljer.

    Men spelar man det med barnen så vill de inte göra dem.

    Samt att har man deras datorer så man går förbi hela tiden så tänker de sig för innan de mördar horor osv.

    GTA har en massa kul grejor också.
  39. Medlem sedan
    Nov 2003
    #20
    Jag spelar inte den där typen av spel med mina barn - varken jag eller de uppskattar det!
  40. 20
    Jag spelar inte den där typen av spel med mina barn - varken jag eller de uppskattar det!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar