Men va, redan torsdag?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Men va, redan torsdag?

    Det är inte klokt hur fort veckorna går! Jag tycker att det är fredag och måndag mest hela tiden (utom just nu, för nu är det uppenbarligen torsdag).

    Ska ni göra nåt kul i helgen?
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    Men va, redan torsdag? Det är inte klokt hur fort veckorna går! Jag tycker att det är fredag och måndag mest hela tiden (utom just nu, för nu är det uppenbarligen torsdag).

    Ska ni göra nåt kul i helgen?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Japp det går fort när man har roligt vet du 😊
    Vi ska ha kalas för fyra barn ( kusiner ) som fyller år nästan samtidigt. Har köpt oss fria från matlagning av olika skäl o kör catering med både mat och tårtor till hela släkten. Ska bli riktigt kul !
    Förutom det...slappa och slöa !
  4. 2
    Japp det går fort när man har roligt vet du 😊
    Vi ska ha kalas för fyra barn ( kusiner ) som fyller år nästan samtidigt. Har köpt oss fria från matlagning av olika skäl o kör catering med både mat och tårtor till hela släkten. Ska bli riktigt kul !
    Förutom det...slappa och slöa !
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Jag har nog väldigt roligt då om det är som det sägs . Och det har jag faktiskt. Oftast är det roligt att vara jag .

    Praktiskt att samköra kalasen.
  6. 3
    Jag har nog väldigt roligt då om det är som det sägs . Och det har jag faktiskt. Oftast är det roligt att vara jag .

    Praktiskt att samköra kalasen.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    dottern har varit på klassresa. Och för att jag inte skulle deppa ihop alldeles av det, så skrev jag upp en lååång lista på saker jag skulle passa på att göra. Men jag har kanske hunnit med en tredjedel, så jag får fortsätta med listan i helgen , kanske. slänga ruttna äpplen står på agendan, resten är mer förhandlingsbart.

    Jag försöker ah det så tråkigt som möjligt, men tiden bara flyger iväg, ändå :/
  8. 4
    dottern har varit på klassresa. Och för att jag inte skulle deppa ihop alldeles av det, så skrev jag upp en lååång lista på saker jag skulle passa på att göra. Men jag har kanske hunnit med en tredjedel, så jag får fortsätta med listan i helgen , kanske. slänga ruttna äpplen står på agendan, resten är mer förhandlingsbart.

    Jag försöker ah det så tråkigt som möjligt, men tiden bara flyger iväg, ändå :/
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Varför försöker du ha det tråkigt?

    Ruttna äpplen borde vi ta itu med här också. (Vi = sonen....det är hans extraknäck på höstarna!)
  10. 5
    Varför försöker du ha det tråkigt?

    Ruttna äpplen borde vi ta itu med här också. (Vi = sonen....det är hans extraknäck på höstarna!)
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    För att tiden går för fort annars
    Nä, det var mest ett skämt
  12. 6
    För att tiden går för fort annars
    Nä, det var mest ett skämt
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Ah, ok, det var jag som var trög
  14. 7
    Ah, ok, det var jag som var trög
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Vi skall mest ta det lugnt i helgen, men om äldsta piggar på sig har jag lovat att skjutsa till ett animéekonvent en bit bort. Kommer hon iväg passar resten av oss på att ta det som en utflykt och turista litet där.

    Tiden bara rusar iväg tycker jag! Jag insåg just att det snart är september, och undrar vad som hände?
  16. 8
    Vi skall mest ta det lugnt i helgen, men om äldsta piggar på sig har jag lovat att skjutsa till ett animéekonvent en bit bort. Kommer hon iväg passar resten av oss på att ta det som en utflykt och turista litet där.

    Tiden bara rusar iväg tycker jag! Jag insåg just att det snart är september, och undrar vad som hände?
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    animéekonvent, var då?
  18. 9
    animéekonvent, var då?
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    Visst går det fort??
    Jag tycker dock att sommaren har varit fin så för min del får det gärna bli höst .

    Hoppas att din äldsta piggar på sig!
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  20. 10
    Visst går det fort??
    Jag tycker dock att sommaren har varit fin så för min del får det gärna bli höst .

    Hoppas att din äldsta piggar på sig!
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    Uppsala. Jag är litet osäker på inriktningen, men tror det är animée/manga.
  22. 11
    Uppsala. Jag är litet osäker på inriktningen, men tror det är animée/manga.
  23. Medlem sedan
    Dec 2006
    #12
    Jag ska jobba, lönehelg som det är. Det betyder dock att jag gjort mig ledig både idag och i morgon och det känns lyxigt att vara ledig nån vardag ibland. Skulle vilja måla om någonstans här hemma, dottern vill att någonstans ska vara hennes rum men vi får se hur det blir.
    Det bästa med mig är att jag är så jävla rolig.
  24. 12
    Jag ska jobba, lönehelg som det är. Det betyder dock att jag gjort mig ledig både idag och i morgon och det känns lyxigt att vara ledig nån vardag ibland. Skulle vilja måla om någonstans här hemma, dottern vill att någonstans ska vara hennes rum men vi får se hur det blir.
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Skönt med lite ledighet mitt i veckan, det kan jag förstå.

    Jag känner sällan (läs: aldrig) för att måla om någonstans sådär random, men däremot önskar jag att vi skulle få tummen ur och fixa till hallen. D v s jag pekar ut golv och tapet (ok, sambon får vara med och bestämma), hyresvärden betalar, och min sambo gör jobbet (han jobbar som målare så jag är mest i vägen). Sen sköter jag "piffet" .
    Men bagarns barn får ju sällan några bullar...
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  26. 13
    Skönt med lite ledighet mitt i veckan, det kan jag förstå.

    Jag känner sällan (läs: aldrig) för att måla om någonstans sådär random, men däremot önskar jag att vi skulle få tummen ur och fixa till hallen. D v s jag pekar ut golv och tapet (ok, sambon får vara med och bestämma), hyresvärden betalar, och min sambo gör jobbet (han jobbar som målare så jag är mest i vägen). Sen sköter jag "piffet" .
    Men bagarns barn får ju sällan några bullar...
  27. Medlem sedan
    Dec 2006
    #14
    Önskar att det bara var att peka och piffa

    Här får jag peka, betala själv och göra det själv också, sen brukar jag inte orka piffa Fast då passar det ju bra att göra dotterns rum, hon vill ju piffa själv
    Det bästa med mig är att jag är så jävla rolig.
  28. 14
    Önskar att det bara var att peka och piffa

    Här får jag peka, betala själv och göra det själv också, sen brukar jag inte orka piffa Fast då passar det ju bra att göra dotterns rum, hon vill ju piffa själv
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Ja, det gäller att plocka russinen ur kakan så att säga

    Kör på dotterns rum tycker jag. Tänk så glad hon ska bli också!
  30. 15
    Ja, det gäller att plocka russinen ur kakan så att säga

    Kör på dotterns rum tycker jag. Tänk så glad hon ska bli också!
  31. Salander
    #16
    Ja vad tusan vad fort det går. I helgen ska jag åter till jobbet, jobbar fre-må.
    Slut på ledighet för inskolning/semester.
    Jag hade gott kunnat tänkt mig lite mer ledigt då vi inte riktigt känns klara med inskolandet. Men helgen finns ju ingen ursäkt för
    Ska ägna jobbhelgen och nästkommande vecka åt att verkligen känna efter om jag ska bli kvar där. Inte varit nöjd under sommarkaoset så nu hoppas jag att det fungerar bättre.
  32. 16
    Ja vad tusan vad fort det går. I helgen ska jag åter till jobbet, jobbar fre-må.
    Slut på ledighet för inskolning/semester.
    Jag hade gott kunnat tänkt mig lite mer ledigt då vi inte riktigt känns klara med inskolandet. Men helgen finns ju ingen ursäkt för
    Ska ägna jobbhelgen och nästkommande vecka åt att verkligen känna efter om jag ska bli kvar där. Inte varit nöjd under sommarkaoset så nu hoppas jag att det fungerar bättre.
  33. Medlem sedan
    Aug 2011
    #17
    Hoppas att det blir bättre på jobbet nu när det blir "vardag" igen efter semestrarna!
  34. 17
    Hoppas att det blir bättre på jobbet nu när det blir "vardag" igen efter semestrarna!
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    På lördag ska vi ha kräftskiva och på söndag ska jag på bokcirkelsträff
  36. 18
    På lördag ska vi ha kräftskiva och på söndag ska jag på bokcirkelsträff
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Förhoppningsvis.

    Sonen fyller år imorron och ska firas med frukost på sängen och önskemiddag på eftermiddagen. På kvällen ska han få slippa sina föräldrar då vi ska träffa gamla bekanta på festivalen i stan. På lördag fortsätter festivalen och maken ska tjänstgöra lite via klubben, sen tar vi ut sonen på en runda med Måns Zelmerlöv som avslutning.

    Och söndagen består bl a av lite födelsedagsfirande med korvbuffé.
  38. 19
    Förhoppningsvis.

    Sonen fyller år imorron och ska firas med frukost på sängen och önskemiddag på eftermiddagen. På kvällen ska han få slippa sina föräldrar då vi ska träffa gamla bekanta på festivalen i stan. På lördag fortsätter festivalen och maken ska tjänstgöra lite via klubben, sen tar vi ut sonen på en runda med Måns Zelmerlöv som avslutning.

    Och söndagen består bl a av lite födelsedagsfirande med korvbuffé.
  39. Kerstimärta
    #20
    Aaaargh, kräftskiva här också. Tur jag är ledig så jag hinner med. Vet inte hur jag tänkte när jag planerade. Men, ja, det blir nog massor med god mat.

    Vad har ni förutom kräftor?
  40. 20
    Aaaargh, kräftskiva här också. Tur jag är ledig så jag hinner med. Vet inte hur jag tänkte när jag planerade. Men, ja, det blir nog massor med god mat.

    Vad har ni förutom kräftor?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar