Hur skulle ni reagera på...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Hur skulle ni reagera på...

    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?

    Alltså innan du "prövat" vad människan kan, bara vid första anblick. Försök rannsaka er själva.
  2. 1
    Hur skulle ni reagera på... ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?

    Alltså innan du "prövat" vad människan kan, bara vid första anblick. Försök rannsaka er själva.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet? * Inte alls.
    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet? * Inte alls.
    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår? * Inte alls.
    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet? * Inte alls.
    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist? * Inte alls. (Sedan är jag allmänt misstänksam mot dietråd.)
    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar? * Ej aktuellt.
    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar? * Ej aktuellt.
    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud? * Ej aktuellt.
    ... en dermatolog med massor av tatueringar? * Ej aktuellt.
    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut? * Inte alls.
    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut? * Inte alls.
  4. 2
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet? * Inte alls.
    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet? * Inte alls.
    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår? * Inte alls.
    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet? * Inte alls.
    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist? * Inte alls. (Sedan är jag allmänt misstänksam mot dietråd.)
    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar? * Ej aktuellt.
    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar? * Ej aktuellt.
    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud? * Ej aktuellt.
    ... en dermatolog med massor av tatueringar? * Ej aktuellt.
    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut? * Inte alls.
    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut? * Inte alls.
  5. Salander
    #3
    På det gym jag tränar Friskis och svettis så bygger ju receptionsjobbet på frivilliga så där är det folk i alla former och åldrar och det är inget man funderar på.
    Det enda av det andra jag skulle fundera över är faktiskt frissan med risigt hår. Vet inte varför just det sticker ut men det skulle jag inte gilla.
  6. 3
    På det gym jag tränar Friskis och svettis så bygger ju receptionsjobbet på frivilliga så där är det folk i alla former och åldrar och det är inget man funderar på.
    Det enda av det andra jag skulle fundera över är faktiskt frissan med risigt hår. Vet inte varför just det sticker ut men det skulle jag inte gilla.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Det kanske sådär spontant känns som det som är lättast att göra nåt åt? Att personen liksom medvetet valt att ha det så trots sitt arbete...?

    (Jag säger inte att det nödvändigtvis ÄR det lättaste dock)
  8. 4
    Det kanske sådär spontant känns som det som är lättast att göra nåt åt? Att personen liksom medvetet valt att ha det så trots sitt arbete...?

    (Jag säger inte att det nödvändigtvis ÄR det lättaste dock)
  9. Salander
    #5
    Ja lite så. Att personen väl kunde ha en stram tofs eller något för att dölja? Äsch jag vet inte.
  10. 5
    Ja lite så. Att personen väl kunde ha en stram tofs eller något för att dölja? Äsch jag vet inte.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Jag skulle nog...

    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    Tänka att hen behövde träna själv och hoppas att hen också gör det.

    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    Se ovan. Om personen såg sjukligt smal ut skulle jag tänka att det var fel arbetsplats.

    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    Går inte till en frisör som inte tar hand om sig själv. Dåligt omdöme.

    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    Ingen åsikt.

    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    Skulle ha svårt med förtroendet då.

    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    Tänka att det var en tatuerare med ovanligt gott omdöme.

    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    Tänka att det var en pircare med ovanligt gott omdöme.

    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    Ingen åsikt. Man kan ju inte påverka sina gener.

    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    Ingen åsikt.

    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    Tänka att personen har kvalificerat sig på sina kockkunskaper istället för utseende.

    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    Tänka att personen har kvalificerat sig på sina kockkunskaper istället för utseende.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  12. 6
    Jag skulle nog...
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    Tänka att hen behövde träna själv och hoppas att hen också gör det.

    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    Se ovan. Om personen såg sjukligt smal ut skulle jag tänka att det var fel arbetsplats.

    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    Går inte till en frisör som inte tar hand om sig själv. Dåligt omdöme.

    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    Ingen åsikt.

    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    Skulle ha svårt med förtroendet då.

    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    Tänka att det var en tatuerare med ovanligt gott omdöme.

    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    Tänka att det var en pircare med ovanligt gott omdöme.

    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    Ingen åsikt. Man kan ju inte påverka sina gener.

    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    Ingen åsikt.

    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    Tänka att personen har kvalificerat sig på sina kockkunskaper istället för utseende.

    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    Tänka att personen har kvalificerat sig på sina kockkunskaper istället för utseende.
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Eller en präst med ring i näsan?
    En sjuksköterska med tatueringar på alla synlig hud?
    En snygg kille vid poolen med en stor swastika ( där gick min gräns kan jag säga!!)

    Inte så mycket, kanske att jag tycker det är konstigt med frisören. Men sjukdomar kan ge sämre kvalité tänker jag. Samma sak om personen är renrakad. Inget konstigt.
    En dermatolog som har massa tatueringar, jag skulle nog tänka att hen tatuerat sig innan all kunskap kom om huden?
  14. 7
    Eller en präst med ring i näsan?
    En sjuksköterska med tatueringar på alla synlig hud?
    En snygg kille vid poolen med en stor swastika ( där gick min gräns kan jag säga!!)

    Inte så mycket, kanske att jag tycker det är konstigt med frisören. Men sjukdomar kan ge sämre kvalité tänker jag. Samma sak om personen är renrakad. Inget konstigt.
    En dermatolog som har massa tatueringar, jag skulle nog tänka att hen tatuerat sig innan all kunskap kom om huden?
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    En av "våra" präster när jag jobbade inom kyrkan hade en stor tatuering på utsidan vaden och den syntes ofta. Nog fick hon en del negativa reaktioner från framför allt äldre församlingsmedlemmar, och framför allt i början när hon var ny, men det var hon väl förberedd för.
  16. 8
    En av "våra" präster när jag jobbade inom kyrkan hade en stor tatuering på utsidan vaden och den syntes ofta. Nog fick hon en del negativa reaktioner från framför allt äldre församlingsmedlemmar, och framför allt i början när hon var ny, men det var hon väl förberedd för.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Eftersom gym för mig innebär typ F&S så tänker jag att den överviktiga personen är medlem där, tränar där och troligen att den försöker gå ner i vikt också. Den smala men omuskulösa personen tänker jag nog ingenting om, eftersom man sällan ser body builder-typer på F&S

    Frisören med det slitna håret,,,jag tänker nog att den behöver ta hand om sitt hår. Den rakade tänker jag nog inte så mycket på,,,inte i egenskap att den är frisör i alla fall. Mer att man kanske funderar på om personen är sjuk eller nåt sånt.

    Överviktig dietist tänker jag att den behöver nog ta till sig sina egna råd, men den underviktiga tänker jag nog inte så mycket på. En del är ju väldigt magert byggda utan att vara sjuka.

    Tatuerare och piercare utan tatuering och piercing tänker jag nog inte så mycket på mer än att det nog är ganska ovanligt.

    Dermatologen med ärrig hy reagerar jag nog inte på, sånt kan man ju inte alltid rå för och om det är acne-ärr kan det ju ha skett långt innan den fick kunskap om huden. Däremot den med acne, då tänker jag att den nog behöver ta en egen behandling. Om den har tatueringar tänker jag nog ingenting.

    Ang kock med nordiskt utseende så tänker jag nog att den bott i Kina/Indien och lärt sig laga mat och gilla maten där.
  18. 9
    Eftersom gym för mig innebär typ F&S så tänker jag att den överviktiga personen är medlem där, tränar där och troligen att den försöker gå ner i vikt också. Den smala men omuskulösa personen tänker jag nog ingenting om, eftersom man sällan ser body builder-typer på F&S

    Frisören med det slitna håret,,,jag tänker nog att den behöver ta hand om sitt hår. Den rakade tänker jag nog inte så mycket på,,,inte i egenskap att den är frisör i alla fall. Mer att man kanske funderar på om personen är sjuk eller nåt sånt.

    Överviktig dietist tänker jag att den behöver nog ta till sig sina egna råd, men den underviktiga tänker jag nog inte så mycket på. En del är ju väldigt magert byggda utan att vara sjuka.

    Tatuerare och piercare utan tatuering och piercing tänker jag nog inte så mycket på mer än att det nog är ganska ovanligt.

    Dermatologen med ärrig hy reagerar jag nog inte på, sånt kan man ju inte alltid rå för och om det är acne-ärr kan det ju ha skett långt innan den fick kunskap om huden. Däremot den med acne, då tänker jag att den nog behöver ta en egen behandling. Om den har tatueringar tänker jag nog ingenting.

    Ang kock med nordiskt utseende så tänker jag nog att den bott i Kina/Indien och lärt sig laga mat och gilla maten där.
  19. Medlem sedan
    Jan 2009
    #10
    Jag tänker nog inte så mycket utom på frisören med risigt hår. Det har jag sett och det beror ibland på ungdomligt oförstånd (så roligt att färga håret att det går överstyr). Var frisören själv som erkände det för mig. Känns inte så allvarligt.

    Om jag skulle tatuera mig (vilket inte är sannolikt) skulle jag nog fråga tatueraren om hen inte hade några synliga tatueringar. Det skulle göra mig nyfiken.

    Hur skulle ni tänka på en mäklare som kommer i slitna skitiga kläder eller en målare som kommer till arbetsplatsen i kostym? Jag skulle i båda fallen tycka det tydde på dåligt omdöme.
    Ha det gott!
  20. 10
    Jag tänker nog inte så mycket utom på frisören med risigt hår. Det har jag sett och det beror ibland på ungdomligt oförstånd (så roligt att färga håret att det går överstyr). Var frisören själv som erkände det för mig. Känns inte så allvarligt.

    Om jag skulle tatuera mig (vilket inte är sannolikt) skulle jag nog fråga tatueraren om hen inte hade några synliga tatueringar. Det skulle göra mig nyfiken.

    Hur skulle ni tänka på en mäklare som kommer i slitna skitiga kläder eller en målare som kommer till arbetsplatsen i kostym? Jag skulle i båda fallen tycka det tydde på dåligt omdöme.
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    Låter inte som rätt person på rätt plats direkt.

    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    Mindre uppseendeväckande i så fall, man går väl inte nödvändigtvis på gym för att bygga muskler? Åtminstone om det är en kvinna hade jag inte reagerat.

    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    Hade inte lagt märke till det, sedan får det vara hur uppenbart som helst för andra.

    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    Det hade jag väl sett, men inte reagerat över.

    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    Hade inte varit förtroendeingivande.

    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    Sunt.

    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    Likaså.

    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    Det behöver ju inte vara något den personen kan påverka utan tvärtom varit det som gjort den intresserad av hudproblem.

    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    Inget särskilt kopplat till yrket, inte mer än vad jag skulle tänkt om någon annan med massor av tatueringar

    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    Inget särskilt, man kan väl laga mat av en viss typ oavsett hur man ser ut eller kommer ifrån?

    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    Dito.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    Låter inte som rätt person på rätt plats direkt.

    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    Mindre uppseendeväckande i så fall, man går väl inte nödvändigtvis på gym för att bygga muskler? Åtminstone om det är en kvinna hade jag inte reagerat.

    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    Hade inte lagt märke till det, sedan får det vara hur uppenbart som helst för andra.

    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    Det hade jag väl sett, men inte reagerat över.

    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    Hade inte varit förtroendeingivande.

    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    Sunt.

    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    Likaså.

    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    Det behöver ju inte vara något den personen kan påverka utan tvärtom varit det som gjort den intresserad av hudproblem.

    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    Inget särskilt kopplat till yrket, inte mer än vad jag skulle tänkt om någon annan med massor av tatueringar

    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    Inget särskilt, man kan väl laga mat av en viss typ oavsett hur man ser ut eller kommer ifrån?

    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    Dito.
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    En sak jag verkligen kommer av mig när jag ser är jättejätteunga läkare och tonårspoliser. Alltså jag fattar att de inte är tonåringar men de....ser ju snorvalpsunga ut
  24. 12
    En sak jag verkligen kommer av mig när jag ser är jättejätteunga läkare och tonårspoliser. Alltså jag fattar att de inte är tonåringar men de....ser ju snorvalpsunga ut
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet? Vet inte riktigt, konstatera att man kan ha andra kvaliteer än att vara vältränad för att jobba i en reception ett gym.
    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet? Samma som ovan.
    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår? Tycker att det är lite underligt, tycker dock att många frisörer har ganska officerare frisyrer.
    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet? Kvinnlig?!? Antar att hon tappat sitt hår av någon anledning.
    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist? Konstigt, där borde man ha koll, inte så förtroendeingivande.
    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar? Man kan kanske gilla att tatuera men inte att ha tatueringar.
    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar? Samma som ovan fast med piercing då.
    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud? Kan ju bara sånt som sitter kvar sedan tonåren eller borde en dermatolog kunna ta bort dana ärr. Lite osäker på vad en dermatolog egentligen gör.
    ... en dermatolog med massor av tatueringar? Att den gillar tatueringar.
    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut? Inget, bara maten är god.
    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut? Samma som ovan.
  26. 13
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet? Vet inte riktigt, konstatera att man kan ha andra kvaliteer än att vara vältränad för att jobba i en reception ett gym.
    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet? Samma som ovan.
    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår? Tycker att det är lite underligt, tycker dock att många frisörer har ganska officerare frisyrer.
    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet? Kvinnlig?!? Antar att hon tappat sitt hår av någon anledning.
    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist? Konstigt, där borde man ha koll, inte så förtroendeingivande.
    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar? Man kan kanske gilla att tatuera men inte att ha tatueringar.
    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar? Samma som ovan fast med piercing då.
    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud? Kan ju bara sånt som sitter kvar sedan tonåren eller borde en dermatolog kunna ta bort dana ärr. Lite osäker på vad en dermatolog egentligen gör.
    ... en dermatolog med massor av tatueringar? Att den gillar tatueringar.
    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut? Inget, bara maten är god.
    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut? Samma som ovan.
  27. Medlem sedan
    Nov 1998
    #14
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    Kul
    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    Hade inte reagerat direkt. Kopplar inte direkt samman receptionistarbete med den verksamhet som bedrivs där reception förekommer
    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    Jag hade kanske sagt att du får kanske få till en frisör
    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    Min frisör, Raggar-Gert, ser ut så
    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    Kan vara en intressant dietist
    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    Hade väl frågat varför
    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    Dito
    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    Just ärrig kan ju vara ett exempel på att dermatologen haft acne i tonåren och därför kanske har ett särskilt engagemang för de här frågorna
    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    Har kanske blivit dermatolog pga problem med tatureringar
    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    En som vill lära sig kinesisk mat
    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    ... indisk ...
  28. 14
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    Kul
    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    Hade inte reagerat direkt. Kopplar inte direkt samman receptionistarbete med den verksamhet som bedrivs där reception förekommer
    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    Jag hade kanske sagt att du får kanske få till en frisör
    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    Min frisör, Raggar-Gert, ser ut så
    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    Kan vara en intressant dietist
    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    Hade väl frågat varför
    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    Dito
    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    Just ärrig kan ju vara ett exempel på att dermatologen haft acne i tonåren och därför kanske har ett särskilt engagemang för de här frågorna
    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    Har kanske blivit dermatolog pga problem med tatureringar
    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    En som vill lära sig kinesisk mat
    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    ... indisk ...
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    Skulle väl inte reagera men om jag skulle tänka något så vore det att personen hamnat på rätt ställe.

    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    Inget

    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    Känna mig tveksam till att låta någon som är så ointresserad av att sköta sitt eget hår ta hand om mitt.

    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    Inget

    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    Jag skulle tänka att det var lite märkligt om det var en mycket mager eller mycket överviktig person. Det är lite som med frisören faktiskt. Lite av en trovärdighetsfråga.

    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    Smart att bara göra på andra och inte utsätta sig själv.

    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    Samma som ovan.

    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    Det vore också lite naggat förtroende.

    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    Kommit på bättre tankar efter tatueringen?

    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    Inget

    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    Inget
  30. 15
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    Skulle väl inte reagera men om jag skulle tänka något så vore det att personen hamnat på rätt ställe.

    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    Inget

    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    Känna mig tveksam till att låta någon som är så ointresserad av att sköta sitt eget hår ta hand om mitt.

    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    Inget

    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    Jag skulle tänka att det var lite märkligt om det var en mycket mager eller mycket överviktig person. Det är lite som med frisören faktiskt. Lite av en trovärdighetsfråga.

    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    Smart att bara göra på andra och inte utsätta sig själv.

    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    Samma som ovan.

    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    Det vore också lite naggat förtroende.

    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    Kommit på bättre tankar efter tatueringen?

    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    Inget

    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    Inget
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    * Vad kul att det finns plats för alla!

    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    * som ovan

    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    * ingen bra reklam för verksamheten - klipp dig!

    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    * ingen reaktion alls - eller ja, om det är en kvinna blir jag nog nyfiken

    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    * Diet som inte fungerar?

    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    * VAR sitter de???

    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    * VAR är de?

    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    * undrar om det är därför hen blivit intresserad av att jobba med hudvård

    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    * Ingen reaktion

    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    * Ingen direkt reaktion

    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    * Ingen direkt reaktion
  32. 16
    ... en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    * Vad kul att det finns plats för alla!

    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    * som ovan

    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    * ingen bra reklam för verksamheten - klipp dig!

    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    * ingen reaktion alls - eller ja, om det är en kvinna blir jag nog nyfiken

    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    * Diet som inte fungerar?

    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    * VAR sitter de???

    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    * VAR är de?

    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    * undrar om det är därför hen blivit intresserad av att jobba med hudvård

    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    * Ingen reaktion

    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    * Ingen direkt reaktion

    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    * Ingen direkt reaktion
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Heja Friskis! <3
  34. 17
    Heja Friskis! <3
  35. Medlem sedan
    Apr 2008
    #18
    Hm, helt ärligt, alltså?

    . en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    så bar att hen jobbar här, så hen har lätt att träna.

    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    skulle aldrig lägga märket till

    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    Att hen kanske inte behöver testa alla olika permanenter färgningar mm på sitt eget hår?

    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    Halvskalliga män brukar ju raka huvudet, och skallighet är ärligt och inte så mycket att välja på. Vore ju intressantare med en som hade hår kammat över flinten

    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    det är ju som vanligt, en ska att säga till andra , en annan att göra själv. Hur mycket sjukvårdspersonal är det inte som röker ?

    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    ? syns inte, finns inte

    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    Samma som ovan

    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    Att det finns skäl till att hen är intresserad av ämnet, och specialiserat sig på det

    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    Det vet jag ju inte ens vad det är

    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    rätt ointressant, bara maten är god. Jag är ingen renlärlig matfantast, så om något försvenskat receptet, spelar roll
  36. 18
    Hm, helt ärligt, alltså?

    . en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
    så bar att hen jobbar här, så hen har lätt att träna.

    ... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
    skulle aldrig lägga märket till

    ... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
    Att hen kanske inte behöver testa alla olika permanenter färgningar mm på sitt eget hår?

    ... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
    Halvskalliga män brukar ju raka huvudet, och skallighet är ärligt och inte så mycket att välja på. Vore ju intressantare med en som hade hår kammat över flinten

    ... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
    det är ju som vanligt, en ska att säga till andra , en annan att göra själv. Hur mycket sjukvårdspersonal är det inte som röker ?

    ... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
    ? syns inte, finns inte

    ... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
    Samma som ovan

    ... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
    Att det finns skäl till att hen är intresserad av ämnet, och specialiserat sig på det

    ... en dermatolog med massor av tatueringar?
    Det vet jag ju inte ens vad det är

    ... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    ... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
    rätt ointressant, bara maten är god. Jag är ingen renlärlig matfantast, så om något försvenskat receptet, spelar roll
  37. Salander
    #19
  38. 19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar