Man får aldrig, aldrig säga att något
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Man får aldrig, aldrig säga att något

    fungerar bra. Det är som att be om att det ska strula.
    igår kväll satt jag och sa att nu fungerar skolan så bra för dottern. Och idag messar hon, illamående och ont i magen, och vill gå hem
  2. 1
    Man får aldrig, aldrig säga att något fungerar bra. Det är som att be om att det ska strula.
    igår kväll satt jag och sa att nu fungerar skolan så bra för dottern. Och idag messar hon, illamående och ont i magen, och vill gå hem
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Du glömde ta i trä....

    Typiskt. Hoppas hon snart är okej igen.
  4. 2
    Du glömde ta i trä....

    Typiskt. Hoppas hon snart är okej igen.
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Vad tråkigt! Hoppas det vänder tillbaka snart igen.
  6. 3
    Vad tråkigt! Hoppas det vänder tillbaka snart igen.
  7. Pyssling
    #4
    Vad trist, hoppas verkligen att det bara var något tillfälligt!
  8. 4
    Vad trist, hoppas verkligen att det bara var något tillfälligt!
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Tråkigt. Framgick det vad som får henne att må illa och få ont i magen? (Jag utgår från att det inte rör sig om kroppslig sjukdom.)
  10. 5
    Tråkigt. Framgick det vad som får henne att må illa och få ont i magen? (Jag utgår från att det inte rör sig om kroppslig sjukdom.)
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Tyckte knackade i borde ( jag är mer skrockfull än jag vill stå för) , men det var nog bara fusk-faner, det är därför det blev som det blev.
  12. 6
    Tyckte knackade i borde ( jag är mer skrockfull än jag vill stå för) , men det var nog bara fusk-faner, det är därför det blev som det blev.
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    vi jobbar vidare, detta hoppas jag är ett tillfälligt bakslag
  14. 7
    vi jobbar vidare, detta hoppas jag är ett tillfälligt bakslag
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Jag håller tummarna för det, jag med
  16. 8
    Jag håller tummarna för det, jag med
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Stress, som beror på koncentrationssvårigheter. Fast jag vet ju att du inte tror på biologiska orsaker.
  18. 9
    Stress, som beror på koncentrationssvårigheter. Fast jag vet ju att du inte tror på biologiska orsaker.
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10
    Det hoppas jag också! Sådana kommer ju ibland, och så här i början av terminen är det kanske inte så konstigt. Vi hade också ett bakslag idag och jag blev förvånad över hur tungt det kändes...
  20. 10
    Det hoppas jag också! Sådana kommer ju ibland, och så här i början av terminen är det kanske inte så konstigt. Vi hade också ett bakslag idag och jag blev förvånad över hur tungt det kändes...
  21. Salander
    #11
    Hoppas att det bara är tillfälligt. Det är ju jobbigt för många vid terminsstarten.
  22. 11
    Hoppas att det bara är tillfälligt. Det är ju jobbigt för många vid terminsstarten.
  23. Kerstimärta
    #12
    Men du.....vad tråkigt. Hoppas ni kan hitta tillbaka det som är bra. För bra är det ju. Bevisligen.
  24. 12
    Men du.....vad tråkigt. Hoppas ni kan hitta tillbaka det som är bra. För bra är det ju. Bevisligen.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Koncentrationssvårigheter som beror på stress?
  26. 13
    Koncentrationssvårigheter som beror på stress?
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    Jo, allt drar ju igång nu, det gäller att hitta bra rutiner som fungerar.
    Och jag har börjat på en 5 X kurs, det blir lite att fundera på, men förhoppningsvis ger det bra idéer.
  28. 14
    Jo, allt drar ju igång nu, det gäller att hitta bra rutiner som fungerar.
    Och jag har börjat på en 5 X kurs, det blir lite att fundera på, men förhoppningsvis ger det bra idéer.
  29. Medlem sedan
    Apr 2008
    #15
    förhoppningsvis en mer tillfällig dipp, så här i skolstart.
  30. 15
    förhoppningsvis en mer tillfällig dipp, så här i skolstart.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Känner igen det där. Har man väl varit "nere" och vantrivts så är det svårt att tolka sin omgivning rätt. Tolvårige sonen bytte skola i vintras efter många års mobbingproblem. Han trivs bra, men känner sig som att han alltid får ta initiativet till att prata med andra och att han inte riktigt passar in och att ingen "tycker om honom"... Hade en lång diskussion kring detta så sent som i förrgår och han kändes sig just då väldigt utanför. Igår kom han hem glädjestrålande och det visade sig att han hade blivit framröstad som representant till elevrådet, tillika elevrådsordförande och fått nästan varenda röst i klassen... Att stärka någons självförtroende är en jäkligt lång process!
  32. 16
    Känner igen det där. Har man väl varit "nere" och vantrivts så är det svårt att tolka sin omgivning rätt. Tolvårige sonen bytte skola i vintras efter många års mobbingproblem. Han trivs bra, men känner sig som att han alltid får ta initiativet till att prata med andra och att han inte riktigt passar in och att ingen "tycker om honom"... Hade en lång diskussion kring detta så sent som i förrgår och han kändes sig just då väldigt utanför. Igår kom han hem glädjestrålande och det visade sig att han hade blivit framröstad som representant till elevrådet, tillika elevrådsordförande och fått nästan varenda röst i klassen... Att stärka någons självförtroende är en jäkligt lång process!
  33. Kerstimärta
    #17
    Vad verkligen roligt för sonen! Vad härligt att han kända sig utvald. Verkligen!

    Men menar du att det ännu idag förekommer röstningar på elever? Blir verkligen förvånad.

    Fast för din kille var det ju verkligen bra!
  34. 17
    Vad verkligen roligt för sonen! Vad härligt att han kända sig utvald. Verkligen!

    Men menar du att det ännu idag förekommer röstningar på elever? Blir verkligen förvånad.

    Fast för din kille var det ju verkligen bra!
  35. Medlem sedan
    Apr 2008
    #18
    Det blir liksom ett ärr i själen, det är lätt att börja tolka "fel" när det varit fel , tidigare.

    Men så kul att få den typen av bekräftelse, att de andra litar och tycker om honom, och vill att han ska representera dem.
  36. 18
    Det blir liksom ett ärr i själen, det är lätt att börja tolka "fel" när det varit fel , tidigare.

    Men så kul att få den typen av bekräftelse, att de andra litar och tycker om honom, och vill att han ska representera dem.
  37. Medlem sedan
    Apr 2008
    #19
    Men självklart måste eleverna få rösta om vem som är deras elevrådsrepesentant . En övning i demokrati.
  38. 19
    Men självklart måste eleverna få rösta om vem som är deras elevrådsrepesentant . En övning i demokrati.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar