Känner du någon
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Känner du någon

    som är med i Mensa?
    Eller du kanske själv är medlem?
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    Känner du någon som är med i Mensa?
    Eller du kanske själv är medlem?
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Ja, min bästa killkompis. Han är mer som en bror eg.

    Men nej, jag är inte med. Har inte så matematiskt sinne som han.
    Dvs min IQ är lägre än hans och testerna är ju för långa.
  4. 2
    Ja, min bästa killkompis. Han är mer som en bror eg.

    Men nej, jag är inte med. Har inte så matematiskt sinne som han.
    Dvs min IQ är lägre än hans och testerna är ju för långa.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Jag har också en gammal kompis (vi umgås inte numera men är inte ovänner för den sakens skull ) som är med.
    Vi gjorde sånt där "förtest" tillsammans en gång i tiden, för att vi hade tråkigt. Båda kom upp i ett resultat där man uppmanades att göra det "riktiga" testet. Han gjorde det och klarade det. Jag gjorde det inte för jag såg framför mig hur testmänniskorna skulle sitta där och gapskratta och peka finger och bara "Hahahahaha, kolla på henne, hur kunde HON tro att hon skulle kunna klara det!!?? HAHAHAHA..."

    Och nu gjorde jag "förtestet" igen (det var ju många år sen jag gjorde det sist) och har tydligen blivit lite mindre intelligent . Koncentrationsförmågan är inte på topp kan en säg.
  6. 3
    Jag har också en gammal kompis (vi umgås inte numera men är inte ovänner för den sakens skull ) som är med.
    Vi gjorde sånt där "förtest" tillsammans en gång i tiden, för att vi hade tråkigt. Båda kom upp i ett resultat där man uppmanades att göra det "riktiga" testet. Han gjorde det och klarade det. Jag gjorde det inte för jag såg framför mig hur testmänniskorna skulle sitta där och gapskratta och peka finger och bara "Hahahahaha, kolla på henne, hur kunde HON tro att hon skulle kunna klara det!!?? HAHAHAHA..."

    Och nu gjorde jag "förtestet" igen (det var ju många år sen jag gjorde det sist) och har tydligen blivit lite mindre intelligent . Koncentrationsförmågan är inte på topp kan en säg.
  7. Pyssling
    #4
    Tror inte att jag känner nån som är med, ingen har sagt något i alla fall.

    Själv har jag inte testat och skulle troligtvis inte platsa, jag är nog inte så särskilt intelligent
  8. 4
    Tror inte att jag känner nån som är med, ingen har sagt något i alla fall.

    Själv har jag inte testat och skulle troligtvis inte platsa, jag är nog inte så särskilt intelligent
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Ja, en gammal klasskompis från grundskolan och en fd arbetskompis. Inga jag umgås med dock.
  10. 5
    Ja, en gammal klasskompis från grundskolan och en fd arbetskompis. Inga jag umgås med dock.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Har också gjort ett sådant test och fick också den uppmaningen. Men det var ett tag sedan och då jag jobbade som programmerare och höll på med logiska saker mest hela dagarna.
  12. 6
    Har också gjort ett sådant test och fick också den uppmaningen. Men det var ett tag sedan och då jag jobbade som programmerare och höll på med logiska saker mest hela dagarna.
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Man kan ju vara intelligent på många olika sätt .
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  14. 7
    Man kan ju vara intelligent på många olika sätt .
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Ok..
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  16. 8
    Ok..
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Jobbar du inte med det längre? Det trodde jag
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  18. 9
    Jobbar du inte med det längre? Det trodde jag
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    Nope, jobbar inom IT fortfarande men med andra uppgifter
  20. 10
    Nope, jobbar inom IT fortfarande men med andra uppgifter
  21. Salander
    #11
    Ja min far var det under en period men gick ur då han tyckte att det var lite för mycket av klubben för inbördes beundran. Plus att han hade svårt för att man bara hyllade en sorts intelligens, den logiska.
    Jag har haft kontakt med dem med anledning av att de " stöttar"begåvade barn (GCP) och kommer med förslag till skolan. Har dock väldigt blandade känslor inför det.
    Jag har svårt att tro att jag skulle platsa där.
  22. 11
    Ja min far var det under en period men gick ur då han tyckte att det var lite för mycket av klubben för inbördes beundran. Plus att han hade svårt för att man bara hyllade en sorts intelligens, den logiska.
    Jag har haft kontakt med dem med anledning av att de " stöttar"begåvade barn (GCP) och kommer med förslag till skolan. Har dock väldigt blandade känslor inför det.
    Jag har svårt att tro att jag skulle platsa där.
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Jag har ingen aning om hur det är just inom Mensa, men kan tänka mig att det lätt blir just sådär - klubben för inbördes beundran.
  24. 12
    Jag har ingen aning om hur det är just inom Mensa, men kan tänka mig att det lätt blir just sådär - klubben för inbördes beundran.
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Ok, då var jag inte helt ute och seglade då
  26. 13
    Ok, då var jag inte helt ute och seglade då
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14
    Både och.
  28. 14
    Både och.
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Ah, är du med?
    Är du aktiv i deras aktiviteter?..
  30. 15
    Ah, är du med?
    Är du aktiv i deras aktiviteter?..
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    Han körde något test på mig och jag hade 128. Gränsen är mkt högre än så.
    Men man tröttnar ju också, det känns som samma lika så till sist klickar man (jag) bara.
    Tror inte folk som har svårt för enahanda grejer orkar testet faktiskt.
    Men det verkar inte heller vara någon festlig klubb haha
  32. 16
    Han körde något test på mig och jag hade 128. Gränsen är mkt högre än så.
    Men man tröttnar ju också, det känns som samma lika så till sist klickar man (jag) bara.
    Tror inte folk som har svårt för enahanda grejer orkar testet faktiskt.
    Men det verkar inte heller vara någon festlig klubb haha
  33. Medlem sedan
    Apr 2001
    #17
    Flera av moderatens vänner - och han själv - gjorde någon typ av test när de var yngre. De är riktigt smarta människor men kanske lite för... livliga? för en sammanslutning som Mensa. Jag har en gammal klasskompis som var med tidigare i alla fall och är folk som han, tja, då kanske jag förstår moderaten bättre.

    Jag hr två poäng ifrån och känner väl inget inre tvång att försöka förbättra det för att få vara med haha
  34. 17
    Flera av moderatens vänner - och han själv - gjorde någon typ av test när de var yngre. De är riktigt smarta människor men kanske lite för... livliga? för en sammanslutning som Mensa. Jag har en gammal klasskompis som var med tidigare i alla fall och är folk som han, tja, då kanske jag förstår moderaten bättre.

    Jag hr två poäng ifrån och känner väl inget inre tvång att försöka förbättra det för att få vara med haha
  35. Medlem sedan
    Aug 2011
    #18
    Jag har aldrig varit på nåt Mensamöte så jag vet inte hur det är där
    Men min kompis var ju en festlig person förstås, så ALLA kanske inte är aptråkiga..
  36. 18
    Jag har aldrig varit på nåt Mensamöte så jag vet inte hur det är där
    Men min kompis var ju en festlig person förstås, så ALLA kanske inte är aptråkiga..
  37. Medlem sedan
    Apr 2001
    #19
    Nä, men olika människotyper kanske är mer eller mindre vanligt förekommande i olika klubbar också. Reumatanterna lockar extremt sällan till sig gnälltyper, grannarnas bokklubb har en sjuklig överrepresentation skolmänniskor med böcker på toaletterna (jajamensan, vi är representativa där)

  38. 19
    Nä, men olika människotyper kanske är mer eller mindre vanligt förekommande i olika klubbar också. Reumatanterna lockar extremt sällan till sig gnälltyper, grannarnas bokklubb har en sjuklig överrepresentation skolmänniskor med böcker på toaletterna (jajamensan, vi är representativa där)

  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20
    Inte längre... vet faktiskt inte om jag är officiellt med längre, kan ha missat någon årsavgift eller något? Men när jag pluggade på universitetet var jag ganska aktiv, har till och med varit hemma hos dåvarande ordföranden Jola Sigmond
  40. 20
    Inte längre... vet faktiskt inte om jag är officiellt med längre, kan ha missat någon årsavgift eller något? Men när jag pluggade på universitetet var jag ganska aktiv, har till och med varit hemma hos dåvarande ordföranden Jola Sigmond
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar