Nej, somliga glömmer aldrig.....
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Nej, somliga glömmer aldrig.....

    ...om det så går decennier.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Nej, somliga glömmer aldrig..... ...om det så går decennier.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Sån är jag! Glömmer aldrig en oförrätt om jag ej får en ursäkt. Man kan inte bete sig hur som helst utan repressalier.
  4. 2
    Sån är jag! Glömmer aldrig en oförrätt om jag ej får en ursäkt. Man kan inte bete sig hur som helst utan repressalier.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Ett rätt kvinnligt fenomen, över huvud taget, är min erfarenhet. Sedan är det kanske inte heller självklart enbart den ena som har gjort fel och den andra som skall ha en ursäkt. Det är sällan renodlat ens fel när två träter.
  6. 3
    Ett rätt kvinnligt fenomen, över huvud taget, är min erfarenhet. Sedan är det kanske inte heller självklart enbart den ena som har gjort fel och den andra som skall ha en ursäkt. Det är sällan renodlat ens fel när två träter.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Ingen aning men jag går bara igång när det är befogat. Ytterst sällsynt som tur är
  8. 4
    Ingen aning men jag går bara igång när det är befogat. Ytterst sällsynt som tur är
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Vet inte vad du tänker på just nu i detta inlägg.
    Men jag tänker att det finns en del saker och en del personer som jag har väldigt svårt att förlåta. Det finns t.ex en läkare inom barnpsykiatrin som jag möjligen kan ta i hand och hälsa artigt på om vi skulle ses på nån tillställning men där går min gräns. Skulle jag behöva prata mer än så med den läkaren så skulle jag förmodligfen verbalt bita av dennes huvud.

    Men om det t.ex finns en person på aff som jag tycker har bemött mig illa så försöker jag ge personen en ny chans om tillfälle ges. Men inte hur många gånger som helst.
  10. 5
    Vet inte vad du tänker på just nu i detta inlägg.
    Men jag tänker att det finns en del saker och en del personer som jag har väldigt svårt att förlåta. Det finns t.ex en läkare inom barnpsykiatrin som jag möjligen kan ta i hand och hälsa artigt på om vi skulle ses på nån tillställning men där går min gräns. Skulle jag behöva prata mer än så med den läkaren så skulle jag förmodligfen verbalt bita av dennes huvud.

    Men om det t.ex finns en person på aff som jag tycker har bemött mig illa så försöker jag ge personen en ny chans om tillfälle ges. Men inte hur många gånger som helst.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Jag tänker väl litegrann på Aff...

    Det är väldigt få psykiatriker jag står ut att ha med att göra, över huvud taget. En fullkomligt onödig yrkeskår, befolkad av en sällsam ansamling halvfascistoida idioter.
  12. 6
    Jag tänker väl litegrann på Aff...

    Det är väldigt få psykiatriker jag står ut att ha med att göra, över huvud taget. En fullkomligt onödig yrkeskår, befolkad av en sällsam ansamling halvfascistoida idioter.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Vår dotters barnpsykiater som hon fick efter puckot var superbra. Lyssnade på oss och lyssnade på dottern, var ödmjuk och kunnig. Det var en sorg när dottern var tvungen att flyttas över till vuxenpsykiatrin.
  14. 7
    Vår dotters barnpsykiater som hon fick efter puckot var superbra. Lyssnade på oss och lyssnade på dottern, var ödmjuk och kunnig. Det var en sorg när dottern var tvungen att flyttas över till vuxenpsykiatrin.
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    "Befogat" är ju också en subjektiv bedömning.
  16. 8
    "Befogat" är ju också en subjektiv bedömning.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Synd, förstås. Sådana rara guldkorn hittar man sällan i psykiatrin.
  18. 9
    Synd, förstås. Sådana rara guldkorn hittar man sällan i psykiatrin.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Ja så kanske det är, vi har inte så jättestor erfarenhet. Vår dotter fick ha denna stjärna från åldern 10-11 nånting till drygt 18.
  20. 10
    Ja så kanske det är, vi har inte så jättestor erfarenhet. Vår dotter fick ha denna stjärna från åldern 10-11 nånting till drygt 18.
  21. Kerstimärta
    #11
    Det finns de som aldrig glömmer trots de fått en massa förlåt.

    Samt att de tror allt knepigt som sagts är gjort av en person. Typ....
  22. 11
    Det finns de som aldrig glömmer trots de fått en massa förlåt.

    Samt att de tror allt knepigt som sagts är gjort av en person. Typ....
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar