Nu är vi på plats på ny
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Nu är vi på plats på ny

    adress och kan konstatera att trots att vi rensat ut och sålt och skänkt bort möbler så är 90 kvm mindre boyta verkligen kännbart. Största bekymmer är att köket är så himla litet och opraktiskt. Vi som brukar vara värdar för alla stora släktbegivenheter kommer inte att ha plats för varken porslin eller sittplatser till alla. Dags att ge vidare stafettpinnen till nästa när det gäller det.
    Lyxproblem hur som helst.
    Nu gäller det att få upp lite lampor så vi inte snubblar över kartongerna i natt. Så vad gör ni ?
  2. 1
    Nu är vi på plats på ny adress och kan konstatera att trots att vi rensat ut och sålt och skänkt bort möbler så är 90 kvm mindre boyta verkligen kännbart. Största bekymmer är att köket är så himla litet och opraktiskt. Vi som brukar vara värdar för alla stora släktbegivenheter kommer inte att ha plats för varken porslin eller sittplatser till alla. Dags att ge vidare stafettpinnen till nästa när det gäller det.
    Lyxproblem hur som helst.
    Nu gäller det att få upp lite lampor så vi inte snubblar över kartongerna i natt. Så vad gör ni ?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Ja, det förstår jag att det känns! Flytta till större är ju en sak, men mindre.....

    Jag sitter hemma i soffan efter en bra dag. Sov några timmar efter nattjobb, sen har jag och dottern spenderat hela eftermiddagen och kvällen med min karl och hans äldsta unge. Dottern min stannade kvar där när jag åkte hem, för styvdottern och hennes farföräldrar ska åka till västkusten i morgon och då ska dottern följa med. Själv är jag alldeles ledig i morgon o vet inte riktigt vad jag ska göra. Blir väl till att njuta av lugnet hela dagen......
  4. 2
    Ja, det förstår jag att det känns! Flytta till större är ju en sak, men mindre.....

    Jag sitter hemma i soffan efter en bra dag. Sov några timmar efter nattjobb, sen har jag och dottern spenderat hela eftermiddagen och kvällen med min karl och hans äldsta unge. Dottern min stannade kvar där när jag åkte hem, för styvdottern och hennes farföräldrar ska åka till västkusten i morgon och då ska dottern följa med. Själv är jag alldeles ledig i morgon o vet inte riktigt vad jag ska göra. Blir väl till att njuta av lugnet hela dagen......
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Vemodigt...Håller nu tummarna för att detta blir riktigt bra och början på något positivt! Släktkalas är underordnat, bara ni trivs!
  6. 3
    Vemodigt...Håller nu tummarna för att detta blir riktigt bra och början på något positivt! Släktkalas är underordnat, bara ni trivs!
  7. Kerstimärta
    #4
    Mysigt att flytta till nytt om man är klar med det gamla boendet.

    Vi flyttade från typ 300kvm till 85kvm för 17 år sedan. Det var mkt skräp vi förde bort.

    Sen nyligt flyttade vi från 160 till 300....hade inget problem att möblera upp trots det. Konstigt.....

    Mamma var värd oftast fram till nu när vi flyttade, samtidigt som hon flyttade till mindre. Men, vi kan dra med vår husvagn vid behov om vi åker iväg. Där får var familj plats att bo.

    Just nu så är det datorhäng för mig och sönerna. Maken kollar på TVn.

    Mysigt när man börjar komma igång med ordnandet i det nya hemmet och allt är färdigflyttat så gamla hemmet är tömt!
  8. 4
    Mysigt att flytta till nytt om man är klar med det gamla boendet.

    Vi flyttade från typ 300kvm till 85kvm för 17 år sedan. Det var mkt skräp vi förde bort.

    Sen nyligt flyttade vi från 160 till 300....hade inget problem att möblera upp trots det. Konstigt.....

    Mamma var värd oftast fram till nu när vi flyttade, samtidigt som hon flyttade till mindre. Men, vi kan dra med vår husvagn vid behov om vi åker iväg. Där får var familj plats att bo.

    Just nu så är det datorhäng för mig och sönerna. Maken kollar på TVn.

    Mysigt när man börjar komma igång med ordnandet i det nya hemmet och allt är färdigflyttat så gamla hemmet är tömt!
  9. Salander
    #5
    Hoppas att du får finväder i morgon då !
  10. 5
    Hoppas att du får finväder i morgon då !
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Lite trist att ni flyttat till ett boende som inte är precis som ni vill ha det. Men ni behövde ju flytta så då får man väl ta vissa nackdelar. Och det blir nog lättare när ni får nya rutiner i nya hemmet och saker börjar hitta sina platser

    Idag har varit en fixardag hos oss, bytt sängkläder (fast jag har inte bäddat i de nya än, det brukar jag alltid komma på precis när jag ska gå och sova), klippt gräs, dammsugit, städat badrum, tvätta och diskat, lagat lite matlådor, tagit hand om svamp (som vi köpte, vi plockar inte själva). Och varit iväg med grannfrun och låtit hundarna bada.
  12. 6
    Lite trist att ni flyttat till ett boende som inte är precis som ni vill ha det. Men ni behövde ju flytta så då får man väl ta vissa nackdelar. Och det blir nog lättare när ni får nya rutiner i nya hemmet och saker börjar hitta sina platser

    Idag har varit en fixardag hos oss, bytt sängkläder (fast jag har inte bäddat i de nya än, det brukar jag alltid komma på precis när jag ska gå och sova), klippt gräs, dammsugit, städat badrum, tvätta och diskat, lagat lite matlådor, tagit hand om svamp (som vi köpte, vi plockar inte själva). Och varit iväg med grannfrun och låtit hundarna bada.
  13. Salander
    #7
    Såklart det är. Jag är sådär hopplöst praktisk så jag har dömt ut köksplaneringen till förmån för en ny bättre lösning. Vill helst bygga om redan imorgon men jag får väl packa upp först
  14. 7
    Såklart det är. Jag är sådär hopplöst praktisk så jag har dömt ut köksplaneringen till förmån för en ny bättre lösning. Vill helst bygga om redan imorgon men jag får väl packa upp först
  15. Salander
    #8
    Ja nu är det bara lite blommor en gräsklippare och lite gardiner kvar. Det tar vi imorgon
  16. 8
    Ja nu är det bara lite blommor en gräsklippare och lite gardiner kvar. Det tar vi imorgon
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9
    Skönt att vara på plats, men jag förstår att det märks att det är mindre. Hoppas nu det blir riktigt bra till slut!

    Jag sitter och sammanfattar SI:s beslut, samt funderar över vad vi behöver fråga så att vi är ordentligt förberedda inför mötet med utbildningsförvaltningen i veckan.
  18. 9
    Skönt att vara på plats, men jag förstår att det märks att det är mindre. Hoppas nu det blir riktigt bra till slut!

    Jag sitter och sammanfattar SI:s beslut, samt funderar över vad vi behöver fråga så att vi är ordentligt förberedda inför mötet med utbildningsförvaltningen i veckan.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Nää gör inget...

    sitter mest och dumsurfar.

    Så bra att ni är på plats. Ni vänjer er förhoppningsvis med lite mindre space.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Nää gör inget... sitter mest och dumsurfar.

    Så bra att ni är på plats. Ni vänjer er förhoppningsvis med lite mindre space.
  21. Salander
    #11
    Ska du jobba i veckan? Jag gör likadant med lakanen och så blir jag så besviken när det är obäddad och jag bara vill sova
  22. 11
    Ska du jobba i veckan? Jag gör likadant med lakanen och så blir jag så besviken när det är obäddad och jag bara vill sova
  23. Salander
    #12
    Stort lycka till med mötet. Klart att detta blir bra. Man har ju mer saker än man behöver.
  24. 12
    Stort lycka till med mötet. Klart att detta blir bra. Man har ju mer saker än man behöver.
  25. Salander
    #13
    Ja det gör vi såklart. Dags för jobbvecka ?
  26. 13
    Ja det gör vi såklart. Dags för jobbvecka ?
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Åh, nu är det bara det roligaste kvar då - att packa upp allt
    Hoppas att ni känner er ordentligt hemma snart!

    Jag kom precis in från en hönsbegravning, och nu dricker jag väldigt starkt finskt blåbärsvin och ska glo på Rederiet igen.
  28. 14
    Åh, nu är det bara det roligaste kvar då - att packa upp allt
    Hoppas att ni känner er ordentligt hemma snart!

    Jag kom precis in från en hönsbegravning, och nu dricker jag väldigt starkt finskt blåbärsvin och ska glo på Rederiet igen.
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    90 kvm mindre är förståss rejält märkbart, såvida man inte hade typ 500 kvm innan

    Jag sitter ute med datorn, ett glas vin och levande ljus som enda sällskap. Jag försöker intala mig att ju längre jag drar ut på sänggåendet desto längre är det tills arbetsveckan börjar
  30. 15
    90 kvm mindre är förståss rejält märkbart, såvida man inte hade typ 500 kvm innan

    Jag sitter ute med datorn, ett glas vin och levande ljus som enda sällskap. Jag försöker intala mig att ju längre jag drar ut på sänggåendet desto längre är det tills arbetsveckan börjar
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Ja vi började jobba i måndags, både jag och maken. Förra veckan var det så förbannat mycket tågstrul så jag hoppas att denna vecka blir bättre.

    Ja jag blir lika sur på mig själv varje gång jag upptäcker att det är obäddat när jag ska gå och sova och lik förbaskat gör jag om det igen 2 veckor senare
  32. 16
    Ja vi började jobba i måndags, både jag och maken. Förra veckan var det så förbannat mycket tågstrul så jag hoppas att denna vecka blir bättre.

    Ja jag blir lika sur på mig själv varje gång jag upptäcker att det är obäddat när jag ska gå och sova och lik förbaskat gör jag om det igen 2 veckor senare
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Det lät tråkigt Hönsbegravningen alltså. Beklagar!
  34. 17
    Det lät tråkigt Hönsbegravningen alltså. Beklagar!
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Ja fy för...

    den lede, ner i kolgruvan igen. Tyvärr måste man ha en inkomst.

    Trivs ni annars med allt på nya adressen?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    Ja fy för... den lede, ner i kolgruvan igen. Tyvärr måste man ha en inkomst.

    Trivs ni annars med allt på nya adressen?
  37. Medlem sedan
    Apr 2000
    #19
    Tack!
  38. 19
    Tack!
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Beklagar förlusten av hönan.
  40. 20
    Beklagar förlusten av hönan.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar