Årets sista utefika...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Årets sista utefika...

    ...blev det kanske idag, på Villa Belparc vid Stora Dammen i Slottsskogen (i Götet, för den oinvigda). Hade tänkt visa en bild, men AfF vägrar ta emot den bildstorlek (254 kb) som jag har lyckats få ned bilden till i telefonen.

    Synd också att behöva starta en ny tråd för släppa dessa breaking news.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Årets sista utefika... ...blev det kanske idag, på Villa Belparc vid Stora Dammen i Slottsskogen (i Götet, för den oinvigda). Hade tänkt visa en bild, men AfF vägrar ta emot den bildstorlek (254 kb) som jag har lyckats få ned bilden till i telefonen.

    Synd också att behöva starta en ny tråd för släppa dessa breaking news.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Nu när jag har fått igång datorn, i stället, kan jag ju bjuda verksamheten på lite reklam:

    http://www.villabelparc.se/
  4. 2
    Nu när jag har fått igång datorn, i stället, kan jag ju bjuda verksamheten på lite reklam:

    http://www.villabelparc.se/
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Låter trevligt
    Jag har njutit av naturen i form av skogspromenader med hund/hundar. I går ensam med min hund, idag ihop med min hund och dotterns hund som vi var hundvakt till. Och nu ikväll har jag gått en annan runda med grannen och våra hundar. Så mycket frisk luft den här helgen

    Du vet din utmaningen att skänka pengar? Du inspirerade mig lite även om jag inte snackar några stora summor. I går skulle jag egentligen ha gått en hundpromenad i stan, det arrangerades av en hundklubb (typ), skulle kosta 50 kr som skulle skänkas till cancerforskningen. Sen blev det så att jag prioriterade sovmorgon i stället eftersom vi sen natten till idag skulle ha dotterns hund här också (och det är inte lika stillsamt som med bara vår egen hund). Men då råkade det stå en man och samla in pengar till världens barn på Konsum så då fick han den där 50-lappen i stället
  6. 3
    Låter trevligt
    Jag har njutit av naturen i form av skogspromenader med hund/hundar. I går ensam med min hund, idag ihop med min hund och dotterns hund som vi var hundvakt till. Och nu ikväll har jag gått en annan runda med grannen och våra hundar. Så mycket frisk luft den här helgen

    Du vet din utmaningen att skänka pengar? Du inspirerade mig lite även om jag inte snackar några stora summor. I går skulle jag egentligen ha gått en hundpromenad i stan, det arrangerades av en hundklubb (typ), skulle kosta 50 kr som skulle skänkas till cancerforskningen. Sen blev det så att jag prioriterade sovmorgon i stället eftersom vi sen natten till idag skulle ha dotterns hund här också (och det är inte lika stillsamt som med bara vår egen hund). Men då råkade det stå en man och samla in pengar till världens barn på Konsum så då fick han den där 50-lappen i stället
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Nä min dator blockade den sidan och varnade mig för att gå vidare dit
  8. 4
    Nä min dator blockade den sidan och varnade mig för att gå vidare dit
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Mycket hundar där. Inget för mig, men ni hade uppenbarligen trevligt.

    50 kr är pengar det också. Jättebra!
  10. 5
    Mycket hundar där. Inget för mig, men ni hade uppenbarligen trevligt.

    50 kr är pengar det också. Jättebra!
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Det var märkligt. Jag fick inga varningar. Hmmm...
  12. 6
    Det var märkligt. Jag fick inga varningar. Hmmm...
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Japp mycket hundar är det Vi hade ju 2 hundar men fick ju låta gammelhunden somna i i början av augusti. Och att gå med 2 hundar som dels inte är vana att gå med varandra och dels att den nya hunden inte är van att gå med mig och dels har ett annat koppel än jag är van vid blir lite,,,,,,,,ja krångligt kan man väl kalla det :d Lite koppeltrassel, en hel del korrigeringar för att nya hunden ska förstår mina signaler om var han ska vara o.s.v, Men det var skönt ute och sval och frisk luft och vacker natur
  14. 7
    Japp mycket hundar är det Vi hade ju 2 hundar men fick ju låta gammelhunden somna i i början av augusti. Och att gå med 2 hundar som dels inte är vana att gå med varandra och dels att den nya hunden inte är van att gå med mig och dels har ett annat koppel än jag är van vid blir lite,,,,,,,,ja krångligt kan man väl kalla det :d Lite koppeltrassel, en hel del korrigeringar för att nya hunden ska förstår mina signaler om var han ska vara o.s.v, Men det var skönt ute och sval och frisk luft och vacker natur
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Med datorhjälp kan jag lägga upp min bild. En kaffe och två havssaltstryfflar mot en bakgrund av andra kafégäster, lite palmer och annat. (Obs! Ingen fotokonst i det här fallet, CarolinaK. )
    Villa Belparc.jpg
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  16. 8
    Med datorhjälp kan jag lägga upp min bild. En kaffe och två havssaltstryfflar mot en bakgrund av andra kafégäster, lite palmer och annat. (Obs! Ingen fotokonst i det här fallet, CarolinaK. )
    Villa Belparc.jpg
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Såg trevligt ut Men ingen kanelbulle idag?
  18. 9
    Såg trevligt ut Men ingen kanelbulle idag?
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Nej, hundar och bullar är inte min grej. Det skall vara mycket kladd och lite "bröd" i bakverken.
  20. 10
    Nej, hundar och bullar är inte min grej. Det skall vara mycket kladd och lite "bröd" i bakverken.
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Ja idag var det fint, jag sprang förbi flera korvgrillare och det såg väldigt mysigt ut.
  22. 11
    Ja idag var det fint, jag sprang förbi flera korvgrillare och det såg väldigt mysigt ut.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Varför springa förbi? Du skulle ha stannat och fått dig en korv.
  24. 12
    Varför springa förbi? Du skulle ha stannat och fått dig en korv.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Jag håller helt med dig ang bakverken. Bullar är ingen stor frestelse för mig och jag har inte ätit bulle idag. Vi hade kalas igår och totalt under helgen har jag ätit alldeles för mycket morotskaka (men Philadelphia-glasyr)
  26. 13
    Jag håller helt med dig ang bakverken. Bullar är ingen stor frestelse för mig och jag har inte ätit bulle idag. Vi hade kalas igår och totalt under helgen har jag ätit alldeles för mycket morotskaka (men Philadelphia-glasyr)
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14
    Jag kan ju ibte äta korv när jag tränar, då får jag ju håll och ont i magen. Eller vad tänkte du att jag skulle göra med korven?
  28. 14
    Jag kan ju ibte äta korv när jag tränar, då får jag ju håll och ont i magen. Eller vad tänkte du att jag skulle göra med korven?
  29. Medlem sedan
    Dec 2005
    #15
    Ser lyxigt ut

    Här sprang jag över idag, fast just där drog jag mig på flotten https://www.facebook.com/12346657101...3090364719488/
  30. 15
    Ser lyxigt ut

    Här sprang jag över idag, fast just där drog jag mig på flotten https://www.facebook.com/12346657101...3090364719488/
  31. Kerstimärta
    #16
    Vad jättefint!
  32. 16
    Vad jättefint!
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Du skulle ha dragit ned på själva maten.
  34. 17
    Du skulle ha dragit ned på själva maten.
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Fint, men jag ser inget kaffe och inga palmer.
  36. 18
    Fint, men jag ser inget kaffe och inga palmer.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Ja, ganska trevligt. Christer Svantesson (på bild på hemsidan) var tidigare polare med Leif Mannerström och de drev lyxkrogen Johanna i Göteborg ihop. Numera nedlagd.
  38. 19
    Ja, ganska trevligt. Christer Svantesson (på bild på hemsidan) var tidigare polare med Leif Mannerström och de drev lyxkrogen Johanna i Göteborg ihop. Numera nedlagd.
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Det finns ju mycket trevligt man kan göra med en korv, men jag tänkte mest att du skulle få ha det lika mysigt som dem du såg grilla. Och lite sällskap till det i höstsolen.
  40. 20
    Det finns ju mycket trevligt man kan göra med en korv, men jag tänkte mest att du skulle få ha det lika mysigt som dem du såg grilla. Och lite sällskap till det i höstsolen.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar