CarolinaK *lyfter*
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    CarolinaK *lyfter*

    Halloj.

    Jag lyfter det jag svarade längre bak ang de där ost- och smördegsstängerna och ser om du har några kloka svar till mig

    Det blev så här också att vi serverade dem svala. Dock blev de inte så fina som på bilden du länkade till. Mina drog ihop sig och rullade upp sig lite så de såg mer ut som smälta marsmallows än vridna stänger Men de smakade ju bra och det var ju det viktigaste

    Brukar du kavla ut smördegsplattorna innan du penslar och strör på osten? De plattorna jag köpte var ju ganska små, mindre än en halv A4. Den första provade jag att kavla ut lite men det var jättesvårt, så den andra gjorde jag inget med innan jag "dekorerade" den. Och osten räckte ju till fler än 2 plattor så jag tog alla 4 plattorna som var i förpackningen jag köpte
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    CarolinaK *lyfter* Halloj.

    Jag lyfter det jag svarade längre bak ang de där ost- och smördegsstängerna och ser om du har några kloka svar till mig

    Det blev så här också att vi serverade dem svala. Dock blev de inte så fina som på bilden du länkade till. Mina drog ihop sig och rullade upp sig lite så de såg mer ut som smälta marsmallows än vridna stänger Men de smakade ju bra och det var ju det viktigaste

    Brukar du kavla ut smördegsplattorna innan du penslar och strör på osten? De plattorna jag köpte var ju ganska små, mindre än en halv A4. Den första provade jag att kavla ut lite men det var jättesvårt, så den andra gjorde jag inget med innan jag "dekorerade" den. Och osten räckte ju till fler än 2 plattor så jag tog alla 4 plattorna som var i förpackningen jag köpte
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Om jag minns rätt nu brukar jag inte kavla, utan typ dra i dem samtidigt som jag vrider. De brukar stanna som skruvar. Nu har jag inte gjort dem sedan i vintras, men det är så jag minns det
  4. 2
    Om jag minns rätt nu brukar jag inte kavla, utan typ dra i dem samtidigt som jag vrider. De brukar stanna som skruvar. Nu har jag inte gjort dem sedan i vintras, men det är så jag minns det
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Hm, ja det var så jag gjorde men de stannade banne mig inte kvar som skruvar

    Finns det olika storlekar/tjocklekar på smördegsplattor tro?
  6. 3
    Hm, ja det var så jag gjorde men de stannade banne mig inte kvar som skruvar

    Finns det olika storlekar/tjocklekar på smördegsplattor tro?
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Kanske? Jag brukar köpa de här vanliga frysta, minns inte märket...
  8. 4
    Kanske? Jag brukar köpa de här vanliga frysta, minns inte märket...
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Mina var ca 20 cm långa och ca 12 cm breda och kanske 0,5 cm tjocka. 4 stycken i en förpackning i frysdisken.
  10. 5
    Mina var ca 20 cm långa och ca 12 cm breda och kanske 0,5 cm tjocka. 4 stycken i en förpackning i frysdisken.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Dina vad? Och man brukar ange i omkrets....
  12. 6
    Dina vad? Och man brukar ange i omkrets....
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Mina smördegsplattor jöööö
  14. 7
    Mina smördegsplattor jöööö
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar