Barn på arbetsplats
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Barn på arbetsplats

    Ja vad tycker ni,ska man ha med sina barn på sin arbetsplats?

    En gång är kanske ok men om det är på regelbunden basis?

    Beror det på arbetsplatsen?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Barn på arbetsplats Ja vad tycker ni,ska man ha med sina barn på sin arbetsplats?

    En gång är kanske ok men om det är på regelbunden basis?

    Beror det på arbetsplatsen?
  3. Kerstimärta
    #2
    Beror så mycket på arbetsplatsen.

    Så tänker jag.

    På mina och makens platser funkar det alltid med barn!

    Men, tänk kirurger, brandmän, ambulanspersonal, osv. Inga barn....
  4. 2
    Beror så mycket på arbetsplatsen.

    Så tänker jag.

    På mina och makens platser funkar det alltid med barn!

    Men, tänk kirurger, brandmän, ambulanspersonal, osv. Inga barn....
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Det beror ju helt på vad det är för arbetsplats, självklart. Det går ju inte att säga sådär rätt av. På en del arbetsplatser kan man aldrig ha med barnen. På en del kan man ha med dem någon gång ibland, ibland inte. På en del går det alltid att ha med barnen.

    Vad tycker du själv?
  6. 3
    Det beror ju helt på vad det är för arbetsplats, självklart. Det går ju inte att säga sådär rätt av. På en del arbetsplatser kan man aldrig ha med barnen. På en del kan man ha med dem någon gång ibland, ibland inte. På en del går det alltid att ha med barnen.

    Vad tycker du själv?
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Beror självklart på arbetsplatsen/arbetsmiljön och även barnen. Arbetsgivaren kan naturligtvis ha åsikter och sätta stopp för det. Är man sin egen är det ju mer upp till ens egen bedömning av vad som är lämpligt både med tanke på barnet och affärerna.
  8. 4
    Beror självklart på arbetsplatsen/arbetsmiljön och även barnen. Arbetsgivaren kan naturligtvis ha åsikter och sätta stopp för det. Är man sin egen är det ju mer upp till ens egen bedömning av vad som är lämpligt både med tanke på barnet och affärerna.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    På min arbetsplats är det svårt. Det har hänt att något barn ( inte mina) har hängt på mitt kontor i ett par timmar vid krissituationer. Jag lägger ingen moralisk aspekt i det, saker händer ibland för oss alla. Sjuka barn vill jag dock inte ha på jobbet, då är det en annan sak.
  10. 5
    På min arbetsplats är det svårt. Det har hänt att något barn ( inte mina) har hängt på mitt kontor i ett par timmar vid krissituationer. Jag lägger ingen moralisk aspekt i det, saker händer ibland för oss alla. Sjuka barn vill jag dock inte ha på jobbet, då är det en annan sak.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Beror på arbetsplats och situation. Och barn! Jag har haft med mig ett av mina barn rätt mycket på jobbet pga de omständigheter vi haft med honom. Det har funkat hur bra som helst, jag har kunnat jobba, han har haft det bra och han har inte stört någon. Med mina andra två barn skulle det inte ha funkat lika bra kan jag säga...
  12. 6
    Beror på arbetsplats och situation. Och barn! Jag har haft med mig ett av mina barn rätt mycket på jobbet pga de omständigheter vi haft med honom. Det har funkat hur bra som helst, jag har kunnat jobba, han har haft det bra och han har inte stört någon. Med mina andra två barn skulle det inte ha funkat lika bra kan jag säga...
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Nej barn har inte på en...

    arbetsplats att göra. Det är ingen djävla lekstuga liksom.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Nej barn har inte på en... arbetsplats att göra. Det är ingen djävla lekstuga liksom.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    Beror väl på skulle jag säga finns säkert jobb där barnen kan vara med på regelbunden basis tex egna företagare med restaurang och butik. Mina barn har varit med mig på jobbetnågon dag då och då men oftast innan eller efter läkarbesök. Jag skulle inte vilja ha med barnen på jobbet ofta tycker att det skulle störa i mitt jobb.
  16. 8
    Beror väl på skulle jag säga finns säkert jobb där barnen kan vara med på regelbunden basis tex egna företagare med restaurang och butik. Mina barn har varit med mig på jobbetnågon dag då och då men oftast innan eller efter läkarbesök. Jag skulle inte vilja ha med barnen på jobbet ofta tycker att det skulle störa i mitt jobb.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Utgör barnens närvaro ett hinder / en svårighet att utförs ens arbete? Då är det inte okej annat än i vissa nödfall mer eller mindre.
  18. 9
    Utgör barnens närvaro ett hinder / en svårighet att utförs ens arbete? Då är det inte okej annat än i vissa nödfall mer eller mindre.
  19. ÅJ67 m 3 kidz
    #10
    Kärringen mot strömmen säger inte mer än vid något enstaka besök för att se var föräldern jobbar. Även om man själv inte störs av sitt barn så kan kollegor göra det men ha svårt att säga ifrån så jag är för en mer restriktiv inställning till barn på jobbet.
  20. 10
    Kärringen mot strömmen säger inte mer än vid något enstaka besök för att se var föräldern jobbar. Även om man själv inte störs av sitt barn så kan kollegor göra det men ha svårt att säga ifrån så jag är för en mer restriktiv inställning till barn på jobbet.
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    Nä det skulle ju se jäkligt

    skumt ut om brandmannens 3åring var med på en utryckning eller liknande.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  22. 11
    Nä det skulle ju se jäkligt skumt ut om brandmannens 3åring var med på en utryckning eller liknande.
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    Barn hör inte hemma

    på arbetsplatser så har jag alltid resonerat.

    När man är på jobbet ska man prestera och hur ska man kunna det om man samtidigt måste ta hand om sitt egna barn?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  24. 12
    Barn hör inte hemma på arbetsplatser så har jag alltid resonerat.

    När man är på jobbet ska man prestera och hur ska man kunna det om man samtidigt måste ta hand om sitt egna barn?
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13

    Är man sin egen

    kanske det inte påverkar lika mycket,beroende på vad man jobbar med såklart.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  26. 13
    Är man sin egen kanske det inte påverkar lika mycket,beroende på vad man jobbar med såklart.
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14

    Nej sjuka barn ska vara hemma

    Jag säger inte om det är kris,allt kan ju hända såklart.

    Här tänker jag på när det är satt i system.

    Även ett sjukt barn har varit med på arbetsplatsen ifråga.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  28. 14
    Nej sjuka barn ska vara hemma Jag säger inte om det är kris,allt kan ju hända såklart.

    Här tänker jag på när det är satt i system.

    Även ett sjukt barn har varit med på arbetsplatsen ifråga.
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15

    I ditt fall

    har det ju varit speciella omständigheter.
    Sånt kan som sagt hända och barnet ifråga har fungerat att ha med.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  30. 15
    I ditt fall har det ju varit speciella omständigheter.
    Sånt kan som sagt hända och barnet ifråga har fungerat att ha med.
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16

    Precis vad jag tycker

    Det är en arbetsplats där de som jobbar där ska kunna prestera och göra det de har betalt för.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  32. 16
    Precis vad jag tycker Det är en arbetsplats där de som jobbar där ska kunna prestera och göra det de har betalt för.
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17

    Och det skulle ju

    kanske störa även andra på din arbetsplats.

    Före eller efter ett läkarbesök det kan ju vara ok.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  34. 17
    Och det skulle ju kanske störa även andra på din arbetsplats.

    Före eller efter ett läkarbesök det kan ju vara ok.
  35. Medlem sedan
    Jun 2005
    #18

    Precis

    och så är det ju oftast.Speciellt med mindre barn.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  36. 18
    Precis och så är det ju oftast.Speciellt med mindre barn.
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #19

    Då är vi 2

    För som du säger.Barnen kan störa de andra och då är det inte ok.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  38. 19
    Då är vi 2 För som du säger.Barnen kan störa de andra och då är det inte ok.
  39. Medlem sedan
    Aug 2011
    #20
    Jag tänker att det ju finns många olika sorters arbetsplatser. När jag jobbade inom hemtjänsten fanns inte en tanke på att ha med barnen, såklart. Men när jag t ex jobbade på ett fik så gick det utmärkt att ha med barnen (de var då typ 5 och 10). Det var bara ett extraknäck jag hade, men barnen var ofta med mig där.

    Jag har även haft med mig sonen på föreläsningar på universitetet många gånger. Han var två när jag började där.

    Det beror ju väldigt mycket på hur barnen beter sig också, och inte minst hur föräldern hanterar sitt barn. Och på barnets ålder, i många fall.
  40. 20
    Jag tänker att det ju finns många olika sorters arbetsplatser. När jag jobbade inom hemtjänsten fanns inte en tanke på att ha med barnen, såklart. Men när jag t ex jobbade på ett fik så gick det utmärkt att ha med barnen (de var då typ 5 och 10). Det var bara ett extraknäck jag hade, men barnen var ofta med mig där.

    Jag har även haft med mig sonen på föreläsningar på universitetet många gånger. Han var två när jag började där.

    Det beror ju väldigt mycket på hur barnen beter sig också, och inte minst hur föräldern hanterar sitt barn. Och på barnets ålder, i många fall.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar