.. en kraftigt överviktig person i receptionen på gymet?
* Det gym jag (ibland) går till är inget Friskis typ utan ett "vanligt" gym och jag skulle reagera med förvåning eftersom det varit väldigt ovanligt som jag upplever det. Jag hade nog trott att personen varit mer fit innan och liksom har jobbet kvar, inte att h*n anställdes när h*n var så stor. Personligen hade jag gillar det, tjockis som jag själv är, dock. Värre om personen sett sliten och trött och så ut rent allmänt.

... en väldigt smal men omuskulös person i receptionen på gymet?
* Det hade nog inte väckt nån särskild reaktion.

... en frisör med uppenbart torrt och slitet hår?
* Jag hade reagerat med fundersamhet och varit lite tveksam till om h*n egentligen gillar sitt jobb.

... en frisör som är helt renrakad/hårlös på huvudet?
* det är ju också en frisyr Ingen särskild reaktion om det är en man, men renrakade kvinnor är ju ovanligare så där hade jag nog undrat lite inombords över ev. sjukdom eller så.

... en uppenbart över- eller underviktig dietist?
* Givetvis kan man kunna mycket om kost och så om man är under- eller överviktig själv men personen hade nog fått jobba lite extra för att få mitt förtroende och jag tror att många kan få svårt att liksom "peppas" av henne/honom.

... en tatuerare utan (synliga) tatueringar?
* Det hade fått mig att tveka... En tatuerare som inte verkar vara så förtjust i tatueringar över svensson-graden liksom, det är nog den bild jag fått.

... en "piercare" utan (synliga) piercingar?
* Samma som ovan.

... en dermatolog med ärrig eller acnefylld hud?
* Borde kanske vara samma som dietisten men här tror jag inte att det skulle väcka någon särskild reaktion utan hade nog trott att hudproblemen kanske väckt intresset för yrket.

... en dermatolog med massor av tatueringar?
* Kanon! H*n kan nog ge fina råd om hur man bäst skyddar huden inför och efter tatueringarna.

... en kock på kinesisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
* Min erfarenhet av indiska restauranger är att där de som jobbar ser indiska ut är maten också bäst så det hade jag nog känt om Kina-varianten också. men absolut hade jag provat med öppet sinne.

... en kock på indisk restaurang som ser typiskt svensk/nordisk ut?
* Se ovan