vill ha en dotter
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2014
    #1

    vill ha en dotter

    ag kommer kanske få många arga kommentarer . Men har en son som betyder allt för mig och nu vill vi ha en dotter . Skulle så klart inte älska sonen mindre om det visar sig vara det .

    Är ju redan gravid . Det jag gjorde var :

    Åt tranbär

    Tvättade med Rufus intimtvätt som ska sänka ph värde

    Sex ofta

    Ej kaffe 4h innan

    Mannen: duschade varmt och drack tranbär

    Ej orgasm

    Missionären

    Någon som har provat liknande . Vad blev det ?

    Mvh
  2. 1
    vill ha en dotter ag kommer kanske få många arga kommentarer . Men har en son som betyder allt för mig och nu vill vi ha en dotter . Skulle så klart inte älska sonen mindre om det visar sig vara det .

    Är ju redan gravid . Det jag gjorde var :

    Åt tranbär

    Tvättade med Rufus intimtvätt som ska sänka ph värde

    Sex ofta

    Ej kaffe 4h innan

    Mannen: duschade varmt och drack tranbär

    Ej orgasm

    Missionären

    Någon som har provat liknande . Vad blev det ?

    Mvh
  3. Gretah
    #2
    Finns det bevis för att såna där metoder verkligen fungerar?
    Det är inget fult med att önska sej ett visst kön, bara man är sund nog att inse att det allra viktigaste är att bebisen är frisk och att allt går bra.
  4. 2
    Finns det bevis för att såna där metoder verkligen fungerar?
    Det är inget fult med att önska sej ett visst kön, bara man är sund nog att inse att det allra viktigaste är att bebisen är frisk och att allt går bra.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Förlåt men min första undran är om du är seriös? Jag har mycket svårt att tro att man kan påverka vad det blir för kön.

    Men som svar då: Nä vi har inte provat nåt sånt där, vi har levt vårt liv som vanligt och haft sex som vanligt och så har jag blivit gravid. Vi har tre barn, 2 flickor och 1 pojke.

    Och som svar på din fråga om symtom: Nej jag hade inga symtom som kunde tala ifall det var en pojke eller flicka. Många sa att barnets hjärtfrekvens kan visa vad det är för kön, att pojkar ofta ligger mellan 120 och 140 och flickor mellan 140 och 160 men inte ens det stämde mer än på första barnet.

    Jag tror helt enkelt att det där blir som det blir och man får så klart önska vad man vill ha för kön på barnet, men får nog vacker nöja sig med det som blir.
  6. 3
    Förlåt men min första undran är om du är seriös? Jag har mycket svårt att tro att man kan påverka vad det blir för kön.

    Men som svar då: Nä vi har inte provat nåt sånt där, vi har levt vårt liv som vanligt och haft sex som vanligt och så har jag blivit gravid. Vi har tre barn, 2 flickor och 1 pojke.

    Och som svar på din fråga om symtom: Nej jag hade inga symtom som kunde tala ifall det var en pojke eller flicka. Många sa att barnets hjärtfrekvens kan visa vad det är för kön, att pojkar ofta ligger mellan 120 och 140 och flickor mellan 140 och 160 men inte ens det stämde mer än på första barnet.

    Jag tror helt enkelt att det där blir som det blir och man får så klart önska vad man vill ha för kön på barnet, men får nog vacker nöja sig med det som blir.
  7. Medlem sedan
    Mar 2014
    #4
    ja jag är seriös, och det finns vetenskapliga bevis för det också hur man kan påverka genom miljön osv.
    Så klart jag skulle vara lika glad för en kille men man kan ju alltid försöka höja oddsen lite =)
  8. 4
    ja jag är seriös, och det finns vetenskapliga bevis för det också hur man kan påverka genom miljön osv.
    Så klart jag skulle vara lika glad för en kille men man kan ju alltid försöka höja oddsen lite =)
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Ok jag antar då att den sura miljön i underlivet (som du försöker nå med tranbär och intimtvätt) skulle göra att flickspermier överlever bättre än pojkspermier?
    Men intimtvätt? Menar du att tvättade inne i slidan då? För det sura på blygdläpparna kan ju knappast påverka spermierna. Och tvätta inne i slidan kan ju aldrig vara bra?

    Men nej jag skulle faktiskt inte orka bry mig om såna saker för att påverka vilket kön man ska få på bebisen. Vi är mer av den inställningen att det blir som det blir
  10. 5
    Ok jag antar då att den sura miljön i underlivet (som du försöker nå med tranbär och intimtvätt) skulle göra att flickspermier överlever bättre än pojkspermier?
    Men intimtvätt? Menar du att tvättade inne i slidan då? För det sura på blygdläpparna kan ju knappast påverka spermierna. Och tvätta inne i slidan kan ju aldrig vara bra?

    Men nej jag skulle faktiskt inte orka bry mig om såna saker för att påverka vilket kön man ska få på bebisen. Vi är mer av den inställningen att det blir som det blir
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Det är väl en motsägelse i sak, att samtidigt som man säger att man vill ha det ena könet säga att skulle bli lika glad för det andra.
  12. 6
    Det är väl en motsägelse i sak, att samtidigt som man säger att man vill ha det ena könet säga att skulle bli lika glad för det andra.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Det viktigaste för mig var inte att barnet var friskt. Det var att det ö h t var ett levande barn...
  14. 7
    Det viktigaste för mig var inte att barnet var friskt. Det var att det ö h t var ett levande barn...
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Min omedelbara reaktion på din beskrivning är att ni inte kan ha mycket kvar av lusten och spontaniteten i sexlivet.
  16. 8
    Min omedelbara reaktion på din beskrivning är att ni inte kan ha mycket kvar av lusten och spontaniteten i sexlivet.
  17. Medlem sedan
    Mar 2014
    #9
    haha . önska kan man göra och om man då vill öka chansen liten för en dotter så varför inte ?

    ja med tranbär bl.a
    det fins vetenskapligt bevisat.
  18. 9
    haha . önska kan man göra och om man då vill öka chansen liten för en dotter så varför inte ?

    ja med tranbär bl.a
    det fins vetenskapligt bevisat.
  19. Medlem sedan
    Mar 2014
    #10
    Citat Ursprungligen postat av S-JJ Visa inlägg
    Det är väl en motsägelse i sak, att samtidigt som man säger att man vill ha det ena könet säga att skulle bli lika glad för det andra.

    jag skulle bli lika glad för en pojke men det skadar aldig att öka chansen lite.
  20. 10
    Citat Ursprungligen postat av S-JJ Visa inlägg
    Det är väl en motsägelse i sak, att samtidigt som man säger att man vill ha det ena könet säga att skulle bli lika glad för det andra.

    jag skulle bli lika glad för en pojke men det skadar aldig att öka chansen lite.
  21. Medlem sedan
    Mar 2014
    #11
    Citat Ursprungligen postat av Haqvin III Visa inlägg
    Min omedelbara reaktion på din beskrivning är att ni inte kan ha mycket kvar av lusten och spontaniteten i sexlivet.

    varför ens kommentera ?
  22. 11
    Citat Ursprungligen postat av Haqvin III Visa inlägg
    Min omedelbara reaktion på din beskrivning är att ni inte kan ha mycket kvar av lusten och spontaniteten i sexlivet.

    varför ens kommentera ?
  23. Medlem sedan
    Mar 2014
    #12
    Gå in på ingender.com och läs mer får du se [

    QUOTE=Valerina;11618862]Ok jag antar då att den sura miljön i underlivet (som du försöker nå med tranbär och intimtvätt) skulle göra att flickspermier överlever bättre än pojkspermier?
    Men intimtvätt? Menar du att tvättade inne i slidan då? För det sura på blygdläpparna kan ju knappast påverka spermierna. Och tvätta inne i slidan kan ju aldrig vara bra?

    Men nej jag skulle faktiskt inte orka bry mig om såna saker för att påverka vilket kön man ska få på bebisen. Vi är mer av den inställningen att det blir som det blir [/QUOTE]
  24. 12
    Gå in på ingender.com och läs mer får du se [

    QUOTE=Valerina;11618862]Ok jag antar då att den sura miljön i underlivet (som du försöker nå med tranbär och intimtvätt) skulle göra att flickspermier överlever bättre än pojkspermier?
    Men intimtvätt? Menar du att tvättade inne i slidan då? För det sura på blygdläpparna kan ju knappast påverka spermierna. Och tvätta inne i slidan kan ju aldrig vara bra?

    Men nej jag skulle faktiskt inte orka bry mig om såna saker för att påverka vilket kön man ska få på bebisen. Vi är mer av den inställningen att det blir som det blir [/QUOTE]
  25. Gretah
    #13
    Helt sant! Det är verkligen det viktigaste!
  26. 13
    Helt sant! Det är verkligen det viktigaste!
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Nej jag ska inte ha fler barn och skulle jag det så skulle jag inte bry om metoder för att få ett visst kön. Det skulle jag aldrig orka hålla på med
  28. 14
    Nej jag ska inte ha fler barn och skulle jag det så skulle jag inte bry om metoder för att få ett visst kön. Det skulle jag aldrig orka hålla på med
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Om man skulle bli lika glad för båda rimmar det sagt illa med att vilja ha det ena till sådan grad att man vidtar en hel radda åtgärder för att få det.

    En del går ännu längre, minns t ex en som skrev dagbok under tillverknings- och väntetiden med starka förhoppningar om ett visst kön... och tanken var att barnet skulle få den dagboken sedan. Ibland har folk otur när de tänker.
  30. 15
    Om man skulle bli lika glad för båda rimmar det sagt illa med att vilja ha det ena till sådan grad att man vidtar en hel radda åtgärder för att få det.

    En del går ännu längre, minns t ex en som skrev dagbok under tillverknings- och väntetiden med starka förhoppningar om ett visst kön... och tanken var att barnet skulle få den dagboken sedan. Ibland har folk otur när de tänker.
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Varför skriva inlägget i ett öppet forum?
  32. 16
    Varför skriva inlägget i ett öppet forum?
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Det vill jag gärna läsa om. Var hittar jag det?
  34. 17
    Det vill jag gärna läsa om. Var hittar jag det?
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18
    Låter mest som fejk!
  36. 18
    Låter mest som fejk!
  37. Medlem sedan
    Mar 2014
    #19
    Citat Ursprungligen postat av Malinau Visa inlägg
    Det vill jag gärna läsa om. Var hittar jag det?

    www.ingender.com sen shettlers metoden
  38. 19
    Citat Ursprungligen postat av Malinau Visa inlägg
    Det vill jag gärna läsa om. Var hittar jag det?

    www.ingender.com sen shettlers metoden
  39. MyFirefly
    #20
    Större risk/chans för pojkar precis vid ägglossningen och större risk/chans för flickor före ägglossningen och sedan inget.
  40. 20
    Större risk/chans för pojkar precis vid ägglossningen och större risk/chans för flickor före ägglossningen och sedan inget.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar