Är hårdrock ett handikapp????
Ordet är fritt
  1. ÅJ67 m 3 kidz
    #1

    Är hårdrock ett handikapp????

    http://www.expressen.se/kvp/hans-handikapp---hardrock/

    Är det ok att låta ett fritidsintresse ta så stor tid att man inte kan sköta sitt jobb?
  2. 1
    Är hårdrock ett handikapp???? http://www.expressen.se/kvp/hans-handikapp---hardrock/

    Är det ok att låta ett fritidsintresse ta så stor tid att man inte kan sköta sitt jobb?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Verkligen inte

    den psykologen måste ju vara rejält dum i huvudet.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Verkligen inte den psykologen måste ju vara rejält dum i huvudet.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Man undrar ju om det är något som man inte får läsa här, för det där verkar helt tokigt.
  6. 3
    Man undrar ju om det är något som man inte får läsa här, för det där verkar helt tokigt.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Tänker som Malinau, men tycker också att sista frågan med svar är helt fel i sammanhanget:

    Tycker du att alla med ett stort intresse ska klassas som arbetshandikappade?
    – Det hade nog hjälpt många. Många människor blir nertryckta för sina yttre attribut och får inga jobb.

    Jaha, men i hans fall handlade det enligt artikeln ju mindre om yttre attribut och mer om att han inte kommer till jobbet när han ska, eller hur var det nu?
  8. 4
    Tänker som Malinau, men tycker också att sista frågan med svar är helt fel i sammanhanget:

    Tycker du att alla med ett stort intresse ska klassas som arbetshandikappade?
    – Det hade nog hjälpt många. Många människor blir nertryckta för sina yttre attribut och får inga jobb.

    Jaha, men i hans fall handlade det enligt artikeln ju mindre om yttre attribut och mer om att han inte kommer till jobbet när han ska, eller hur var det nu?
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Japp, jag har nog alltid trott att det är något fel på hårdrockare

    Nåja, det låter ju som om det är något fel på killen, som inte klarar av att prioritera jobb så att han kan försörja sig. Men som diagnos blir hårdrock väldigt konstigt
  10. 5
    Japp, jag har nog alltid trott att det är något fel på hårdrockare

    Nåja, det låter ju som om det är något fel på killen, som inte klarar av att prioritera jobb så att han kan försörja sig. Men som diagnos blir hårdrock väldigt konstigt
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Visst. Om man står för det själv...

    Snubben lär väl ha, eller ha haft (numera friskförklarad tydligen och jobbar halvtid), nån annan problematik egentligen. Att gilla hårdrock är vanligen ett positivt karaktärsdrag
  12. 6
    Visst. Om man står för det själv...

    Snubben lär väl ha, eller ha haft (numera friskförklarad tydligen och jobbar halvtid), nån annan problematik egentligen. Att gilla hårdrock är vanligen ett positivt karaktärsdrag
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Amen sluta...(inte till dig ts utan till den idiotiska företeelsen)
  14. 7
    Amen sluta...(inte till dig ts utan till den idiotiska företeelsen)
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    I och för sig, men inte av det slaget att det skall ge rätt till lönebidrag.
  16. 8
    I och för sig, men inte av det slaget att det skall ge rätt till lönebidrag.
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Såklart inte, det tycker nog ingen (förutom snubben själv då).
    Givetvis måste det ha funnits några andra skäl till att han blev sjukskriven. En diagnos av något slag, t ex asperger kan ju uttrycka sig så att man blir närmast "fixerad" vid ett specialintresse. Medan det hos andra med asperger "bara" är ett starkt intresse, t ex.
    Nu vet ju inte jag om han har den diagnosen, men NÅN form av problematik måste det ju finnas bakom. Jag tror helt enkelt att det som står i artikeln är starkt snedvridet, och att man har utelämnat en hel del.
  18. 9
    Såklart inte, det tycker nog ingen (förutom snubben själv då).
    Givetvis måste det ha funnits några andra skäl till att han blev sjukskriven. En diagnos av något slag, t ex asperger kan ju uttrycka sig så att man blir närmast "fixerad" vid ett specialintresse. Medan det hos andra med asperger "bara" är ett starkt intresse, t ex.
    Nu vet ju inte jag om han har den diagnosen, men NÅN form av problematik måste det ju finnas bakom. Jag tror helt enkelt att det som står i artikeln är starkt snedvridet, och att man har utelämnat en hel del.
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Njaaaaaa, känns inte det där som en journalist som är sugen på lite sensation och utelämnar 90 % av vad psykologerna *egentligen* grundat besluten på....?

    Dra av tjugo år så tänker jag nog ganska omedelbart att det skulle kunna ha varit en av mina elever. Faktiskt.
  20. 10
    Njaaaaaa, känns inte det där som en journalist som är sugen på lite sensation och utelämnar 90 % av vad psykologerna *egentligen* grundat besluten på....?

    Dra av tjugo år så tänker jag nog ganska omedelbart att det skulle kunna ha varit en av mina elever. Faktiskt.
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Visst är det!

    Jag har en dragning åt hårdrockssnubbar
  22. 11
    Visst är det!

    Jag har en dragning åt hårdrockssnubbar
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Det förstår jag
  24. 12
    Det förstår jag
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Troru?? Verkligen?



    Alltså jag skojade om det på facebook härom dagen. Men egentligen så är det inte bara skoj utan också rätt allvarligt att "seriösa" tidningar förmedlar sånt där, och på ett sånt sätt...
  26. 13
    Troru?? Verkligen?



    Alltså jag skojade om det på facebook härom dagen. Men egentligen så är det inte bara skoj utan också rätt allvarligt att "seriösa" tidningar förmedlar sånt där, och på ett sånt sätt...
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Jaha, det är ju tur att det...

    finns andra i landet som vill arbeta fullt ut och betalar skatt så dessa muppar kan få en inkomst. Beklämmande.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Jaha, det är ju tur att det... finns andra i landet som vill arbeta fullt ut och betalar skatt så dessa muppar kan få en inkomst. Beklämmande.
  29. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #15

    Naturligtvis inte

    Däremot kanske han har någon form av handikapp som tar sig uttryck i ett extremt intresse för hårdrock. Det är ju inte ovanligt att t.ex. personer med Asperger syndrom har väldigt starka intressen som kan mer eller mindre ta över deras liv. Men om det nu är så är det givetvis inte intresset i sig som är handikappet. Artiklen är väl, som så ofta, skriven för att göra folk upprörda och locka till klick...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  30. 15
    Naturligtvis inte Däremot kanske han har någon form av handikapp som tar sig uttryck i ett extremt intresse för hårdrock. Det är ju inte ovanligt att t.ex. personer med Asperger syndrom har väldigt starka intressen som kan mer eller mindre ta över deras liv. Men om det nu är så är det givetvis inte intresset i sig som är handikappet. Artiklen är väl, som så ofta, skriven för att göra folk upprörda och locka till klick...
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Ja, känns det inte lite småläskigt gjort av den där journalisten egentligen?
  32. 16
    Ja, känns det inte lite småläskigt gjort av den där journalisten egentligen?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar