slut på huslivet då
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    slut på huslivet då

    Och tillbaks till ett urblåst hus.
    Just nu är jag så trött o less på allt att jag inte ens vet vad som är minst dåligt. Att bo där i röran eller fara fram och tillbaka mellan lånat hus skola jobb och mata katter. Bidrar väl att maken varit borta hela veckan, samt att jag o ett barn varit sjuka. Men jsg har uppskattat köket och bastun 😀
    Nästa helg ska jag o mannen ta en tur till en liten stad i norge två nätter själva. Det ser jag fram emot och d är vi ytterligare en vecka närmare målet...när det nu blir. I dagsläget kan ingen säga vilket är skitjobbigt inte minst för bosdadsplanerna.
    Så nu har jag gnällt av mig och avslutar kvällen med en bra bok i alla fall.
  2. 1
    slut på huslivet då Och tillbaks till ett urblåst hus.
    Just nu är jag så trött o less på allt att jag inte ens vet vad som är minst dåligt. Att bo där i röran eller fara fram och tillbaka mellan lånat hus skola jobb och mata katter. Bidrar väl att maken varit borta hela veckan, samt att jag o ett barn varit sjuka. Men jsg har uppskattat köket och bastun 😀
    Nästa helg ska jag o mannen ta en tur till en liten stad i norge två nätter själva. Det ser jag fram emot och d är vi ytterligare en vecka närmare målet...när det nu blir. I dagsläget kan ingen säga vilket är skitjobbigt inte minst för bosdadsplanerna.
    Så nu har jag gnällt av mig och avslutar kvällen med en bra bok i alla fall.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Tack och lov för bra böcker
  4. 2
    Tack och lov för bra böcker
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    Eller hur 🙌 har läst massor sista veckan när bi varit sjuka.
  6. 3
    Eller hur 🙌 har läst massor sista veckan när bi varit sjuka.
  7. Kerstimärta
    #4
    Låter verkligen jobbigt. Finns det inget hus ni kan få stanna i??
  8. 4
    Låter verkligen jobbigt. Finns det inget hus ni kan få stanna i??
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Vi har några alternativ. Lägenhetshotell. Hyra ett hus. Men beroende på tid så är det svårt att säga vad som är minst dåligt. Just nu känns det som att bo i röran faktiskt är just minst dåligt av logistikskäl....vi får se de borde kunna uppskatta tiden snart. Hoppas jag 😩
  10. 5
    Vi har några alternativ. Lägenhetshotell. Hyra ett hus. Men beroende på tid så är det svårt att säga vad som är minst dåligt. Just nu känns det som att bo i röran faktiskt är just minst dåligt av logistikskäl....vi får se de borde kunna uppskatta tiden snart. Hoppas jag 😩
  11. Kerstimärta
    #6
    Elände, vilket som....
  12. 6
    Elände, vilket som....
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Lite så just nu men det går upp o ner 😧
  14. 7
    Lite så just nu men det går upp o ner 😧
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Snart hägrar ju höstlovet och då kan man hoppas att era vänner och bekanta blir jätteglada över att få ha husvakter om de reser bort
  16. 8
    Snart hägrar ju höstlovet och då kan man hoppas att era vänner och bekanta blir jätteglada över att få ha husvakter om de reser bort
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Det var inte illa, att kunna åka bort bara ni två mitt i eländet...

    Ni har väl gott om matlådor nu i alla fall, det är ju skönt!
  18. 9
    Det var inte illa, att kunna åka bort bara ni två mitt i eländet...

    Ni har väl gott om matlådor nu i alla fall, det är ju skönt!
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #10
    Nu har jag inte varit i närheten av det ni går igenom, men vi bodde i en tvåa (varav sovrummet var lager) när vi byggde huset och jag var gravid, så jag förstår känslan.
  20. 10
    Nu har jag inte varit i närheten av det ni går igenom, men vi bodde i en tvåa (varav sovrummet var lager) när vi byggde huset och jag var gravid, så jag förstår känslan.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    v 44 har vi ett hus och barnen och min man är lediga hela veckan. DET ska bli jätteskönt för då slipper vi flängande som annars blir när vi lånar under skoltid!
  22. 11
    v 44 har vi ett hus och barnen och min man är lediga hela veckan. DET ska bli jätteskönt för då slipper vi flängande som annars blir när vi lånar under skoltid!
  23. Medlem sedan
    Oct 2014
    #12
    japp riktigt skönt och välbehövligt
  24. 12
    japp riktigt skönt och välbehövligt
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #13
    det som nog eg. är jobbigast är inte att det är trångt, utan att det är byggsaker, spikar , lösa plankor där vi mest bor och när vi bor borta så blir det ett himla flängande mellan hus, skola jobb och lånat hus. Men det går, det är en kort tid ändå i livet.
  26. 13
    det som nog eg. är jobbigast är inte att det är trångt, utan att det är byggsaker, spikar , lösa plankor där vi mest bor och när vi bor borta så blir det ett himla flängande mellan hus, skola jobb och lånat hus. Men det går, det är en kort tid ändå i livet.
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Ni bor alltså inte i husvagn längre?.. Det måste ju vara skönt i sig (eftersom ni inte verkade trivas där alls)?
    Vad skönt ändå på ett vis att ni kunde flytta in så fort igen, även om det är rörigt!
  28. 14
    Ni bor alltså inte i husvagn längre?.. Det måste ju vara skönt i sig (eftersom ni inte verkade trivas där alls)?
    Vad skönt ändå på ett vis att ni kunde flytta in så fort igen, även om det är rörigt!
  29. Medlem sedan
    Oct 2014
    #15
    jo kombinerat med hus då vi har tillgång till ex toan.
  30. 15
    jo kombinerat med hus då vi har tillgång till ex toan.
  31. Medlem sedan
    Nov 2003
    #16
    Stackars er.p Jag skulle inte stå ut med att bo i husvagn med hela familjen när det är kallt ute. Hu.
  32. 16
    Stackars er.p Jag skulle inte stå ut med att bo i husvagn med hela familjen när det är kallt ute. Hu.
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    Usch, vad jobbigt ni har det Hoppas byggarna sätter fart och att detta snart är ett minne blott! Krya på er!
  34. 17
    Usch, vad jobbigt ni har det Hoppas byggarna sätter fart och att detta snart är ett minne blott! Krya på er!
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18
    Vad skönt för er allihop!
  36. 18
    Vad skönt för er allihop!
  37. Medlem sedan
    Oct 2014
    #19
    Alternativen är typ lika illa. Fast på andra vis. 😣
  38. 19
    Alternativen är typ lika illa. Fast på andra vis. 😣
  39. Medlem sedan
    Oct 2014
    #20
    Vi är friska nu. I alla fall något 😂
  40. 20
    Vi är friska nu. I alla fall något 😂
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar