om man kommer ut på landet
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    om man kommer ut på landet

    För att klippa gräset och så visar det sig att grannen har fest. Vad gör man? Kanske dum plan att klippa gräs på lördag eftermiddag, men är det bättre på söndag morgon? På måndag jobbar jag...
    Ha det gott!
  2. 1
    om man kommer ut på landet För att klippa gräset och så visar det sig att grannen har fest. Vad gör man? Kanske dum plan att klippa gräs på lördag eftermiddag, men är det bättre på söndag morgon? På måndag jobbar jag...
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Söndag mitt på dagen, kanske?
  4. 2
    Söndag mitt på dagen, kanske?
  5. Kerstimärta
    #3

    om man kommer ut på landet

    Gör det ngt om man klipper gräset? De sover väl inte på festen?

    Eller tänker du på evt allergiker?
  6. 3
    om man kommer ut på landet Gör det ngt om man klipper gräset? De sover väl inte på festen?

    Eller tänker du på evt allergiker?
  7. Gretah
    #4
    Klipp gräset! Hellre eftermiddag än söndag morgon/tidig förmiddag.
  8. 4
    Klipp gräset! Hellre eftermiddag än söndag morgon/tidig förmiddag.
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Har latat mig och solat samt tagit lite ogräs - nu ger jag mig på gräsmattan. De får stå ut någon timme nu efter att jag hört på dem i ca fyra timmar... ;-)
    Ha det gott!
  10. 5
    Har latat mig och solat samt tagit lite ogräs - nu ger jag mig på gräsmattan. De får stå ut någon timme nu efter att jag hört på dem i ca fyra timmar... ;-)
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    De lär troligen inte ens höra dig vid det här laget ändå
  12. 6
    De lär troligen inte ens höra dig vid det här laget ändå
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Midsommarafton får man inte klippa gräset. annars är alla dagar tillåtna, om än inte för sent på natten eller i ottan.

    Men om grannen kommer över och ber snällt, så skulle jag skjuta på det. Men man klipper ju inte gräset för att det är så himla skojj, utan för att det behövs göras. Och jobbar man i veckorna, så är det helgen osm gäller.
  14. 7
    Midsommarafton får man inte klippa gräset. annars är alla dagar tillåtna, om än inte för sent på natten eller i ottan.

    Men om grannen kommer över och ber snällt, så skulle jag skjuta på det. Men man klipper ju inte gräset för att det är så himla skojj, utan för att det behövs göras. Och jobbar man i veckorna, så är det helgen osm gäller.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Söndag fm? Jag försöker också undvika störande ljud om jag vet att grannen har fest.
  16. 8
    Söndag fm? Jag försöker också undvika störande ljud om jag vet att grannen har fest.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Nu är det ju för sent. Men är det en okej granne hade jag nog frågat helt enkelt vilket de föredrog, om nu båda alternativen funkat för mig.
  18. 9
    Nu är det ju för sent. Men är det en okej granne hade jag nog frågat helt enkelt vilket de föredrog, om nu båda alternativen funkat för mig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar